• Anonym (Glad)

    Michael Jacksson



    Vilken är din bästa låt med Michael Jacksson?

    Vad tycker du om honom? Varför tycker du så? Vad vet du?

    Liberian girl är bra. Han sjunger med sådan inlevelse. Man önskar man var hon. Åh. Vilken stjärna han var.
  • Svar på tråden Michael Jacksson
  • flygrl

    Glömde skriva att det väl e ganska väl belagt han hade en jobbig barn & ungdomstid med höga krav och en bitvis brutal och kontrollerande pappa. Det satte nog sina spår i Michaels personlighet.

  • Anonym (Glad)
    flygrl skrev 2016-02-06 11:44:42 följande:

    Du menar väl att man inte kan jämföra hans "nyare" grejer med hans gamla?

    För det e ju samma artist?

    Fast när jag följer tråden blir jag faktiskt nyfiken på och lyssna in mig också på hans "nyare" grejer en gång till för och se om jag kanske missat nåt. Nästan allt han gjort e ju före min tid ;)Som sagt lite oklart med orsaken till utseende förändringen. Kanske en kombination av faktorer. Vitiligo e väl belagt att han hade men det utesluter inte han också kan ha burit på en önskan hellre vara en vit än en svart person. I en värld där vithet trots allt e normen e tyvärr inte en sån önskan nåt unikt. Förändringen av näsan kan också passa in i att bli mer vit. Tragiskt om det e så.

    MEN oavsett han såg "vitare" ut va han ju förstås en svart person livet igenom.


    Ja, precis. Det var det jag menade. Det har inte gått mig förbi att det är samma artist uttryckte mig slarvigt. Ja, han var ju dessutom snygg redan från början men såg sen cool ut haha
  • Anonym (Glad)
    flygrl skrev 2016-02-06 11:52:06 följande:

    Glömde skriva att det väl e ganska väl belagt han hade en jobbig barn & ungdomstid med höga krav och en bitvis brutal och kontrollerande pappa. Det satte nog sina spår i Michaels personlighet.


    Ja, usch ja men kom väl något positivt ut av det??!
  • Anonym (Glad)
    flygrl skrev 2016-02-06 11:52:06 följande:

    Glömde skriva att det väl e ganska väl belagt han hade en jobbig barn & ungdomstid med höga krav och en bitvis brutal och kontrollerande pappa. Det satte nog sina spår i Michaels personlighet.


    Såg du klippet jag länkade till med pedofilanklagelserna? Han skrattar precis som att det är sjukt komiskt vad han blir anklagad för... känns ju som att han inte är pedofil!
  • Anonym (Glad)
    flygrl skrev 2016-02-06 11:52:06 följande:

    Glömde skriva att det väl e ganska väl belagt han hade en jobbig barn & ungdomstid med höga krav och en bitvis brutal och kontrollerande pappa. Det satte nog sina spår i Michaels personlighet.


    Sen så undrar jag, om han mutade de där föräldrarna som anklagade honom för att ha förgripit sig på deras barn... Att det räckte för dem med pengar. Låter rätt stört. Tror en normal reaktion hade varit att göra allt för att få honom i fängelse eller slå ner honom.
  • flygrl
    Anonym (Glad) skrev 2016-02-06 12:03:34 följande:
    Ja, usch ja men kom väl något positivt ut av det??!
    Att Michael Jackson va en exceptionellt begåvad artist & låtskrivare kan ingen ta ifrån honom. Han e en av dom största artisterna nånsin.

    Men han hade nog mått bättre som människa och troligen också levat längre utan den jobbiga uppväxten. Så tror jag iaf. Eller va tror du?
    Hans pappa ska ju förresten ha mobbat Michael för sin näsa. Tragiskt.
  • flygrl
    Anonym (Glad) skrev 2016-02-06 12:02:26 följande:

    Ja, precis. Det var det jag menade. Det har inte gått mig förbi att det är samma artist uttryckte mig slarvigt. Ja, han var ju dessutom snygg redan från början men såg sen cool ut haha


    Nee och jag fatta ju att du fattade. Fattaru?!

    Jag tycker han såg bättre ut innan hans utseende förändrades så mycket. Såg mindre konstgjort ut på nåt sätt. Han klädde sig ofta coolt hela vägen genom livet/karriären. En egen personlig stil :)
    Anonym (Glad) skrev 2016-02-06 12:05:00 följande:

    Såg du klippet jag länkade till med pedofilanklagelserna? Han skrattar precis som att det är sjukt komiskt vad han blir anklagad för... känns ju som att han inte är pedofil!


