Inlägg från: Anonym (Loppan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loppan)

    Bonusmammor

    Det är väl främst i trådar där styvmamman inte kan acceptera att där finns barn och biologisk mamma med i bilden.

    I trådar där styvmamman vill minska på barnens umgänge med pappan, från VV till VH.

    Jag är själv biologisk mamma och bonusmamma. Jag tar aldrig åt mig av vad folk skriver, då jag vet att jag inte är en av de bonusmammorna det talas om.

    Jag har rent mjöl i påsen! ;)

  • Anonym (Loppan)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-02-03 12:38:21 följande:

    [...]Jag menar alla kan inte älska sina bonusbarn, man behöver inte heller tycka om dom, så länge man respekterar dom.[...]


    Nej, man kan inte tvinga någon människa att älska en annan människa. Man kan inte ens tvinga en förälder att älska sitt eget barn.

    Däremot tycker jag att man visst bör tycka om den man bor under samma tak som. Jag skulle aldrig kunna bo tillsammans med någon som jag inte ens tycker om! Vem utsätter sig själv (och den man inte tycker om) för det!?

    Jag vet inte om vår situation gör saker och ting lättare i vår "nyfamilj". Vi har ju båda ett varsitt barn sedan tidigare, samt att både hans och mitt barn bor hos oss på heltid.

    Jag kan nog inte påstå att jag älskar mitt bonusbarn (iaf inte på samma sätt som jag älskar mitt biologiska barn). Däremot så tycker jag otroligt mycket om bonusbarnet och jag gör ingen skillnad mellan mitt barn och hans barn.
  • Anonym (Loppan)
    Brumma skrev 2016-02-03 15:26:07 följande:

    Håller faktiskt inte med. Det räcker att en bobusmamma uttalar sig minsta negativt om sitt bonusbarn (eller mamman) så bryter helvetet löst. Det är plötsligt ok att vara elaka och kasta skit på en människa, bara för att människan vågar yppa ngt negativt om sin mans barn eller om situationen. Bara att se på en tråd som är aktuell just nu, där bobusmamman haft mage att säga ifrån att den unga vuxna bonusdottern ska sänka musiken. Hon blev plötsligt allmänt villebråd.

    Det gäller inte bara de trådar där ngn säger sig "avsky" sitt bonusbarn, det gäller varenda tråd där det nämnts ngt negativt överhuvudtaget.

    Däremot är det många som tydligen läser in en väldans mycket i dessa trådar som gör det ok att spotta på andra människor. Antar att du gör likadant med tanke på ditt inlägg.

    Ja, även i trådar där bonusmammor vill minska på umgänget. Ofta ligger det ju ngt bakom den önskade minskningen, som att föräldern inte tar sitt ansvar och låter bobusmamman sköta allt.


    Det verkar som att jag själv gör det? - På tal om att läsa in saker som inte finns då eller?

    Ärligt talat så är jag väldigt sällan inne i sådana trådar och läser, än mindre svarar (även om det händer). Jag är mest inne i de trådar som rör politik, - dvs inte så många. Håller helst till på FlashBack.
  • Anonym (Loppan)
    Anonym (Lägg ägg) skrev 2016-02-03 19:01:38 följande:

    Det finns inga bonusmammor, det finns inga biomammor (såvida de inte är just på bio).

    Barn har en mamma och en pappa och ingenting därutöver.


    Fast jag kan nog faktiskt hålla med. I vårt fall är det en viss skillnad dock, då vi båda har våra barn på heltid. Så här hemma kallar mitt barn min sambo för pappa, liksom hans barn kallar mig för mamma. Men vi har de ju som sagt på heltid, samt att deras andra föräldrar knappt finns med i bilden.

    Jag ser mig dock som en bonusvuxen för sambons barn. Jag ser mig inte som mamma. Men det kanske kommer, vad vet jag?
  • Anonym (Loppan)

    Attention!



    Attention!



    Attention!



    Var det inte så att DAGMAMMOR och DAGPAPPOR, fick ändrad titel till BARNDAGVÅRDARE, av den enkla anledningen att de inte var dagbarnens föräldrar?

    Attention!



    Attention!



    Attention!

Svar på tråden Bonusmammor