• Anonym (Mannen som vill...)

    Hur hittade ni ert vänsterprassel?

    Två frågor till er som har en stadig älskare/älskarinna:

    1) Hur hittade ni den personen? 
    Om man får tro det man läser ibland på trådarna så har många hittat sitt prassel genom jobbet. Stämmer det in på er?

    2) Sökte ni aktivt, dvs gav ni er in på att förföra någon? Eller var det slumpen/mötet som gjorde att ni träffade ert prassel?

    Själv skulle jag gärna hitta en stadig älskarinna. Jag har hittills gjort försök via internet, bl.a. på den beryktade sajten Victoria Milan, med uteblivna resultat, hittills. Men jag förstår att man kan träffa någon i princip i alla sociala sammanhang, därav frågorna till er medlemmar.

    Mvh

    P.S. Du som vill förbanna och fördöma otrohet behöver inte ödsla energi på att försöka läxa upp de som deltar i tråden.

  • Svar på tråden Hur hittade ni ert vänsterprassel?
  • Anonym (Mannen som vill...)
    MrFlex skrev 2016-04-16 21:11:20 följande:
    Brukar börjar med blickar, att känna sig inspanad. Därefter kontaktsökande för att bryta isen, kan vara ett hej vid kaffemaskinen eller liknande. Sedan en fråga om vi ska fika eller luncha någon gång.
    En annan jobbtjej tog kontakt med mig på krogen där vi av en slump vistades samtidigt. Jag arbetar på en stor arbetsplats där alla inte känner alla.
    Ok, men det blev uppenbart att DE sökte kontakt?
    Jag är själv medveten om att hålla utkik efter eventuella tecken på intresse när jag vågar mig på att flirta med kvinnliga kollegor. Men detta med tecken på kvinnans intresse är ju nästan en hel vetenskap... :P
  • Anonym (Galen attraktion)
    Anonym (Mannen som vill...) skrev 2016-04-17 09:21:04 följande:

    Ok, men det blev uppenbart att DE sökte kontakt?

    Jag är själv medveten om att hålla utkik efter eventuella tecken på intresse när jag vågar mig på att flirta med kvinnliga kollegor. Men detta med tecken på kvinnans intresse är ju nästan en hel vetenskap... :P


    Har ni aldrig aw eller personalfester på ditt jobb? Det brukar vara gyllene tillfällen att flirta med/ lära känna kollegor.
  • Ordinär Man

    Jag skulle aldrig våga mig på att försöka på jobbet. För liten arbetsplats tyvärr, så ifall allt inte faller ut väl kan bli svårt.

  • Anonym (Galen attraktion)
    Ordinär Man skrev 2016-04-17 09:34:07 följande:

    Jag skulle aldrig våga mig på att försöka på jobbet. För liten arbetsplats tyvärr, så ifall allt inte faller ut väl kan bli svårt.


    Sant, det är en risk. Därför stannade min flirt på jobbet vid just flirt. Det var ändå stelt i några månader efteråt... så egentligen ska jag nog inte rekommendera ts att börja stöta på kollegor på personalfester

    Vanliga krogen ts, varför testar du inte det?
  • Anonym (sambo)
    Ordinär Man skrev 2016-04-17 07:55:10 följande:
    Jodå, jag förstår. Men alltid, hela tiden, i varenda tråd? Det är som påpekats jävligt OT.
    Tja, otrohet blir ju inte trevligare i varje ny tråd? Folk kommer alltid kritisera pissigt beteende oavsett vem som gör det.
  • Anonym (sambo)
    Hustru skrev 2016-04-17 04:11:52 följande:
    Men uppenbarligen har hans lögner mot mig varit OK, att gå bakom min rygg i olika ärenden. Uttala dig bara om det du har insyn i vore ett tips. Jag har tagit diverse diskussioner med min man, dessa slutar i att han spelar kränkt och går in i en tyst period.
    Varför inte ha ett öppet förhållande istället?
  • Ordinär Man
    Anonym (sambo) skrev 2016-04-17 13:08:30 följande:

    Tja, otrohet blir ju inte trevligare i varje ny tråd? Folk kommer alltid kritisera pissigt beteende oavsett vem som gör det.


    Så varje gång någon berättar om sin flygresa till solen, är det roligt att vara framme och påpeka vilka miljösvin de är? I varje tråd hela tiden. Kan du inte kanske uppfattas som lite tradigt?

    Jo just för övrigt så att sex är miljösmart!
  • Anonym (sambo)
    Anonym (Frun) skrev 2016-04-17 07:40:44 följande:
    Jag stör min också på att det förutsätts att man inte pratat med sin man bara för att man varit otrogen. Som att det första man gör vid minsta problem är att ligga med någon annan.