    Ja, har sett och jag vet inte va jag ska tro. Problemet e ju det inte syns utanpå vem som e pedofil och brottslingar förnekar oftast sin skuld. Men jag hoppas ju verkligen han va oskyldig :/
    Anonym (Glad) skrev 2016-02-06 12:06:56 följande:

    Sen så undrar jag, om han mutade de där föräldrarna som anklagade honom för att ha förgripit sig på deras barn... Att det räckte för dem med pengar. Låter rätt stört. Tror en normal reaktion hade varit att göra allt för att få honom i fängelse eller slå ner honom.


    Mycket möjligt det e som du säger. Klart alltihop k a n ha vart ett sätt och komma åt pengar.
    Lektrådar: www.familjeliv.se/forum/27/260 | Everything is Everything
  • Anonym (Glad)
    flygrl skrev 2016-02-06 12:40:35 följande:

    Hej?!


    Fniss hejhej.
  • Anonym (Glad)
    flygrl skrev 2016-02-06 12:36:39 följande:

    Nee och jag fatta ju att du fattade. Fattaru?!

    Jag tycker han såg bättre ut innan hans utseende förändrades så mycket. Såg mindre konstgjort ut på nåt sätt. Han klädde sig ofta coolt hela vägen genom livet/karriären. En egen personlig stil :)Ja, har sett och jag vet inte va jag ska tro. Problemet e ju det inte syns utanpå vem som e pedofil och brottslingar förnekar oftast sin skuld. Men jag hoppas ju verkligen han va oskyldig :/Mycket möjligt det e som du säger. Klart alltihop k a n ha vart ett sätt och komma åt pengar.


    Hehe okejrå du fattade väl då fattar inte höhö. Jo fattar Jaa, alltså i slutet så började det bli lite extremt som i klippet jag skickade. Sant, läskigt man kan aldrig vara säker på något mm då är vi två... Men kan man skratta så som han gjorde om man var skyldig, tycker att det kändes vääldigt äkta.

    Man läser aldrig att han var en dryg och egoistisk människa, han verkar fin. verkade.
  • Hanky Panky

    Älskar Michael och hans musik. En fantastisk låtskrivare! Var verkligen ledsen när han gick bort och kan fortfarande få tårar i ögonen om jag tänker på det. Min favoritlåt är utan tvekan "Wanna be startin' somethin'".

    Och jag tror inte en sekund på anklagelserna om pedofili. Han var en speciell man som älskade barn. Det låg det inget sexuellt i.

  • jeanette02

    Mm älskar mycket av hans musik.

    "The lady In my life" fantastisk röst där + Baby Be Mine (Thriller)

    "Just cant stop loving you" duett på Bad

    "Will you be there" "Give in to me" Dangerous

    Gillar också mycket covern på "Smile"

    några pärlor av många pärlor han gjort tycker jag.

    Har aldrig trott på pedofilanglagelser. Då nöjer man sig inte med pengar...

    Men bra och fruktansvärt sätt att försöka komma åt pengar.

  • flygrl
    Anonym (Glad) skrev 2016-02-06 13:20:04 följande:

    Hehe okejrå du fattade väl då fattar inte höhö. Jo fattar Jaa, alltså i slutet så började det bli lite extremt som i klippet jag skickade. Sant, läskigt man kan aldrig vara säker på något mm då är vi två... Men kan man skratta så som han gjorde om man var skyldig, tycker att det kändes vääldigt äkta.

    Man läser aldrig att han var en dryg och egoistisk människa, han verkar fin. verkade.


    Haha du e ju nästan lika knäpp som jag ju

    I videon om anklagelserna va det verkligen en annan Michael än den yngre. Fast det e klart åldern har väl också påverkat. Han va väl typ 50 när han gick bort. Cool stil i övrigt.

    Kändes väl trovärdigt hur han va i videon men asså jag vet inte. Svårt och bedöma sådär.. :/

    Nee, har väl inte hört han skulle ha betett sig illa mot folk. Krävande mot sina medarbetare i studion och så men...han va väl hårdast mot sig själv va jag förstått. Han verkar ha vart juste mot dom han mötte va jag hört
    Lektrådar: www.familjeliv.se/forum/27/260 | Everything is Everything
Svar på tråden Michael Jacksson