• Anonym (Ty)

    Inget svar trots läst sms

    Vad ska man tolka det som? Vanligt att man inte tänker på att sändaren kanske kan se att man läst sms?

  • Svar på tråden Inget svar trots läst sms
  • Anonym (Ty)
    Anonym (Gyh) skrev 2016-02-08 17:31:02 följande:

    Ställde du en fråga i smset?


    Ja, men jag frågade bara hur det var
  • Anonym (Suck)
    sextiotalist skrev 2016-02-08 06:55:37 följande:

    Läs TS och läs ingenjörs svar. TS kan omöjligen veta om sms är läst eller inte såvida inte båda har funktionen.


    Förstår inte varför någon skulle vara lurad dock.

    Man ser ju tydligt om det är iMessage man skickat, och då står det 'delivered' eller 'read' beroende på om det är läst eller inte. Har det istället blivit ett vanligt sms så står det inget. Så man är liksom inte lurad, man vet exakt hur läget ligger till...
  • Anonym (Ty)
    Anonym (Suck) skrev 2016-02-08 22:36:19 följande:
    Förstår inte varför någon skulle vara lurad dock.

    Man ser ju tydligt om det är iMessage man skickat, och då står det 'delivered' eller 'read' beroende på om det är läst eller inte. Har det istället blivit ett vanligt sms så står det inget. Så man är liksom inte lurad, man vet exakt hur läget ligger till...
    Har ju iphone och han med.. Kunde ju välja bort ifall man inte ville att den andra skulle se att man läst meddelandet. Jag har gjort det men tydligen inte han. 
  • Anonym (hm)
    Anonym (Ty) skrev 2016-02-08 18:17:27 följande:
    Ja, men jag frågade bara hur det var
    Har ni bara gles kontakt och han låter bli att svara på den frågan på sms skulle jag tolka det som att intresset hos honom för dig är ganska svagt... men man vet aldrig, han kan också ha glömt det fullständigt. ...vilket i och för sig också skulle innebära att intresset är ganska svagt.

    Så mitt råd är att inte slösa tid på att tolka och övertolka. Det är vad det är. Om ni ses på ett "evenemang" snart får han ju en chans att upptäcka dig på nytt. Du får se till att du är skitsnygg och awesome, och lagom angelägen.
  • Anonym (hmmmz)

    Om någon inte svarar betyder det väl att han eller hon nte vill svara ...

  • Anonym (Ingenjör (har ej iPhone))
    Anonym (Suck) skrev 2016-02-08 22:36:19 följande:
    Förstår inte varför någon skulle vara lurad dock.

    Man ser ju tydligt om det är iMessage man skickat, och då står det 'delivered' eller 'read' beroende på om det är läst eller inte. Har det istället blivit ett vanligt sms så står det inget. Så man är liksom inte lurad, man vet exakt hur läget ligger till...
    Det gäller att veta hur det fungerar. Ett SMS kommer alltid fram om telefonen har täckning. iMessage fungerar ungefär som mail, det krävs "data/surf/internet". Om man t.ex är utomlands och stänger av "data" för att det är hutlösa priser så kommer iMessage inte fram. SMS kommer fram.

    Vi som inte har iPhone väljer om vi ska skicka SMS eller mail.
    Det är nog fler iPhoneägare än TS som tror att man skickar "SMS" när det egentligen är ett iMessage. Har man aktiverat iMessage blir det tydligen iMessage om telefonen fattar att mottagaren har ett Apple-konto. Skickar man till ett "okänt" telefonnummer så blir det ett "äkta" SMS. Eftersom jag inte har en iPhone är jag lite osäker på detaljerna.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Ingenjör (har ej iPhone)) skrev 2016-02-11 00:45:40 följande:

    Det gäller att veta hur det fungerar. Ett SMS kommer alltid fram om telefonen har täckning. iMessage fungerar ungefär som mail, det krävs "data/surf/internet". Om man t.ex är utomlands och stänger av "data" för att det är hutlösa priser så kommer iMessage inte fram. SMS kommer fram.