    Min man är snäll men han ger mig aldrig någon uppskattning, mycket sällan sex, han ger min ingen känsla av att jag är en åtråvärd kvinna. Jag hsr pratat med honom om detta tusen gånger. Ibland försöker han några dagar ibland tycker han att jag är löjlig.

    Jag träffade en annan man på en konsert. Efter att vi haft kontakt i två år tog vi steget att träffas och vi hade en underbar vår och sommar. Med tanke på barnen bestämde jag mig ändå för att stanna hos min man.

    Förhållandet har blivit bättre efter det mest för att jag inte bryr mig så mycket om att han är dålig på att visa känslor. Jag har fått ett annat självförtroende och jag vet att någon kan åtrå mig, det är inte mig det är fel på.

    Jag hade nog kunnat ha ett mer passionerat förhållande med lite mer glöd i med någon annan. Men jag har insett att det är viktigt för mig att hålla ihop familjen. Däremot har jag svårt att acceptera att jag skulle vara det stora svinet som alla otrogna är. Jag tycker att jag gör den stora uppoffringen för att hålla ihop familjen. Lite som den gamla filmen Broarna i Madison county. Titta på den så kanske världen blir mindre svart och vit.
    Jag stör mig på att de som är otrogna alltid kommer till slutsatsen att bara för att man inte håller med dem så förstår man inte. Alla är ju inte otrogna så fort de hamnar i en liknande situation, vissa är det andra väljer att skilja sig eller lösa det på andra sätt. Ärligt talat så tror jag faktiskt inte förståelse räcker, det enda som duger är medhåll, det spelar ingen roll om man förstår men ändå tycker att det är fel, man måste även tycka att det är rätt annars har man inte förstått.

    Än mer märkligt blir det när man inte märker att man själv generaliserar och är precis lika dömande och oförstående när man kategoriserar alla som inte håller med en som oförstående och dömande. Man behöver inte själv ha förståelse för att andra kan tycka det man gör är fel, däremot ska alla andra ha förståelse för ens situation. Man slänger sig gärna med allt är inte svart eller vitt, men inser inte riktigt hur svartvitt och kategoriskt man själv resonerar när man avfärdar all slags ifrågasättande eller kritik som moralism och oförståelse.
  • vargveum
    Anonym (sambo) skrev 2016-04-17 13:37:09 följande:

    Jag stör mig på att de som är otrogna alltid kommer till slutsatsen att bara för att man inte håller med dem så förstår man inte. Alla är ju inte otrogna så fort de hamnar i en liknande situation, vissa är det andra väljer att skilja sig eller lösa det på andra sätt. Ärligt talat så tror jag faktiskt inte förståelse räcker, det enda som duger är medhåll, det spelar ingen roll om man förstår men ändå tycker att det är fel, man måste även tycka att det är rätt annars har man inte förstått.

    Än mer märkligt blir det när man inte märker att man själv generaliserar och är precis lika dömande och oförstående när man kategoriserar alla som inte håller med en som oförstående och dömande. Man behöver inte själv ha förståelse för att andra kan tycka det man gör är fel, däremot ska alla andra ha förståelse för ens situation. Man slänger sig gärna med allt är inte svart eller vitt, men inser inte riktigt hur svartvitt och kategoriskt man själv resonerar när man avfärdar all slags ifrågasättande eller kritik som moralism och oförståelse.


    Jag stör mig på dem som kapar trådar för att få deklarera kategoriskt vilka svin vissa andra människor är
  • Anonym (sambo)
    Ordinär Man skrev 2016-04-17 13:34:38 följande:
    Så varje gång någon berättar om sin flygresa till solen, är det roligt att vara framme och påpeka vilka miljösvin de är? I varje tråd hela tiden. Kan du inte kanske uppfattas som lite tradigt?

    Jo just för övrigt så att sex är miljösmart!
    Det beror kanske på om man anser att otrohet och flygresor är lika svinigt, jag tror faktiskt att otrohet i allmänhet anses vara snäppet värre... man kan säkert uppfattas som trasig av de som tar del av kritiken, ingen gillar ju att bli kritiserad... de som delar ens uppfattning kommer förmodligen inte se det så utan tvärtom. 

    Sex är säkert miljösmart och bra ur många synvinklar, fast nu är det inte sexet utan sveket som kritiseras, att folk har sex tror jag ingen har något emot, att någon sviker sin partner genom att ha sex med andra bakom ryggen är inte lika poppis.
Svar på tråden Hur hittade ni ert vänsterprassel?