Inlägg från: NKmamma |Visa alla inlägg
  • NKmamma

    Är den här låten fortfarande populär?

    Nej fy fan.
    Den var inte ens bra då.
    Minns inte vem som har gjort låten men låter som Stock Aitken Waterman=Tråååkigt!

  • NKmamma
    Ewald01 skrev 2016-02-09 20:04:08 följande:
    Hmm ... lyssnar du alrig på Melissa Horn?

    Hmm ... en kanske lyssnar du på Sido? smile2.gif
    " target="_blank">

    Den killen påminner om den då 48-årige rapparen som sjöng euro neuro
  • NKmamma
    Ewald01 skrev 2016-02-09 20:18:32 följande:
    Men Sido är inte 48 år gammal. Han blir 36.

    sv.wikipedia.org/wiki/Sido

    Paul Hartmut Würdig är född 30 november 1980 och bor i Berlin i Tyskland.


    Man skulle kunna säga att låten som startade allting var Mein Block. Den handlar om livet i förorterna, där mycket kretsar kring pengar och droger. År 2004 släppte Sido albumet Maske som bl.a. innehöll singeln Mein Block (Maske syftar på den dödskallemask som förknippas med Sido). Detta album hamnade på tredje plats på Tysklands LP-Charts, och därmed skrev Aggro Berlin musikhistoria. I september nådde albumet guldstatus, och Sido vann pris för årets nykomling. Det andra albumet "Ich" var nog det som betydde mest, med det albumet slog Sido tillsammans med Aggro Berlin igenom ordentligt, och fick väldigt många fans i Tyskland och de tysktalande länderna. Sidos tredje och senaste album heter Ich und meine maske, och är det avslutande albumet i en trilogi.


    Det är inte åldern jag tänker på utan budskapen.
  • NKmamma
    Aniiee skrev 2016-02-10 17:25:59 följande:
    För reste, TS länkade ju en låt från 1988. Jag kan upplysa om att hemma hos mig var det mest den här "slagdängan" det året:


    " target="_blank">

    Haha deras popularitet höll i sig såpass att jag tvingades lyssna på dem när äldsta var liten. Kan "skryta" med att jag kan hela låten
  • NKmamma
    felix le chat skrev 2016-02-10 18:29:30 följande:
    1988 var det bara EN LÅT SOM REGERADE !


    " target="_blank">



    ( alla som tittar/lyssnar:  You have been rickrolled ! )


    Som sagt: Stock Aitken, Waterman=Tråååkigt!
Svar på tråden Är den här låten fortfarande populär?