• Äldre 6 Feb 00:14
    3186 visningar
    17 svar
    17
    3186

    Känner mig taskig

    Hej allihopa behöver lite hjälp, igår på jobbet kom det fram en kille till mig o pratade lite, jag märkte att han va intresserad och han kom tillbaka senare o frågade om jag vill äta något med han i helgen, jag säger nej tack jag har kille och han säger så med kaxig röst tillbaka vadådå? Jag syftade på som en vän. Jag har svårt att säga emot folk så jag gav numret fast han vet mycket mycket väl om att jag har pojkvän. Jag blockerade hans nummer direkt han gick, då han ringe min telefon snabbt för att jag skulle få hans nummer. Blockerade han även på Facebook så han inte skulle kunna nå mig där. Nu har jag typ skuldkänslor mot min kille Att jag gav mitt nummer trots att det var i "vänskapligt syfte" han ville ha det. Blockade ju ändå numret direkt efter . Vad känner ni?

  • Svar på tråden Känner mig taskig
  • Anonym (Rätt)
    Äldre 6 Feb 03:22
    #1

    Du gjorde rätt tycker jag eftersom att du är i en relation och inte vill äventyra den.

  • Äldre 6 Feb 05:51
    #2

    Tycker ni att det räknas som otrohet att ge bort ett nummer i vänskapligt syfte då jag sa att jag hade relation o han sa att man kan la gå ut o äta som vänner? Blockade ju ändå numret sen

  • Äldre 6 Feb 09:54
    #3
    Amanda nielssen skrev 2016-02-06 05:51:00 följande:

    Tycker ni att det räknas som otrohet att ge bort ett nummer i vänskapligt syfte då jag sa att jag hade relation o han sa att man kan la gå ut o äta som vänner? Blockade ju ändå numret sen


    Absolut inget av det du beskriver i TS räknar jag som otrohet, nej. Är din kille väldigt svartsjuk eller är det du själv som oroar dig? "Får" ni inte ha vänner av motsatt kön?
  • Äldre 6 Feb 19:08
    #4

    Han är inte så svartsjuk av sig. Men tänkte mer att jag gick runt med ångest typ ifall jag gjorde fel. Men nu när jag tänkt på de mer så har jag ju tagit bort hans nummer (blockat) och ifall han skulle skrivit eller hört av sig så skulle jag ändå inte svarat så jag insåg själv att jag inte gjort något fel i detta :)

  • Äldre 6 Feb 19:08
    #4

    Han är inte så svartsjuk av sig. Men tänkte mer att jag gick runt med ångest typ ifall jag gjorde fel. Men nu när jag tänkt på de mer så har jag ju tagit bort hans nummer (blockat) och ifall han skulle skrivit eller hört av sig så skulle jag ändå inte svarat så jag insåg själv att jag inte gjort något fel i detta :)

  • Anonym (Bosse­Larsso­n)
    Äldre 6 Feb 21:49
    #5

    Så en kille på ditt jobb (som du inte känner) kom och bjöd ut dig på mat/middag och det skulle uppfattas som på vänskapsnivå? Tror inte någon annan skulle uppfattat det så. Du kunde ha tackat nej utan att ange någon orsak, på din historia låter det nästan som att han blev sur och hamnade i försvarsställning (löjligt) och kom med en halv undanflykt. Så nästa gång, tacka bara nej.

  • Anonym (jag)
    Äldre 6 Feb 23:47
    #6

    Jag tycker det låter på dig som att du har mer skuldkänslor än bara att du lämnade ut ditt nummer, är du attraherad av honom? Tycker du han är snygg?

  • Äldre 7 Feb 00:08
    #7

    Jag äcklas av den killen, tyckte verkligen inte han va snygg. Men tyckte bara jag gjorde fel jag borde bara sagt emot att jag inte vill ge mitt nummer trots att han sa att han menade att gå ut o käka som kollegor efter ja sa nej till att ge mitt nummer då jag har kille. Skulle aldrig attraheras av någon annan speciellt inte han

  • j a d e
    Äldre 7 Feb 00:22
    #8

    Tjejer som du behöver lära sig att sätta gränser, så länge det finns kvinnor som tillåter vidriga snubbar att tro sig ha rätt till dem kommer den här typen av problem att fortsätta drabba kvinnor.

    Nej du gjorde inte fel. Du var inte otrogen. Det enda fel du gjorde var att du gav ditt nummer till någon som krävde det av dig.

