• JohnSmith

    Har Sveriges styrande politiker en dold agenda kring flyktingsituationen? Snälla förklara för mig.

    Hej,

    En intressant tanke som väcktes i en tidigare diskussionstråd på samhällsforumet. Kan det vara såhär:

    Anledningen till att vi har den flyktingsituation vi har i dag i Sverige är pga att de styrande politikerna har haft en dold agenda bakom flyktingmottagandet. De har gått ut med informationen om att de vill att Sverige ska vara en humanitär stormakt som tar sitt medmänskliga ansvar. En tanke om att vi alla förtjänar trygghet och skydd ifrån förtryck.

    Verkligheten är egentligen en annan, det handlar inte om medmänsklig omtanke utan om att de styrande politikerna vill ha makt och ära i omvärlden. Sverige har varken chans/möjlighet att bli en militär eller ekonomisk stormakt, därför satsar de styrande politikerna på att få ett erkännande som humanitär stormakt istället.

    Vad tror ni forumläsare?

  • Svar på tråden Har Sveriges styrande politiker en dold agenda kring flyktingsituationen? Snälla förklara för mig.
  • Tintin i Amerika
    lagge2 skrev 2016-02-14 22:09:24 följande:

    Ojdå, du är glad att du är ensam i din åsikt. Så du tror att du har rätt och 95 % av svenskarna har fel om att politiken varit naiv ?

    Bifogar en länk :

    www.expressen.se/debatt/antirasismen-har-blivit-ett-vansterprojekt/"Vidare har man inte bemött det faktum att det kan uppstå kulturkrockar med rent ut sagt förfärliga konsekvenser som i Köln och Kungsträdgården. Händelser som bland annat DN:s Hanna Fahl (8/1) sökt bortförklara med floskler som att det var män och inte kultur som var problemet eller Bilan Osman i Expressen (26/1) som menar att det ?finns inget land där sexuellt våld är socialt acceptabelt?. En tankefigur som är skrattretande om man känner till svensk kvinnokamp och exempelvis lagstiftningen i Saudiarabien.

    Dagens antirasism har helt enkelt spårat ur till ett renodlat vänsterprojekt och jag känner därför att denna kamp inte längre är min."


    5 % är väl inte ensam?

    Dessutom vad säger du om våldtäkterna på fyllefester begångna av svenska killar mot svenska tjejer? Tycker det det är ok? Jag som bor i Småland, här är det fullt av sextrakasserier på våra fyllefester och endel våldtäkter ibland med!

    Andreas fru hade flörtat med Henrik under festen och senare på kvällen hade alla gått och lagt sig och Henrik våldtog Johanna för enligt Henrik så ville Johanna ha sex me honom för hon hade ju flörtat innan! Polisanmälan och sedan hände inget. Ska jag berätta flera?
  • lagge2
    Tintin i Amerika skrev 2016-02-14 22:17:36 följande:
    5 % är väl inte ensam?

    Dessutom vad säger du om våldtäkterna på fyllefester begångna av svenska killar mot svenska tjejer? Tycker det det är ok? Jag som bor i Småland, här är det fullt av sextrakasserier på våra fyllefester och endel våldtäkter ibland med!

    Andreas fru hade flörtat med Henrik under festen och senare på kvällen hade alla gått och lagt sig och Henrik våldtog Johanna för enligt Henrik så ville Johanna ha sex me honom för hon hade ju flörtat innan! Polisanmälan och sedan hände inget. Ska jag berätta flera?
    Du var glad att vara ensam skrev du.

    Jag kommenterade sedan en artikel där 95 % tyckte att politiken varit naiv...exakt varför du är glad att vara ensam får du själv svara på.

    Du verkar ha bra koll på våldtäkterna i Småland, jag har inte någon fakta om vad som hänt i helgen på dina fester.
    Det som de flesta nog har uppmärksammat är ett mord på en flyktingförläggning i Småland. Vet du om det var Henrik eller Andreas som var skyldig ?
  • lagge2
    Tintin i Amerika skrev 2016-02-14 22:34:15 följande:
    Vet du varflr du inte har någon koll? För du väljer att blunda. Småland är inte ensam. Hela Sverige skriker av våldtäkter på fyllefsterna! Mord på flyktingförläggningen var Andreas skyldig för. För att flyktingarna såg att svenska män inte behandlar svenska tjejer med respekt! Du är en av de!
    Ojdå, så du menar att svenska män inte behandlar svenska tjejer med respekt ?
    Tycker dina texter känns osamliga så som du formulerar dig.

