• Anonym (Mamma My)

    Hur ska jag klara av jobbet med en dotter med Npf?

    Vet inte om jag lägger det här rätt nu.

    Min 14-åriga dotter fick i höstas en adhd-diagnos. Hon har mer problematik så hon utreds nu för autism/Asperger. Hon har problematik som gör att nån måste vara hemma tills hon kommit med bussen till skolan alternativt att vi kör henne till skolan. Sen är hon låst vid saker under dagen, att få kontakt med mig, hon får ångest om jag inte svarar m.m. Jag är föräldraledig just nu men ska snart börja jobba. Kommer gå ner i tid till 75% eftersom jag har den möjligheten. Men sen då? Jag är förskollärare och går på schema, det är knappast troligt att min chef accepterar att jag inte kan börja jobba förrän tidigast 8.15. Det känns bara hopplöst nu! Känns som om jag kommer få säga upp mig eller sjukskriva mig för att ta hand om dottern.

  • Svar på tråden Hur ska jag klara av jobbet med en dotter med Npf?
  • Anonym (Opp)
    Softisen skrev 2016-02-10 14:37:11 följande:
    Ja förlåt under 8 menade jag. Ang procenten, har de ändrat? Då jag kollade upp detta sist så kunde de inte neka på 25, 50 eller 75%. Dock 80, 60, 40 kunde de neka.
    Har alltid varit Max 25 % så länge jag haft barn o äldsta är nu 22
  • Anonym (.)

    Om hon följer med någon av er till jobbet och tar bussen därifrån då?

  • Anonym (Opp)
    Softisen skrev 2016-02-10 14:37:11 följande:
    Ja förlåt under 8 menade jag. Ang procenten, har de ändrat? Då jag kollade upp detta sist så kunde de inte neka på 25, 50 eller 75%. Dock 80, 60, 40 kunde de neka.
    Hur många har råd att gå ner mera även om man kunde ? Inkomsten faller ju ganska bra bara på 25%
  • Anonym (Mamma My)
    Anonym (LillaJag) skrev 2016-02-10 14:36:52 följande: