• CaptainEm

    Påbörjad pergotime 2016

    Började med enkelkul pergotime i januari i hopp om att få ett syskon. Ägglossade dag 14 som planerat men de tog sig tyvär inte.. Då jag sist blev gravid månad två med pergotime dvd då jag hade uppehåll så väntade jag mig någonstans att jag skulle ägglossa andra månaden också.. Men dag 20 i cykeln och ingen ägglossning i sikte.. Testat varje dag.

    Konstigt nog kom det lite blod på pappret dag 14 denna cykeln och jag trodde de var ägglossning, men de visade sig negativt... Fortsatt med testen och idag på dag 20 fick jag lite blod på pappret igen. Testade dock inte för ägglossning imorse då det kändes lönlöst..

    Men jag undra om någon vet är det vanligt att ägglossa den månaden en har uppehåll av Pergo? Sist gjorde jag ju de.

    Någon som haft lite blod på pappret runt ägglossning och senare, men ingen ägglossning har dykt upp? Mycket frustrerande detta.. Har haft som känningar av ägglossning över en vecka och bara gå och väntar.. Hade mens förra månaden men den var väldigt riklig. Kan ju knappast vara gravid..


    Pco pergotime barn2
  • Svar på tråden Påbörjad pergotime 2016
  • CaptainEm

    Har haft en ökning på clearblue ägglossningstest flera dagar, eller dvs de två sträcken har varit nästan lika starka flera dagar i rad. Läste någonstans att man kan ha en lh-ökning flera dagar men ingen ägglossning. Typiskt för oss med Pco att inte släppa ifrån sig äggen.. ?

  • Annamalmo90

    Hej. Hur har det gått för dig?

    Jag ska börja med Pergotime (enkeldos) nu om några dagar. Fick min mens i morse så på 5 mensdagen gäller det :). Har ett missfall bakom mig (utan pergokur, fick utskrivit (försökt i 10-11 månader) men hann inte börja med dem förrän jag fick se ett pluss som inte varade så länge :( ) så denna gången så hoppas jag på att lilla fröet stannar där inne :)

  • Anonym (Lillen)
    Annamalmo90 skrev 2016-05-03 16:21:55 följande:

    Hej. Hur har det gått för dig?

    Jag ska börja med Pergotime (enkeldos) nu om några dagar. Fick min mens i morse så på 5 mensdagen gäller det :). Har ett missfall bakom mig (utan pergokur, fick utskrivit (försökt i 10-11 månader) men hann inte börja med dem förrän jag fick se ett pluss som inte varade så länge :( ) så denna gången så hoppas jag på att lilla fröet stannar där inne :)


    Åhh grattis villken vecka är du i
  • Annamalmo90
    Anonym (Lillen) skrev 2016-05-05 02:41:16 följande:
    Åhh grattis villken vecka är du i
    Hehe , är inte gravid än men hoppas på att bli det med nu, ska börja med Pergo imorgon, kanske du missförstod :) (sorry, jag som är otydlig) När jag fick dem utskrivit för 2 månader sen ungefär så hann jag inte börja på dem för blev gravid som slutade i missfall :( . Nu när jag fått min mens så ska jag börja med dem, (alltså imorgon=5 mensdagen). Det va det jag menade med att nu om jag blir gravid så hoppas jag på att det inte blir ett till missfall :(.
  • Änglamark

    Hoppar in här...
    Kan däremot inte hjälpa TS, då jag inte upplevt det du skriver. Har ju däremot också nästan nyss blivit klar med min första kur Pergotime. Gjorde vul i torsdags som visade något ägg men alldeles för litet för att det ska bli något vettigt. Ska på återbesök på tisdag för att se om det tagit sig annars blir det att dubbla dosen Pergotime till nästa gång.

    Känner du av din ägglossning tydligt, CaptainEm?