    Vi som inte har iPhone väljer om vi ska skicka SMS eller mail.

    Det är nog fler iPhoneägare än TS som tror att man skickar "SMS" när det egentligen är ett iMessage. Har man aktiverat iMessage blir det tydligen iMessage om telefonen fattar att mottagaren har ett Apple-konto. Skickar man till ett "okänt" telefonnummer så blir det ett "äkta" SMS. Eftersom jag inte har en iPhone är jag lite osäker på detaljerna.


    Fast åter igen... Jag tror inte att iPhone-ägare är lurade. De flesta vet nog exakt hur det funkar.

    Anledningen att man säger sms (även om det blir iMessage) är ju bara att det är smidigt. Skulle man istället säga typ såhär enligt dig: 'ok, jag skickar ett sms... Eh.. Vänta, har du iPhone? Ok, ja men då skickar jag nog ett iMessage istället när jag är färdig. Vi hörs!'

    Givetvis säger man bara sms istället.
  • Fjärrkontrollen
    Anonym (Ingenjör (har ej iPhone)) skrev 2016-02-11 00:45:40 följande:

    Det gäller att veta hur det fungerar. Ett SMS kommer alltid fram om telefonen har täckning. iMessage fungerar ungefär som mail, det krävs "data/surf/internet". Om man t.ex är utomlands och stänger av "data" för att det är hutlösa priser så kommer iMessage inte fram. SMS kommer fram.

    Vi som inte har iPhone väljer om vi ska skicka SMS eller mail.

    Det är nog fler iPhoneägare än TS som tror att man skickar "SMS" när det egentligen är ett iMessage. Har man aktiverat iMessage blir det tydligen iMessage om telefonen fattar att mottagaren har ett Apple-konto. Skickar man till ett "okänt" telefonnummer så blir det ett "äkta" SMS. Eftersom jag inte har en iPhone är jag lite osäker på detaljerna.


    Ett sms och ett iMessage meddelande har olika färg i konversationen så man kan se hur meddelandet är skickat. Sen kan man välja att skicka som sms om inte iMessage är tillgängligt, dvs telefonen försöker först skicka som iMessage och om den upptäcker att det inte går skickar den meddelandet som sms automatiskt.

    Jag förstår inte hur du får in att vi är lurade?
  • Anonym (Ty)
    Anonym (Ty) skrev 2016-02-08 10:59:31 följande:

    Äh, jag får väl vänta och se. Kommer antagligen att träffa på honom på ett evangemang som jag och en kompis ska på om någon vecka!
    Var bestämt långt innan. Märker väl då hur han är och beter sig!!

    Fattar mig inte på killar ibland. För ett par år sedan så hörde jag av mig till en gammal killkompis och fick inget svar. Några veckor senare så hörde han av sig. Denna kille hörde av sig helt spontant i somras efter att vi inte hade hörts av på 3-4 år. 


    Träffade på honom och det blev mer än så.....
  • Anonym (Gyh)

    [quote=76362406][quote-nick]Anonym (Ty) skrev 2016-02-21 18:25:32 följande:[/quote-nick]

    Träffade på honom och det blev mer än så.....

    [/

    Så då är du nöjd o tillfreds med att han läser o inte svarar på en gång??

  • Anonym (jo)

    Funkar visst med att se info på Samsung. Markera det sms du skickade å vill se info om. Markera alltså håll kvar fingret så dyker det upp en ruta välj meddelandeinfo.

  • Anonym (Ingenjör (har ej iPhone))
    Anonym (jo) skrev 2016-03-04 12:49:21 följande:

    Funkar visst med att se info på Samsung. Markera det sms du skickade å vill se info om. Markera alltså håll kvar fingret så dyker det upp en ruta välj meddelandeinfo.


    Operatören kan ge dig möjlighet att se om ett SMS kommit fram till mottagarens telefon, men det finns inget säkert sätt att se om det har öppnats/lästs eller inte.
Svar på tråden Inget svar trots läst sms