Inlägg från: Anonym (Problematiskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Problematiskt)

    Hur löser vi problemet med alla singelmän i Sverige?

    Något förslag?

  • Svar på tråden Hur löser vi problemet med alla singelmän i Sverige?
  • Anonym (Problematiskt)
    Anonym (H) skrev 2016-02-07 23:05:05 följande:

    Vad är problemet? Singelmännen får väl lära sig vad tjejer gillar och inte gillar? Det finns ju en anledning till att många män inte får ligga och anledningen är inte kvinnobrist. Vad kan det då vara tror du?


    Att kvinnor siktar mot stjärnorna och vill ha allting i en kille.
  • Anonym (Problematiskt)
    Smecker skrev 2016-02-07 23:11:33 följande:

    På vilket sätt är "alla singelmän" ett problem för mig? De betalar skatt och snor inte min parkeringsplats väl?


    Jo, vissa av dem gör det.
  • Anonym (Problematiskt)
    S c h n a skrev 2016-02-07 23:13:06 följande:

    Det kommer alltid finnas singlar, det är inget som går att lösa. Du måste nog specificera dig lite.


    Kommer det? Hur kan du veta det?
  • Anonym (Problematiskt)
    Anonym (H) skrev 2016-02-08 00:27:14 följande:

    Det är inget problem. Vad som är ett problem är killar som anser att de har rätt att ligga med en kvinna mot henens vilja. D ET är ett problem som är värt att diskutera.


    Att människor har mänskliga behov som att känna sig älskad tycker inte jag är något att raljera över.
  • Anonym (Problematiskt)
    Anonym (M) skrev 2016-02-08 06:07:41 följande:

    Det var lite otydligt i ts vad som var problemet. Men det är alltså att alla människors behov av att känna sig älskade inte uppfylls?

    Om det är många människor i ett land som upplever sig helt ensamma så kan man nog se det som ett samhällsproblem. Jag vet dock inte om det är så i Sverige och inte heller om det skulle vara ett större utbrett problem bland män än bland kvinnor.

    För den enskilda individen är det förstås ett problem (oavsett kön på denne).

    Vad man ska göra åt det är ju svårare. Aktivt jobba med värderingar kanske. Det anses ju skamligt att vara ensam villet kan göra det svårare att få nya kontakter som ensam. Och sen "skammen" kan man ju arbeta mot på olika sätt. Som samhälle kan man ju också satsa på mötesplatser för människor, både på föreningslivet och andra träffpunkter.

    Den enskilda individens svårigheter att möta den romantiska kärleken är ju dock svårt att se som ett samhällsproblem och svårt för samhället att agera mot.


    Är det? Kan man inte typ utbilda folk i att bli duktiga på att charma andra människor då?
  • Anonym (Problematiskt)
    Smecker skrev 2016-02-08 06:17:56 följande:

    Till och med när det funnits ett stort kvinnoöverskott, t ex efter krig, så har det funnits män som förblivit singlar. Och då pratar vi ändå om tider där ensamma kvinnor haft det aningen svårare, idag är den absoluta majoriteten kvinnor självförsörjande, och är de inte det så finns ett samhälleligt skyddsnät. Med andra ord, ännu mindre incitament att göra sig beroende av en man som man ändå inte vill ha.

    Det kommer alltid finnas män som ingen kvinna vill ha, och det är inget samhällsproblem.


    Kalla mig idiot, men jag tror faktiskt ensamhet är en social konstruktion. Till skillnad från dig tycker jag inte samhället är perfekt, även om det är bättre i förhållande till, säg, 1950. Jag tror att det finns en del att göra på det sociala planet, inte sällan beskrivs ju Sverige som ett statsindividualistiskt samhälle med flest singelhushåll i världen.
  • Anonym (Problematiskt)
    Anonym (M) skrev 2016-02-08 06:19:28 följande:

    Om kvinnor ställer högre krav på män än vad män uppfyller borde rimligtvis problemet med "alla singelkvinnor" vara lika stort?


    Ja, jag bara inte har uppfattningen att det är lika utbrett. Varken bland de jag känner, i media eller ens på Familjeliv får man bilden av att kvinnor skulle "lida" lika mycket eller t o m mer av dessa svårigheter som män gör.
  • Anonym (Problematiskt)
    Vackrakvinnor skrev 2016-02-08 06:22:29 följande:

    Ptja ts, du ser ju själv att svenska kvinnor inte ens vill diskutera problemet. Vadå problem? Säger dom. Nåväl, skyll er själva. Jag ska hämta hit en asiatisk kvinna och skaffa massvis med fina söta asiatiska barn. Och ni har ingen rätt att moralisera över mitt beslut, ni hade chansen att lyssna men gjorde det inte. Nu försvinner ett prima praktexemplar av man 26 år från marknaden för gott! Lycka till med afghamerna! Ni "ställer ju upp på knulla", som det står i Expressen.


    Jag delar din frustration, och jag inser givetvis att man får ha vilka krav man vill i en man. Jag bara inte förstår det här med att sikta mot stjärnorna endast för att vissa män i detta land är riktiga idioter. Rimligen borde ju en hel drös kvinnor då bli utan partner eftersom män generellt sägs vara så dåliga, men det är inte bilden jag har. Jag tycker snarare att singelkvinnor (läs; bra kvinnor) verkar lysa med sin frånvaro.
  • Anonym (Problematiskt)
    S c h n a skrev 2016-02-08 06:41:56 följande:

    Ren logik bara. Alla kan inte lära sig hur andra människor fungerar. Kan. Inte.Det gör ju även män, och de som matchar får varandra.

    Men i det stora hela gäller det att lära sig förstå andra människor, genom att se andra som individer och bemöta andra som individer. Annars är det ytan som vinner, det är bara det man kan se när man inte kan lära känna någon på djupet.

    Mao:

    En kvinna som inte kan se en man som individ kan inte se annat än yta och status.

    En man som inte kan se en kvinna som individ kan inte se annat än yta och status.

    En kvinna som ser män som individer vill själv bli sedd som individ, och väljer bort män som inte kan se annat än yta och status. Ja, om hon har integritet dvs.

    En man som ser kvinnor som individer vill själv bli sedd som individ, och väljer bort kvinnor som inte kan se annat än yta och status. Ja, om han har integritet dvs.


    Ja, man önskade ju att det var så enkelt och logiskt som du illustrerar ovan.
Svar på tråden Hur löser vi problemet med alla singelmän i Sverige?