• Emeff

    Hur lång tid tog det för er 40+ att bli gravida?

    Är 40,5 år och försöker bli gravid med mitt tredje barn (min killes första) och har tydliga ägglossningstecken när jag har det. Fyra dagar i sträck runt helgen har vi legat och det är första månaden efter att jag tagit ut hormonspiralen som vi försöker. Hur stor chans är det? Och om inte nu, hur stora chanser har vi att lyckas den närmaste tiden. Min kille är exakt lika gammal (om det betyder nåt). Hur lång tid tog det för er?


    Arg feminist - Glad människa!
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det för er 40+ att bli gravida?
  • smyg

    Är på försök nr 6 eller 7. Testas med äl stickor och fick aldrig streck. Är besviken.

    Ska köpa in flera.

  • Tvilling73
    smyg skrev 2016-06-22 21:26:01 följande:

    Är på försök nr 6 eller 7. Testas med äl stickor och fick aldrig streck. Är besviken.

    Ska köpa in flera.


    Samma lika som här, visar inget på ÄL stickorna.


    Skulle haft mens för dryga 2 veckor sedan men inget på de stickorna heller, har börjat få för mig att jag är för gammal. 

  • BaronvonKnorring

    Första barnet vid 28 års ålder blev till på första försöket/första ägglossningen.

    Andra barnet vid 30 års ålder, samma sak.

    Tredje barnet vid 40 års ålder, blev också till på första försöket/första ägglossningen. 

  • Kawa77

    Första barnet första försök dock är min dotter 22 år =) mensen ska komma idag o 4 minustester...så vi får se

  • Milou3
    Tvilling73 skrev 2016-05-09 14:55:27 följande:

    Slänger in mig här och hoppas att jag blir den som jämnar ut antalet försöka till en lägre siffra

    snart 43 år och vi har precis börjat. Med sonen jag har sedan tidigare blev det på första försöket och då va jag 36 år


    Fast det är stor skillnad på 36 och 40 tyvärr.

    Jag har också alltid haft galet lätt att bli gravid och vid 34-35 så blev jag det 3 ggr inom ett år trots minipiller och avbrutet samlag. Är nu inne på 5:e försöket efter tidigt mf. Fyller 41 i höst.
  • Zakopane

    Fyller strax 41 och är gravid med fjärde barnet i vecka 10. Hen kommer födas fyra månader innan min 42-årsdag om allt går vägen.

    Alla fyra har blivit till på första försöket, vid 27, 30, 39 och (nästan) 41 års ålder.

    Därmed inte sagt att man tagit det för givet att det skulle funka. Tacksam för allt!

  • Miva

    Mina barn fick jag i åldern 30,33 och 36, alla 4 (ett par tvillingar). Jag blev gravid på första försöket alla graviditeter och inga missfall. Vi började på 5:an när jag var 42, jag har regelbunden mens och får positiva ägglossningstickor varje månad men det har inte tagit sig på 10 försök. Jag tror äggen är för dålig kvalitet på mig helt enkelt!

  • Stora My

    Nu har det gått över 2 år och inte ett plus i sikte. Är nu 41 år med färre ägg så chansen att det blir något ser allt sämre ut.

  • nypan78

    Hur har det gått för er som fortfarande är aktiva i tråden? Är 40 år precis och har stor barnlängtan, 3 barn sedan tidigare...

  • Love5

    För mig har åldern inte spelat någon större roll, men jag har börjat få missfall nu när jag är äldre. Våra tre barn blev till efter 1-2 månaders försök (innan jag fyllde 34). Nu är jag gravid för tredje gången inom ett halvår (missfall i september och december), hoppas så att denna lilla stannar hos oss!

  • Love5

    För mig har åldern inte spelat någon större roll, men jag har börjat få missfall nu när jag är äldre. Våra tre barn blev till efter 1-2 månaders försök (innan jag fyllde 34). Nu är jag gravid för tredje gången inom ett halvår (missfall i september och december), hoppas så att denna lilla stannar hos oss!

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er 40+ att bli gravida?