Inlägg från: Holma |Visa alla inlägg
  • Holma

    Varannan vecka???????

    Låter väl toppen att han har en framtidsplan o låter barnen vara med i den .

  • Holma
    Lena skrev 2016-02-05 16:49:03 följande:

    Det låter som bebisen inte var planerad och han inte ser riktigt realistiskt på framtiden så saker kommer nog ändra sig.


    Vad låter inte realistiskt ?
  • Holma
    Tjejen76 skrev 2016-02-05 18:16:56 följande:

    Han säger att bebisen var planerad, svårt att tro det eftersom vi inte hade flyttat isär när den blev gjord och vi har inte kommit ordning i vårt nya " föräldraförhållande "

    Jag tycker att när man har en liten bebis så måste man som föräldrar hjälpas åt. Barnet måste ju lära sig att känna sin pappa.

    Jag tycker att dom kan flytta ihop i samma stad som jag bor i. Här finns hans barn hans släkt hans lägenhet. Det är det bästa i den här situationen. Mina barn måste få känna sig delaktig i hans nya familj. Det kommer dom inte göra om han bor med dom ena veckan och nästa med sin nya familj.

    Man märker också att det kommer nog inte att hålla många år ( fast man vet aldrig) om dom inre flyttar ihop. Och då sitter han med barn i 2 olika städer. Jag tycker tyvär synd om han men ännu mer synd om mina barn som kommer lida hur dom än löser det om dom inte flyttar ihop i våran stad.


    Hur tänkte du då ? Hon har ju oxå barn sen tidigare
  • Holma
    Lena skrev 2016-02-05 19:43:49 följande:

    Det är inte realistiskt att bo borta varannan vecka när man har en bebis inte heller att kasta in barn i boende med någon de knappt har träffat.


    Nä men tanken kan ju vara att hans barn ska få träffa nya familjen innan dom flyttar ihop o därför han tänkt så
  • Holma
    Tjejen76 skrev 2016-02-05 19:49:04 följande:

    Hon har ensam vårdnad på sina barn och dom kommer vara 15 år och 18 år. Mina kommer vara 12 och 14 år. Dom har knappt kommit över att deras pappa var otrogen och lämnade deras mamma. Den äldsta mår dåligt över det. Den yngre har add Asperger.

    Jag vet att så länge barnen mår bra så kan / kommer jag inte göra nåt. Men man känner att det är helt ogenomtänkt.

    Jag vill helst ha mina barn på heltid. Men i det här läget vill jag på ett sätt inte det pga att barnen kommer känna att pappa lämnar dom för sin nya familj. Tror att det är det som kommer hända har en jobbarkompis som varit i samma situation ( han var pappan).

    Bäst är att dom flyttar ihop som en riktig familj där mina barn får ingå också inte bara hennes barn. Och i våran stad så barnen slipper lång resväg det kan vara 1-4 timmars resväg beroende på köer.


    Spelar väl ingen roll om hennes barn är större o inte har kontakt med pappan , dom har vänner , skolan mm
    Tror inte barnen kommer lida av resvägen bara dom får bo hos pappa varannan vecka .
  • Holma
    Tjejen76 skrev 2016-02-05 19:53:54 följande:

    Hon träffa mina barn första gången i början på oktober sen nån gång till i oktober. Sen har dom inte träffat henne sen dess. Dom vill inte det. Det beror säkert på mig eftersom jag sagt att det är hon som tog deras pappa från våran familj. Och det var precis det hon gjorde hon visste att han var upptagen så dom kunde ha skött allt mycke snyggare.

    Men dom är blåsta båda två.


    Hur dum får man vara ? Barnen ska lida för att du inte kan knipa igen munnen ?
    Barnen bör bo hos pappa heltid .
  • Holma
    Tjejen76 skrev 2016-02-05 20:10:46 följande:

    Han berättade för barnen tre dagar efter att han lämnat oss att han varit otrogen och kommer att lämna mamma för den nya tjejen, så det var han som sa det.

    Ja jag har gjort många fel i den här soppan och kommer tyvärr säkert göra fler. Särskilt förut då man sörjde han. Nu tycker jag bara att det är skönt att skippa han för han har blivit en helt annan människa. Empatilös han har slutat att krama och pussat sina barn efter att han träffat henne i början ringde han dom nu ringer han dom knappt dom veckor han inte har dom.

    Hon har ingen som hon delar vårdnaden om sina barn så hon har ingen som kommer att bråka om hon flyttar till en annan stad( förutom barnen). Flyttar dom med mina barn kommer jag att bråka. Eller om jag märker att dom mår dåligt av att bo varannan vecka utan att inte riktigt höra till hans nya familj. Då ringer jag min jurist och våran kontaktperson på familjerätten. Men jag måste ju avvakta för barnens skull för dom vill bo varannan vecka så länge pappa inte börjar för tidigt på morgonen. Han måste gå ber i tid på morgonen för att ta hand om våran yngsta son som inte riktigt klarar sig själv på morgonen. Den äldre vill inte ta ansvaret att ta hand om lillebror på morgonen som han fick dom första 2 månaderna.


    Jösses . Tänk lite på barnen nu . Dom mår ju bara sämre av att du håller på .
  • Holma
    Tjejen76 skrev 2016-02-05 20:26:20 följande:

    En sak har jag lärt mig det är att pappor får bete sig som riktiga svin mot sin familj. Medans mammor hela tiden får höra tänk på dina barn. Och gör man nåt fel och ändå kan stå för det. Då tycker folk direkt att pappan ska ha hela vårdnaden????? Varför är det så?