  • Annamalmo90
    Änglamark skrev 2016-05-14 22:58:47 följande:

    Hoppar in här...
    Kan däremot inte hjälpa TS, då jag inte upplevt det du skriver. Har ju däremot också nästan nyss blivit klar med min första kur Pergotime. Gjorde vul i torsdags som visade något ägg men alldeles för litet för att det ska bli något vettigt. Ska på återbesök på tisdag för att se om det tagit sig annars blir det att dubbla dosen Pergotime till nästa gång.

    Känner du av din ägglossning tydligt, CaptainEm?


    Okej, du har gjort ett vul, det har inte jag. Min gyn sa ingenting om det. Jag slutade med Pergo i onsdags förra veckan så har säkert äl nu denna veckan. Hoppas innan sambon åker till utlandet (på onsdag o kommer på söndag :( ). Annars får man hoppas på att simmarna håller sig där inne nån dag om äl inträffar dagen efter. :)
    Hoppas det går vägen för dig! :)
  • Annamalmo90

    Har ont i bäckenet, haft hela dagen från o till. Är det nu jag har ägglossning då?  Tog ett test igår som var nästan lika starkt som kontrollstrecket men inte riktigt, men det var inte så stor skillnad o det brukar aldrig bli så starkt. Då måste det va idag jag har äl då, eller? 

  • Änglamark

    Ja, de bokar in vul för att kolla hur det går, det finns även risk för flerbörd när man äter Pergotime och det är väl mest därför man kollar med vul. Så det inte ligger 5 mogna ägg som tar sig Flört Var där i tisdags igen men det hade inte hänt något så nu ska jag köra igång med dubbel dos Pergotime om en vecka ungefär. Får vi se om det händer nåt då! 


    Jag har ju trott att jag har känt av min ägglossning under åren men det har ju framkommit att jag har PCO vilket innebär att jag inte ägglossar, så nope, kan inte ha känt något... Men jag vet inte om det kan va det du har, upplevs nog olika av många. Det är du som är bäst på att känna igen din kropp, men kan troligtvis vara ägglossningen särskilt om det gav utslag på ägglossningstestet. Jag ska köpa på mig ett gäng stickor, har du något tips på vilka som är bra? Hoppas ni lyckades pricka in rätt tid nu när sambon åkte iväg Skrattande

  • Annamalmo90
    Änglamark skrev 2016-05-21 09:21:23 följande:

    Ja, de bokar in vul för att kolla hur det går, det finns även risk för flerbörd när man äter Pergotime och det är väl mest därför man kollar med vul. Så det inte ligger 5 mogna ägg som tar sig Flört Var där i tisdags igen men det hade inte hänt något så nu ska jag köra igång med dubbel dos Pergotime om en vecka ungefär. Får vi se om det händer nåt då! 


    Jag har ju trott att jag har känt av min ägglossning under åren men det har ju framkommit att jag har PCO vilket innebär att jag inte ägglossar, så nope, kan inte ha känt något... Men jag vet inte om det kan va det du har, upplevs nog olika av många. Det är du som är bäst på att känna igen din kropp, men kan troligtvis vara ägglossningen särskilt om det gav utslag på ägglossningstestet. Jag ska köpa på mig ett gäng stickor, har du något tips på vilka som är bra? Hoppas ni lyckades pricka in rätt tid nu när sambon åkte iväg Skrattande


    Okej, jag har iallafall inte varit inne på vul. Flerbörd har jag hört om, men jag tror om många äggblåsor hade varit mogna hade det gjort super ont. Men jag har inte haft så super ont, bara att jag känt av det.
    Ah okej, :( håller tummarna för dig :). 
    Jag har haft testlagrets stickor och jag tycker dem är bra, funkar på mig iallafall. Men annars är ju Clearblue (dyrare) också bra har jag hört. Men jag själv har aldrig provat dem.
    Ja det hoppas jag också, han kommer hem imorgon men då är det redan för sent om jag hade ägglossning runt 16/5, 17/5. Men vi mös på morgonen innan han åkte o jag åkte till jobb. Så hoppas hoppas :D :D
Svar på tråden Påbörjad pergotime 2016