Inlägg från: Ingrediensen |Visa alla inlägg
  • Ingrediensen

    Hur göra med äldre barn vid förlossning snitt

    Men om det är planerat snitt är det ju ganska enkelt för någon släkting eller vän att planera att komma till er en tid? Annars är det ju inte själva avståndet som är problemet.

    Är inte barnet på dagis för planerat snitt lär ju bli under dagtid (alltså själva OP).

    I sista hand är ju alternativet att pappan tar hand om 2-åringen men det är ju lite synd. Vi har fått erbjudande från barnens kompisar att barnen kan vara där men 2 år är ju för ungt för det.

  • Ingrediensen

    Glömde ju mitt andra tips: kolla upp om det finns något sjukhus i närheten (eller en bit bort när det nu ändå är planerat snitt) som har Familjerum. Det hade vi vid vårt planerade snitt i Ystad och där bodde både mannen och sonen i samma rum. Var jättemysigt (även om pappa ändå behöver ägna en hel del tid med det äldre barnet).

  • Ingrediensen
    Emmmmm skrev 2016-03-15 07:17:42 följande:

    Ja men vi får tiden bara en vecka innan, annars jade någon släkting kunnat planera att ta sig hit. Barnet går på dagis några få timmar tis,ons och tors så då ska det ske under de veckodagarna om vi har tur.


    Jag tycker att du ska ta upp det med tiden med förlossningen du ska till! Förra snittiden fick jag ca 1 vecka innan men döm om min förvåning när vi i går, 4 veckor i förväg fick vårt snittdatum! Så det borde de kunna ordna när ni nu har ett vettigt skäl!

    Annars får väl släktingarna planera på ett ungefär, 39+0 är väl målsättningen för de flesta sjukhus.
Svar på tråden Hur göra med äldre barn vid förlossning snitt