    Mitt ex lämnade oss en vecka innan min semester så under hela vår semester träffade han barnen 5 dagar. Några av dom dagar han var hemma. Satt han med mig och inte med barnen då drack han öl ( söp inte). Han avlivade våran hund ( pga att nya tjejen är allergisk och gillar inte hundar). Jag tog våra katter. Våra barn särskilt den äldsta mådde skitdåligt av att hunden försvann han bad sin pappa att dra åt helvete för första gången. Han lägger inte ut en krona mer än dom kostar i mat och kläder fast han tjänar bra, alltså gå på bio eller liknande. ( visst det har jag inget att göra med). Han festade upp 28000kr första månaden ( vi hade fortfarande gemensamma konton). Visst jag har ingen ny partner som jag kan gå ut och roa mig med bara mina barn.


    Du går ju in för att förstöra för dina egna barn . Han sa ju ju som det var .
  • Holma
    Tjejen76 skrev 2016-02-05 21:53:29 följande:

    [quote=76307542][quote-nick]Holma skrev 2016-02-05 20:45:21 följande:[/quote-nick]Du går ju in för att förstöra för dina egna barn . Han sa ju ju som det var .[/

    Han sa som det var pga att jag sa att han måste för min äldsta son bad mig komma hem och sluta vara arg på pappa. Jag ville inte ha nån skuld. En otrohet kan man förlåta men inte känslor.

    Det är ju det jag säger mammor får alltid mest skit. Jag har tagit hand om mina barn haft en i sängen hela semestern. Åkt på våran utlandsresa fast jag inte orkade för att barnen skulle få nåt roligt. Jag gjorde massor med småresor på semestern även om jag inte orkade el njöt av det. Jag har försökt prata med dom. Jag har ordnat en kurator som äldsta sonen ska prata med för han behöver prata med nån utomståendes.

    Jag hoppas alla som säger att ingen av oss borde vara föräldrar råkar ut för samma lidande. Så ska dom få se hur dom reagerar. Jag har inte gjort några allvarliga fel. Jag skulle aldrig prata skit om deras pappa jag har tjatat hela sommaren och senare att pappa älskar er. Pappa skulle bli glad om du säger att du älskar pappa. Det är jag som sett till att vi gått på samarbetssamtal. Han har inte försökt med nåt för han har inte tid.

    Jag tror han har blivit lurad in i nåt han inte är beredd på, men det kommer han aldrig våga erkänna. Men jag tycker synd om mitt ex.


    Ni har båda kunna gjort detta på ett snyggare sätt . Men du skriver att du kommer protestera om han ska flytta till nya tjejen tex o det gör ju knappast saken bättre att du hindrar honom från att göra så barnen kan bo med honom vv , tänk nu på att han ska ha ett barn till o måste tänka även på det barnet
  • Holma
    Tjejen76 skrev 2016-02-05 23:55:46 följande:

    [quote=76307756][quote-nick]Holma skrev 2016-02-05 21:56:34 följande:[/quote-nick]Ni har båda kunna gjort detta på ett snyggare sätt . Men du skriver att du kommer protestera om han ska flytta till nya tjejen tex o det gör ju knappast saken bättre att du hindrar honom från att göra så barnen kan bo med honom vv , tänk nu på att han ska ha ett barn till o måste tänka även på det barnet[/

    Det är ju precis det jag säger han ska få en unge till därför kan han inte skita i den varannan vecka för att bo med våra barn. Han måste ju hjälpa sin nya med deras bebis. Det bästa är att dom flyttar ihop nära mig. Så att våra barn lätt kan åka emellan.

    Det kan du hälsa dom.


    Men varför nära dig för att du vill det ?
  • Holma
    Tjejen76 skrev 2016-02-06 10:48:17 följande:

    [quote=76308059][quote-nick]Holma skrev 2016-02-06 00:01:07 följande:[/quote-nick]Men varför nära dig för att du vill det ?[/

    För att barnen behöver det. Jag vill inte ha slampan i min stad. Men barnen behöver få känna samhörighet till hans nya familj. Det kommer bli svårt om dom kör varannan vecka som han tror ska funka.


    Exakt detta jag menar , du hatar exets nya o barnen blir lidande av ditt beteende
  • Holma
    Tjejen76 skrev 2016-02-07 09:13:00 följande:

    Den här tråden handlade om att jag ville ha olika åsikter om att han ska bo varannan vecka i en stad i en lgh med mina barn och veckan efter tillsammans med sin nya och hennes barn och deras kommande. Jag tror inte ett sån varannan veckas boende funkar. Skaffar man barn så hjälps man åt om man är ett par.


    Då behöver du kanske tänka på att han gör detta för sina barn han har med dig o för att dom under tiden ska slussas in i nya familjen o inte kastas in i den när dom inte träffar dom så mycket . Ett mycket bra tänk anser jag om jag ser till dina barn o den nyfödda får sin pappa på plats sen när han flyttar dit o dina barn lärt känna nya familjen .
  • Holma
    Tjejen76 skrev 2016-02-07 09:16:58 följande:

    Till holma

    Jag hatar inte mitt ex längre och hansnya tjej vet jag inte riktigt om jag hatar längre heller. Mitt ex tycker jag bara synd om för han har hamnat i nåt han inte klarar av. Hans nya är det väl synd om pga att hon är så blåst och elak som lurat in mitt ex i nåt skit han inte klarar av. I somras när det tog slut mellan oss sa jag till han att är hon på smällen eller , mej sa han. Då kommer ni skaffabarn snart. Nej sa han jag vill inte ha fler och hon är för gammal för att skaffa barn.


    Men han tar sitt ansvar nu när hon ändå blir gravid . Det du skriver säger väldigt tydligt att du bara vill se problemen inte kan bara glad för deras skull o lösa det till det bästa . Är det bättre att du tar ifrån han era barn o dom ska bo hos dig ?
Svar på tråden Varannan vecka???????