Inlägg från: annielolisa |Visa alla inlägg
  • annielolisa

    Resa utomlands i vecka 26+0?

    Ja, som rubriken lyder. Vi ska åka utomlands när jag är i vecka 26+0. Är det någon som vet vilka försäkringar dom gäller då? Vilken försäkring är bäst? Om något skulle hända i den veckan, vilket skydd har jag?

    Har läst att ingen försäkring gäller efter vecka 28, men är det 28+0 eller 27+0.

  • Svar på tråden Resa utomlands i vecka 26+0?
  • annielolisa
    Una Flux skrev 2016-02-12 21:04:18 följande:

    Du är helt fri att resa om du vill. Flygbolag har lite olika gränser. Tänk dock igenom om du kan tänka dig att vårdas på ett sjukhus dit du åker. Barn kan komma tidigare än beräknat. Får du bekosta resan hem med det barnet, så är det mycket pengar.


    Ja, men innan veckan 28 går man väl under försäkring?
  • annielolisa
    Lyckygirl9999 skrev 2016-02-13 11:33:36 följande:

    Nja, det beror på vad flygbolaget säger! Jag tror att det var ving(?) är väldigt osäker, något av de stora bolagen, hade vecka 26 som gräns. Måste då planet nödlanda finns det inget som täcker upp för det då man överstigit deras gräns.


    okej. är mitt tredje barn och har inte fött tidigt innan.
    får satsa på en kort flygresa, är sugen på berlin :)
  • annielolisa
    Panda88 skrev 2016-02-13 12:57:12 följande:
    Ving har ingen speciell vecka där man inte får
    flyga, dock måste man ha med sig läkarintyg på engelska om det är mindre än 12 veckor kvar.

    Dock så har de flesta hemförsäkringar en gräns på vecka 28 så det är det som man ska gå efter.
    men täcker hemförsäkring  + gravidförsälkring om man skulle föda innan vecka 28?
Svar på tråden Resa utomlands i vecka 26+0?