• Anonym (Måste)

    Måste skönhetsoperera mig innan jag gifter mig! Någon mer?

    Jag har alltid tyckt jag varit ful i ansiktet, har även fått höra det av andra, av min mamma bland annat och min sambo har påpekat att min näsa är stor. Så det är inget som jag inbillar mig. Någon gång vill jag såklart gifta mig men då ska man ju vara med på en massa kort och känner jag min sambo rätt vill han även ha någon som filmar hela kalaset också. Som det är nu undviker jag att vara med på kort men på bröllopet kan jag ju inte direkt undvika det.

    Så jag vill alltså operera mig. Jag vill operera näsan, förstora läpparna något (vill ej ha ankläppar!), fixa till kindben, få bort mörka ringar under ögonen, fixa till min dåliga hy. Detta kommer ju såklart kosta en del så kommer ta flera år innan jag kan gifta mig. Är 30 år, men det är ju vanligt idag att gifta sig sent också så det gör kanske inget.

    Tänkte höra om det är någon mer som vill operera sig innan ni planerar giftermål?

  • Svar på tråden Måste skönhetsoperera mig innan jag gifter mig! Någon mer?
  • Anonym (Smink & fotoshop)

    Tycker du ska gå till en duktig sminkstudio bara för att fixa dig en vanlig fredag, sedan går du till en fotograf som får i uppdrag att göra snygga foton av dig. Kanske lite fotoshop. Känn efter där om det inte räcker. Din man älskar ju uppenbarligen inte dig för ditt utseende utan för den du är. Lita på den känslan och inte ytan!

  • Anonym (Niklas)
    Anonym (Smink & fotoshop) skrev 2016-02-06 23:08:00 följande:

    Tycker du ska gå till en duktig sminkstudio bara för att fixa dig en vanlig fredag, sedan går du till en fotograf som får i uppdrag att göra snygga foton av dig. Kanske lite fotoshop. Känn efter där om det inte räcker. Din man älskar ju uppenbarligen inte dig för ditt utseende utan för den du är. Lita på den känslan och inte ytan!


    Varför skulle inte hennes man älska henne även för utseendet menar du? Bara för att utseendet faller utanför mainstream-normen för vad ni Amelialäsande kvinnor anser vara fint?

    TS skrev: "min sambo har påpekat att min näsa är stor".
    Vilket inte är detsamma som att påpeka att den är ful.

    Kvinnor tycks tolka män lite hur som helst.
  • Anonym (Smink & fotoshop)
    Anonym (Niklas) skrev 2016-02-06 23:40:31 följande:

    Varför skulle inte hennes man älska henne även för utseendet menar du? Bara för att utseendet faller utanför mainstream-normen för vad ni Amelialäsande kvinnor anser vara fint?

    TS skrev: "min sambo har påpekat att min näsa är stor".

    Vilket inte är detsamma som att påpeka att den är ful.

    Kvinnor tycks tolka män lite hur som helst.


    Tror inte alls att hennes kille tycker är den stora näsan är ful, det är TS tolkning av att hon inte är som du skriver mainstream. Men uppenbarligen bekymrar det henne, vilket är problemet. Tror att hennes mamma älskar henne för den hon är, men sedan har mamman tydligen formulerat sig klantigt och då sved det extra mycket.man bedöma i betraktarens ögon och om man själv är betraktaren så måste man kanske få lite hjälp att ta fram det som är unikt vackert.

    Vad är Amelia, ingen tidning jag känner till?
  • Anonym (Smink)

    Ta kontakt med en sminkstudio eller en Mary Kay konsult. Vi konsulter kan lära dig sminka dig för att framhäva/förminska.

  • AnooYoo
    Anonym (Måste) skrev 2016-02-06 09:29:20 följande:

    Jag måste inte vara perfekt men nu är jag ful! Vill inte vara ful på bröllopet eller på bilderna från bröllopet. Det är ju bilder som kommer att hänga med mig resten av livet.


    Om du har varit ok med att vara ful fram tills nu och det är bilderna du oroar dig för kan du ju skaffa en fotograf som är bra på Photoshop?
  • Anonym (Varför)

    Varför vill man gifta sig med någon som kritiserar ens utseende så till den grad att man vill skönhetsoperera sig?

  • Anonym (Niklas)
    Anonym (Smink & fotoshop) skrev 2016-02-07 07:34:30 följande:
    Tror inte alls att hennes kille tycker är den stora näsan är ful, det är TS tolkning av att hon inte är som du skriver mainstream. Men uppenbarligen bekymrar det henne, vilket är problemet. Tror att hennes mamma älskar henne för den hon är, men sedan har mamman tydligen formulerat sig klantigt och då sved det extra mycket.man bedöma i betraktarens ögon och om man själv är betraktaren så måste man kanske få lite hjälp att ta fram det som är unikt vackert.

    Vad är Amelia, ingen tidning jag känner till?
    Exakt, jag förstår inte vad problemet är om en tjej har stor näsa.
  • Anonym (Måste)

    Jag tycker det är bra att de säger till vad som är fult så att jag kan fixa det. Sen ser jag det själv i spegeln och på kort att jag är ful. Har velat operera mig i många år nu men aldrig haft råd, men nu har jag ett jobb och har börjat spara.

    Jag tyckte att jag var ful redan innan min sambo och min mamma sa att jag har stor näsa osv. Har fått höra att det bara sitter i mitt huvud här på FL men nu vet jag ju att det inte gör det, att jag inte har BDD lr nåt utan är ful på riktigt så att säga.

  • Anonym (Måste)

    Min näsa är alltså stor OCH ful. Det är liksom en potatissnäsa. Är inget snyggt med den alls tyvärr. Jag har velat operera mig i mååånga år så jag har inte varit ok med att vara ful tidigare. Men det är först nu jag har råd med det. Vill för allt i världen inte vara ful på bröllopsfotona och när min sambo sa att jag har stor näsa så kände jag att jag verkligen måste ta tag i det här med att fixa till mig

  • Anonym (2 barn)

    Jag gillar inte heller min näsa, har en potatisnäsa.. Men min dotter har samma näsa. Hur ska jag förklara för henne att hon är fin om inte jag är nöjd? Tänk om du får barn och barnet får din näsa. Hur ska du kunna förklara att hon är fin i näsan men du dög inte i den? 
    Jag menar inget elakt, utan vill bara ge dig en tankeställare. 
    DE finns så mycket på min kropp jag skulle vilja fixa men jag väljer att inte göra utan jag accepterar för mina barns skull.

  • Anonym (Måste)

    Jag tänker såklart inte säga att mitt barn har en potatisnäsa, vill mitt barn operera sig så är det något barnet ska kunna komma fram till själv. Är dock osäker på om jag vill ha barn, vill inte att de ärver mina drag! Stackars barn, behöva bli retade som jag blev i skolan

  • Anonym (2 barn)

    Usch Ts vad barn kan vara elaka. Jag beklagar verkligen att du har blivit mobbat. Dock måste jag säga att samhället ser annorlunda ut idag. 
    Jag själv har aldrig blivit retad, utan alltid varit med i "innegänget". Min dotter är även hon väldigt omtyckt i skolan både pga sitt yttre, men även sitt inre. 
    Oavsett hur du gör med din näsa, så hoppas jag verkligen inte att de påverkar ditt beslut till att skaffa barn.

  • Anonym (Måste)

    Nej det är såklart inte bara det som gör att jag är osäker på att skaffa barn, har även en petsonlighetsstörning jag inte vill att mina barn ska ärva samt att jag är extremt förlossningsrädd och skulle aldrig i livet kunna föda barn.

  • Anonym (Heh)
    Anonym (2 barn) skrev 2016-02-09 15:04:35 följande:

    Usch Ts vad barn kan vara elaka. Jag beklagar verkligen att du har blivit mobbat. Dock måste jag säga att samhället ser annorlunda ut idag. 

    Jag själv har aldrig blivit retad, utan alltid varit med i "innegänget". Min dotter är även hon väldigt omtyckt i skolan både pga sitt yttre, men även sitt inre. 

    Oavsett hur du gör med din näsa, så hoppas jag verkligen inte att de påverkar ditt beslut till att skaffa barn.


    Eh verkar poängtera hur bra ni haft det? - jag har fått en skada i ögat

    - mina ögon har alltid fått mkt cred
  • Anonymont

    Hur fan kan man säga till sitt barn att han/hon är ful? Speciellt när det är ens egna gener som har skapat barnet. 
    Absolut, är man inte bekväm och mår jättedåligt över hur man ser ut så ska man göra något åt saken. Men tycker absolut inte att du ska lyssna på andra bara för att dom säger att du är ful eller har stor näsa, oavsett vem det är. Du borde uppskatta din charmigt stora näsa isf och work it like God attempted for you to do! Det är inte näsan eller utseendet som gör dig snygg. Det är det som finns på insidan. Och nej försöker inte låta klyschig. Men skulle du vara tillsammans med din kille om han var arrogant och bara tänkte på sig själv, var ful i mun, ful personlighet men var jävligt snygg? Det tror jag inte.

  • Anonym (2 barn)
    Anonym (Heh) skrev 2016-02-10 23:37:05 följande:
    Eh verkar poängtera hur bra ni haft det? - jag har fått en skada i ögat

    - mina ögon har alltid fått mkt cred
    Ja precis vad jag menade!!!

    Eller så menar jag att hennes barn kanske inte har samma öde som henne, ibland kan de vara bra att tänka längre än till den första tanken som dyker upp.
Svar på tråden Måste skönhetsoperera mig innan jag gifter mig! Någon mer?