• TyckOmMig

    Vi som är gravida efter ÄD 2016

    Hoppar in här nu trots det är tidigt än.
    Hur mådde ni andra denna andra väntar period efter att man fått plus bra HCG stegring till sitt VUL hjärtaktivitet?
    Har ju själv varit där två gånger tidigare och bägge graviditeterna har jag fått blödningar tidigt varit på Gynakuten redan v 5+3 och sedan 6+5.
    Än är det lugnt man är på sin vakt känner efter hela tiden.

    Önskar er en trevlig Valborg/1 Maj.

  • TyckOmMig

    Mooki-åh snart RUL nu då vad mysigt.
    Dina inlägg har varit till stor tröst och lärdom allt du delar med dig om-tack.
    Har du gjort KUB?
    Jag har ju som sagt väntat två ED tvillingpar de senaste två graviditeterna och är mer än nöjd om det visar sig att bara en som har fäst detta försök-låter kanske otacksamt misstolka mig inte blir så klart jätteglad oavsett bara det går bra man kan aldrig veta och tar inget för givet.
    Men det är lite lugnare och mindre oro om det nu skulle gå vägen för mig denna gång.

  • TyckOmMig

    Åh nu var det dags med rejält rött på morgonkvisten blä och ont i huvudet fy så tråkigt vad gör man nu?Får höra med kliniken och ringa gyn men alldeles för tidigt att se ngt ju.

  • TyckOmMig

    Jag är inte mer än i v 4+4 och gyn kommer inte ringa upp förrens kl 09.40 inväntar kliniksvar om råd men finns ju inget direkt att göra egentligen VUL så här tidigt säger ju inte så mkt mer än att om graviditeten sitter rätt och om det är en eller två hinnsäckar som ser är så stora dom ska för tiden vid denna tid ska dessa vara 2-3 mm och V5+0 5 mm v 5+5 10 mm finns en tabell över just detta jag har kvar sedan mina tidigare gynbesök vid blödningar
    .Är så nervös nu bara så man nästan glömmer att andas man spänner sig så och vänjer sig aldrig!

  • TyckOmMig

    Riga svarar mest att ta 1g C vitamin men vilken är bäst?Tar Berrocca Brus varje dag till mina alla piller...

  • TyckOmMig

    Fick en mycket kompetent inhyrd fertilitets läkare idag på mitt tidiga VUL då jag vaknade vid kl 05 med blödningar.Han tog flera blodprover jag önskade all full koll nytt HCG CRP tsh fick nytt recept utskrivet på Prednisolon urinen kollades.
    Vilken dag helt slut synd i det fina vädret men vad gör man inte?
    Hinnsäcken på ena överens stämmer fint med tiden t.o.m större andra hinnsäcken var lite oklart så antingen kommer det bara bli en som förhoppningsvis vi får se hjärtaktivitet nästa inbokade tid eller har det hänt underverk mycket händer varje dag nu men så känslomässigt påfrestande att blöda.
    Nu hoppas jag på lite mer sömn och mindre blödningar.
    Ni som blött hur länge har det pågått åtgärd förutom öka progesteronet?Denna läkare tyckte inte om att man slutat med Fragmin Trombyl enligt klinikens rekommendationer.

  • TyckOmMig

    Mooki-jag frågade efter cyklocapron då jag fick detta utskrivet förra graviditeten men nej det tyckte inte denna läkare...så olika och som sagt han förespråkade Fragmin Prednisolon hela graviditeten och var imponerad chockad över att jag gått två tvillinggraviditeter utan Fragmin mer än 14 dagar vid ruvningarna...men jag har ju en fördelaktig livmoder kropp som väntat barn tidigare men är inte ung längre,Man känner sig bara så ofräsch av kladdet plus må illa symtomen men allt för mirakelbebisar ju!

  • TyckOmMig
    Savasana skrev 2016-05-03 10:05:25 följande:

    Nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut med bebisen. En sån himla lättnad. Vi väntar en liten pojke.


    Stort grattis till lyckat RUL och att det blir en son.
  • TyckOmMig

    Nytt HCG ska jämföras med gårdagens och ska tas imorgonbitti blir uppringd så fort de fått svaret originellt att ta hela 4 st denna graviditet!!!Men bad om det för att om än veta lite mer tills hjärtaktivitet kan ses-det händer ju så mkt varje dag.

    Mooki-
    Skönt att du skriver om din blödning sen spottings man famlar lite i mörkret då det är jobbigt tiden går sakta...inget man önskar någon man är tillräckligt på sin vakt och vet om blödningsriskerna ändå blir man så rädd och orolig.
    Tur jag har fullt upp med de mina som distraherar får en att orka hoppas glädjas ändå här hemma.

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016