    Läs artikeln i Expressen....tror du är rätt ensam om att tycka att svenska män har sämre respekt mot kvinnor än hur det är i andra kulturer.

    www.expressen.se/debatt/antirasismen-har-blivit-ett-vansterprojekt/

    Vidare har man inte bemött det faktum att det kan uppstå kulturkrockar med rent ut sagt förfärliga konsekvenser som i Köln och Kungsträdgården. Händelser som bland annat DN:s Hanna Fahl (8/1) sökt bortförklara med floskler som att det var män och inte kultur som var problemet eller Bilan Osman i Expressen (26/1) som menar att det ?finns inget land där sexuellt våld är socialt acceptabelt?. En tankefigur som är skrattretande om man känner till svensk kvinnokamp och exempelvis lagstiftningen i Saudiarabien.


    Dagens antirasism har helt enkelt spårat ur till ett renodlat vänsterprojekt och jag känner därför att denna kamp inte längre är min.

  • Tintin i Amerika
    lagge2 skrev 2016-02-14 22:43:23 följande:

    Ojdå, så du menar att svenska män inte behandlar svenska tjejer med respekt ?

    Tycker dina texter känns osamliga så som du formulerar dig.

    Läs artikeln i Expressen....tror du är rätt ensam om att tycka att svenska män har sämre respekt mot kvinnor än hur det är i andra kulturer.

    www.expressen.se/debatt/antirasismen-har-blivit-ett-vansterprojekt/Vidare har man inte bemött det faktum att det kan uppstå kulturkrockar med rent ut sagt förfärliga konsekvenser som i Köln och Kungsträdgården. Händelser som bland annat DN:s Hanna Fahl (8/1) sökt bortförklara med floskler som att det var män och inte kultur som var problemet eller Bilan Osman i Expressen (26/1) som menar att det ?finns inget land där sexuellt våld är socialt acceptabelt?. En tankefigur som är skrattretande om man känner till svensk kvinnokamp och exempelvis lagstiftningen i Saudiarabien.

    Dagens antirasism har helt enkelt spårat ur till ett renodlat vänsterprojekt och jag känner därför att denna kamp inte längre är min.


    Det är ju det jag menar som du själv länkar till! Utlänningar våldtar inte mer än svenska män.

    Tvärtom förekommer det mer våldtäkter när alkohol används som ursäkt!

    Fast det anmäls inte och uppmärksammas inte på samma sätt.

    Det råder en sån klimat bland SD röstare att svenskar får våldta men inte en utlänning!
  • lagge2
    Tintin i Amerika skrev följande:
    Vet du varflr du inte har någon koll? För du väljer att blunda. Småland är inte ensam. Hela Sverige skriker av våldtäkter på fyllefsterna! Mord på flyktingförläggningen var Andreas skyldig för. För att flyktingarna såg att svenska män inte behandlar svenska tjejer med respekt! Du är en av de!
    Själv är jag mest förvånad att du tillåts vara kvar på forumet....minns du ovanstående inlägg ? Känner du dig stolt över forumuleringen ?


  • Tintin i Amerika
    lagge2 skrev 2016-02-17 11:29:49 följande:

    Själv är jag mest förvånad att du tillåts vara kvar på forumet....minns du ovanstående inlägg ? Känner du dig stolt över forumuleringen ?


    Det är ju fakta!
  • Tintin i Amerika
    lagge2 skrev 2016-02-17 11:29:49 följande:

    Själv är jag mest förvånad att du tillåts vara kvar på forumet....minns du ovanstående inlägg ? Känner du dig stolt över forumuleringen ?


    Att du är förvånad bevisar ännu mer hur fel du har i dina åsikter!

    Du kommer bli förvånad där med!
  • lagge2
    Tintin i Amerika skrev 2016-02-17 11:39:51 följande:
    Det är ju fakta!
    Du får nog formulera dina fakta på ett bättre sätt, ingen förstår dig.

    Ingen förstår varför "Andreas" skulle vara skyldig till mord på en flyktingförläggning där rapporteringen klart och tydligt säger att det är en uppgörelse mellan afghanistanska män. 

    Känns inte som du är riktigt i balans med dina inlägg.
  • lagge2
    Tintin i Amerika skrev 2016-02-17 11:41:07 följande:
    Att du är förvånad bevisar ännu mer hur fel du har i dina åsikter!

    Du kommer bli förvånad där med!
    förvirrat = )
  • Tintin i Amerika
    lagge2 skrev 2016-02-17 11:29:49 följande:

    Själv är jag mest förvånad att du tillåts vara kvar på forumet....minns du ovanstående inlägg ? Känner du dig stolt över forumuleringen ?


    Är du förvånad eller förvirrat?
  • lagge2
    Förr i tiden så var det Hitchcook filmer som gällde om man ville ha spänning...

    Nuförtiden heter mästerregissören Stefan Löfvén
    Vad mycket spänning (utmaningar) som den mannen ger det svenska folket och helt gratis dessutom. 

    Eller gratis och gratis...det betalas ju via skattsedeln i och för sig.
Svar på tråden Har Sveriges styrande politiker en dold agenda kring flyktingsituationen? Snälla förklara för mig.