  • Anonym (jag)
    Äldre 7 Feb 13:07
    #9
    Amanda nielssen skrev 2016-02-07 00:08:29 följande:

    Jag äcklas av den killen, tyckte verkligen inte han va snygg. Men tyckte bara jag gjorde fel jag borde bara sagt emot att jag inte vill ge mitt nummer trots att han sa att han menade att gå ut o käka som kollegor efter ja sa nej till att ge mitt nummer då jag har kille. Skulle aldrig attraheras av någon annan speciellt inte han


    Snubben verkar vara en klassisk buffel, de lever tyvärr gott på andras svaghet, de testar gränser och ser vilka som viker, ibland funkar det ibland inte, såna idioter behöver sättas på plats på en gång, minsta lilla tvekan och tecken på svaghet ser de som en chans att flytta fram sina positioner. Ser ingen anledning till att känna skuldkänslor, nej du har inte varit otrogen, möjligen har du gjort dig skyldig till svaghet, att du inte vågade sätta en tydlig gräns redan från början, men å andra sidan så fixade du strax därefter. Det är kanske det du skäms över? Att du inte var starkare, tydligare? Se som en läxa, nästa gång någon bufflig person försöker köra över dig (tjej eller kille) så drar du fram taggarna och visar var din gräns går från första början, man ska inte vara snäll med bufflar, då blir man bara överkörd.
  • Äldre 7 Feb 13:25
    #10

    Tack ni är grymma! Ni får mig o må bättre att verkligen våga säga emot nästa gång. Kommer han fram igen på jobbet kommer jag att vara sten hård denna gången ifall han frågar varför jag inte svarar eller liknande. Även framöver om detta sker igen att vara tuff från början!! Tack för era svar!!!

  • Äldre 7 Feb 13:29
    #11

    Tror nog det var min svaghet jag skämms över i detta läge precis som du skriver. Men hade ni som

    Pojkvän gjort slut med er flickvän eller tvärt om ifall ni fick reda på detta? Ifall situationen va samma att det var svaghet som gjorde att numret gavs ut men att man blockade numret direkt och inte haft någon kontakt med personen efter och även talade o. Att man är i en relation och den andra parten sa att det va som "vänner"

  • Anonym (jag)
    Äldre 7 Feb 14:56
    #12
    Amandanielssen skrev 2016-02-07 13:29:36 följande:

    Tror nog det var min svaghet jag skämms över i detta läge precis som du skriver. Men hade ni som

    Pojkvän gjort slut med er flickvän eller tvärt om ifall ni fick reda på detta? Ifall situationen va samma att det var svaghet som gjorde att numret gavs ut men att man blockade numret direkt och inte haft någon kontakt med personen efter och även talade o. Att man är i en relation och den andra parten sa att det va som "vänner"


    Absolut inte, det är mänskligt att vara svag ibland eller missförstå människor och situationer, det gör alla då och då, antagligen din pojkvän med. Det är om det sker hela tiden som det blir ett problem, nån gång då och då är normalt. Man kan inte vara på topp hela tiden.
  • Anonym (n)
    Äldre 7 Feb 15:06
    #13

    om en kille ber om nummer trots att man talar om att man är i en relationen så är det ju den killen som gör fel, inte du. Du blev "tjatad på" och du gav det trots att du inte ville. Vad är nästa steg? ha sex mot sin vilja för att man träffar på en kille som inte ger sig? 

    Du har förhoppningsvis lärt dig nu att det aldrig är fel att står för vad man själv vill. Du har ingen som helst ansvar eller skyldighet att vara "artig" mot killar som han. blir han sur och säger man kan vara vänner, javisst, men det var väl ganska uppenbart att det inte var det han var ute efter. 

  • Anonym (n)
    Äldre 7 Feb 15:09
    #14

    kan berätta om en väninna jag har, ca 40 år gammal. Hon har nätdejtat ett tag och hon hade så svårt säga "nej tack" trots att hon inte ens ville träffa vissa, men hon hade svårt att sluta maila med dem. jag sa åt henne att hon inte har någon som helst ansvar för dem. De är på en nätdejtingsite och vet hur det funkar. när jag sa att hon inte behöver vara "artig", utbrast hon: "ja!! Det är precis det som är mitt problem! Jag tror alltid att jag sårar om jag tackar nej. Nu förstår jag vad du menar!"

    Känner du kanske igen dig i detta TS?

  • Äldre 7 Feb 15:29
    #15

    Känner verkligen igen mig i det ni berättar/förklarar. Har lärt mig av mitt misstag och nästa gång kommer jag defensivt sätta ner foten för annars förvärrar jag det endast för mig själv om jag inte börjar säga emot.

  • Anonym (Bosse­Larsso­n)
    Äldre 7 Feb 18:19
    #16
    Amandanielssen skrev 2016-02-07 13:29:36 följande:

    Tror nog det var min svaghet jag skämms över i detta läge precis som du skriver. Men hade ni som

    Pojkvän gjort slut med er flickvän eller tvärt om ifall ni fick reda på detta? Ifall situationen va samma att det var svaghet som gjorde att numret gavs ut men att man blockade numret direkt och inte haft någon kontakt med personen efter och även talade o. Att man är i en relation och den andra parten sa att det va som "vänner"


    Nej, absolut inte. Kanske undrat varför hon inte sa nej när egentligen ville det men inget som jag ta upp.
  • Äldre 8 Feb 15:19
    #17

    Förklarade för min kille allting, att han kommit fram bett om nummer osv o att jah gav tillbaka det men blockade det. Han killen fortsatte prata med mig på jobbet och visade denna gång mer uppenbart att det inte var "vänskap" han va ute efter. De visar sig när jag pratar med min pojkvän Att dem 2 gymmar ihop haha. Min pojkvän sa att om du nämner till honom att jag är din kille kommer han bli knäpptyst och aldrig våga säga något igen

Svar på tråden Känner mig taskig