• Anonym (......)

    ÖVerfallsvåldtagen

    Var med om detta i februari va en okänd person, stängde av då pga omständigheter, hann aldrig riktigt reagera men nu när han är hittad och allt rivits upp igen så mår jag så himla dåligt, jag vet inte riktigt vart jag ska göra av mig själv. Känner mig så jävla ensam..svårt att hitta något att läsa om detta eller folk som varit med om detta.
    Vet inte vad jag vill med mitt inlägg men se om det finns en chans att prata med andra som varit med om detta.

    Finns det någon mer där ute?

  • Svar på tråden ÖVerfallsvåldtagen
  • Anonym (gottegris)
    Anonym (......) skrev 2016-07-01 21:12:08 följande:

    Har fått läsa överklagan nu, ringde svea hovrätt och fick den skickad till mig.

    Det står att hovrätten ska ogilla åtalet vad gäller våldtäkt samt att hovrätten också ogillar skadeståndsyrkandena avseende samma åtalspunkt och lindrar påföljden.

    Till stöd för överklagandet åberopas följande

    Grunder m.m
    .... har förnekat att han begått den enligt åtalspunkten åtalade gärningen.
    Han vidhåller den inställningen i hovrätten.
    Förnekandet grundas på att han inte har någon minnesbild av den åtalade gärningen och att han därför inte kan erkänna.

    I vart fall menar .... att straffet kan sättas ned.

    Med hänsyn till inställningen i ansvarsdelen menar ... att han skall befrias från skadeståndsskyldighet. Yrkade skadestånd vitsordas dock.

    ..... åberopas förhöret med sig själv som bevisning.


    Är våldtäkt den enda åtalspunkten eller finns det fler som han inte överklagar?
  • Anonym (......)
    Anonym (gottegris) skrev 2016-07-04 03:04:20 följande:

    Är våldtäkt den enda åtalspunkten eller finns det fler som han inte överklagar?


    De bakade in 3 grova rattfylla, 3 olovliga körningar där 1 klassades som grov.

    Det ligger i domen och inbakat i de fyra åren han fick, inget specifikt vad han fick för vad men nej det har han inte överklagat.

    I samma åtal blev han friad från en grov misshandel av en bekant till honom där hans kompis fick 1 år. Det kunde inte bevisas vad min GM hade gjort så därför friades han från det.
  • Anonym (......)

    Nu är det klart i hovrätten iaf, kom precis därifrån. Dom faller på fredag kl 11.

    De sa att han sitter kvar i häktet just nu men så fort om de som överlägger finner anledning att släppa honom så gör dom det...

    Bara vänta och se nu....släpper dom folk brukar det bli friande domar.

    Veckan kommer bli lååång.

    Låter som ett solklart fall men man vet ju aldrig hur andra set på saker och ting.

  • Anonym (......)

    Kan försöka förklara lite vad det finns för bevis om inte sidan laddas om igen. Dryga sida ibland!

    Det finns vittne av bartendern som vittnar om att vi inte varit i kontakt på krogen. Det finns tre vittnen som sett oss och delar av händelsen där en av dom drog honom av mig, ryckte honom i håret och dunkade ner han i backen.

    De har DNA spår genom hår på backen från honom, de har DNA spår från honom de fann under mina naglar.

    De har tekniska vittnen som säger att man inte bara kan tappa hår med frisk rot utan kraft från nåt.

    Det är det som finns men det borde räcka i hovrätten också.

    Åklagaren pläderade i slutet det som fanns i tingsrättens dom där dom sa att gärningen inte skulle ses som mindre grov och att straffvärdet överstiger minimum med råge.

    Brutalt överfall fanns någonstans där i också. Våldtäkt genom misshandel och våld.

    Försvaret har förnekande och "jag minns inget" minns inget från hela den dagen...

    Håller tummarna att hovrätten fastslår tingsrättens dom. Man kan ju hoppas att de lägger på ett år ist men det är nog att hoppas för mycket

  • Anonym (......)

    Har sån ångest fan vad håller jag på med delat för mycket, å det går inte att ta bort??mår så jävla dåligt igen. Hatar som här perioderna. Det brukar kännas overkligt för det mesta men ikväll är det värre än på länge. Det är som käftsmäll på käftsmäll med verklighet. Fan när ska detta ta slut när fan när slipper jag må så här. Panik. Kan inte tänka sova slappna av ens.. Så slut..å svamlar usch fan försvinn jävla asmående! Försvinn jävla äckel från mitt psyke mitt inre min syn. Helvete

  • Anonym (gottegris)
    Anonym (......) skrev 2016-07-05 00:59:23 följande:

    Har sån ångest fan vad håller jag på med delat för mycket, å det går inte att ta bort??mår så jävla dåligt igen. Hatar som här perioderna. Det brukar kännas overkligt för det mesta men ikväll är det värre än på länge. Det är som käftsmäll på käftsmäll med verklighet. Fan när ska detta ta slut när fan när slipper jag må så här. Panik. Kan inte tänka sova slappna av ens.. Så slut..å svamlar usch fan försvinn jävla asmående! Försvinn jävla äckel från mitt psyke mitt inre min syn. Helvete


    Delat för mycket? Det ses väl oftast som något positivt att dela med sig av jobbiga saker. Går du och pratar med någon terapeut eller nåt?

    Kanske kan du ta något lugnande när ångesten satter in? Escitalopram eller Sertralin?
  • Anonym (......)

    Tänkte lite med detaljerna. Ja jag hämtade ut atarax har inga oxascand kvar och kan inte ta dom då jag har barnet hemma.

    Ja terapeut men han är på semester just nu så har en bekant jag samtalar med.

    Ja och nu har han fått sänkt straff..visste det..våldet var inte så omfattande tyckte hovrätten..

    3 år 3 månader samlat med fylle och olovliga körningar. Sänkte 9 månader.

    Visste det pga att det gick fel i undersökningen. De dokumenterade inte skadorna på min hals. Fick inte komma till sjukhuset och dokumentera mina skador en andra gång vilket man ska. Bilden på min blåtira fanns inte med i fupen som jag blev bredd att skicka till polisen. Bara några skitdåliga bilder tagna på akuten och mobilkamera hos polisen på några blåmärke som bleknat.

  • Anonym (......)

    ältar ältar ältar...hur kan de sänka hans straff medan jag får livstid.............

  • Anonym (gottegris)
    Anonym (......) skrev 2016-07-14 23:33:48 följande:

    ältar ältar ältar...hur kan de sänka hans straff medan jag får livstid.............


    Skulle det hjälpa dig må bättre om han fick ett längre straff? 
  • Anonym (......)

    inte hjälpa men man skulle känna sig lite mer värd än dessa futtiga år han får för något som förstört mig så pass mycket och för alltid kommer finnas med mig på nåt sätt även fast det blir bättre så småningom.
    Att han dessutom får sänkt pga att dom inte tycker det var så illa. 
    Allvarlig våldtäkt men tydligen inte så allvarlig att de kunde hålla kvar straffet nej så illa var det inte så man måste sänka.
    Det sänder helt fel budskap, slå mindre när du våldtar så får du lägre straff.
    Är också så besviken och arg på det där med bevisningen, att det kanske hade kunnat gått att bevisa att han var mer brutal än vad som framkommit. 
    Är så jävla trött på att klanka ner på att inte komma ihåg och detta gör det inte bättre...om jag bara hade kommit ihåg mer vad han gjort så hade han kunnat få längre straff.
    Går inte att göra något åt nu men kan inte sluta tänka. Så less på allt.

  • Anonym (......)

    På måndag gör jag en intervju med aftonbladet tillsammans med tjejen som räddade mig då min far anmälde henne till svenska hjältar.
    Får se om reportaget kommer ut nästa vecka också.

    Ångesten över allt med rättegången har nästan lagt sig iaf, kommer stunder då ångesten fortfarande är stor över allt som gick fel. 
    Försöker att tänka att det iaf inte går att gå tillbaka och göra något åt så jag måste släppa det.

    Äntligen har jag mer bra dagar än dåliga.
    Det har gått ett halvår sedan detta hände, det känns helt ofattbart, tiden som gått har varit en dimma, det känns inte som denna tid funnits, jag har inte funnits
    Har inte levt bara överlevt. Jobbat, tagit hand om barnet och försökt att inte gå under psykiskt men det har inte varit lätt. 
    Det går knappt att förklara hur konstigt och hur sjukt dåligt man mått.
    Det är fortfarande lång läkeprocess kvar och säkert perioder med fruktansvärt mående men det är skönt att äntligen känna att man kan få andas eller vad man säger.

Svar på tråden ÖVerfallsvåldtagen