• Hope2016

    Fler Rmc Linköping ruvare?

    Hej

    Då kör vi igån vårt 3 ivf försök, just nu ruvar jag på ett font 3 dagars embryo på 8 celler,

    Återfört 11/4

    14 ägg plockdes

    11 befruktade, 1 tillbaka till oss

    10 odlades vidare till blastocystor och 6 frystes ner ????

    Ska vi följas åt?

    Här känner inte jag mycket mer än att jag har spända bröst men sen är det säkert lutinus som spökar.

    Dessutom lite bruna flytningar idag ????

    Hur går det för er?

  • Svar på tråden Fler Rmc Linköping ruvare?
  • enannananna84

    Åh, GRATTIS!!!


    Cia33 skrev 2016-04-27 17:12:35 följande:

    Hej, tänkte meddela lite goda nyheter. Jag testade i morse och det var positivt! Kunde inte fatta att det var sant. Var tvungen att titta flera gånger.


  • velicious01

    Fick missfall så lyckan varade inte länge :( så tråkigt när man liksom försökt så länge o sen mista de lilla pyret. Men hoppas vi får se ett fint plus snart igen. Men vi står iaf kvar i kön till Linköpings rmc :)

    Hur går de för er, någon som ruvar på ett litet frö eller ska göra äggplock? :) lycka till håller tummarna för att vi alla får våra fina plus snart <3

  • Hope2016
    velicious01 skrev 2016-05-03 18:28:46 följande:

    Fick missfall så lyckan varade inte länge :( så tråkigt när man liksom försökt så länge o sen mista de lilla pyret. Men hoppas vi får se ett fint plus snart igen. Men vi står iaf kvar i kön till Linköpings rmc :)

    Hur går de för er, någon som ruvar på ett litet frö eller ska göra äggplock? :) lycka till håller tummarna för att vi alla får våra fina plus snart <3


    Beklagar verkligen att det inte gick vägen för er :(

    Ska invänta min mens sen köra på med en blastocyst från frysen :) har 6 st i frysen så vi hoppas på ett plus självklart :) ska prata med läkaren ifall vi kan köra med stödmedicin denna gång eller om vi kan få tillbaka 2 st ;)
  • Cia33

    Verkar tyvärr som jag fått ett tidigt missfall. Började blöda igår och det har fortsatt idag kombinerat med rejäl värk i magen. Ska ringa rmc när öppnat igen och se hur vi går vidare. Känns bara så hopplöst just nu.

  • Hope2016

    [quote=76598115][quote-nick]Cia33 skrev 2016-05-05 12:23:52 följande:[/quote-nick]Verkar tyvärr som jag fått ett tidigt missfall. Började blöda igår och det har fortsatt idag kombinerat med rejäl värk i magen. Ska ringa rmc när öppnat igen och se hur vi går vidare. Känns bara så hopplöst just nu

    Beklagar verkligen, hoppas det inte är ett missfall...

    Det är så fruktansvärt jobbigt detta med ivf och hela karusellen med hopp och hopplöshet :(

  • Cia33

    Testade negativt idag. Så det var ett missfall. Pratade med rmc och har fått ny telefontid i slutet av maj.

  • Hope2016
    Cia33 skrev 2016-05-06 10:52:47 följande:

    Testade negativt idag. Så det var ett missfall. Pratade med rmc och har fått ny telefontid i slutet av maj.


    Kanske svårt att ta in men ge inte upp, huvudet upp och ta nya tag. Det är inte lätt har själv fått två tidiga mf så visst känner jag och vet hur det är,

    Har också telefontid med de om ca två veckor och så inväntar jag denna mens för ett nytt försök, lägger mitt hopp på våra blastisar i frysen och känner en lättnad att inte behöva göra om hela ivf från början just nu
  • Cia33

    Jag måste tyvärr göra om allt igen och eftersom jag inte verkar kunna få något till frysen så är nästa försök det sista innan vi måste gå till ett privat alternativ och betala för det. Och det är inte direkt billigt.

  • Hope2016
    Cia33 skrev 2016-05-06 16:41:30 följande:

    Jag måste tyvärr göra om allt igen och eftersom jag inte verkar kunna få något till frysen så är nästa försök det sista innan vi måste gå till ett privat alternativ och betala för det. Och det är inte direkt billigt.


    Nä super dyrt är det :( har själv gjort privat

    Men är du svårstimulerad?

    Fick tips av en här på forumet att testa q10 som ska ge bättre äggkvalité, kolla på det annars är ett tips att läsa på Atentråden med massa nyttiga tips,
  • 180611

    Hej hur går det för er? Kan numera titulera mig själv som ruvare. Fick en fin blastocyst insatt idag och det känns fantastiskt! Nu väntar 2 nervösa veckor!

  • Hope2016
    180611 skrev 2016-05-18 15:19:39 följande:

    Hej hur går det för er? Kan numera titulera mig själv som ruvare. Fick en fin blastocyst insatt idag och det känns fantastiskt! Nu väntar 2 nervösa veckor!


    Här går man och väntar på mensen, hur tokigt låter inte det?

    Men om den bara behagar att komma så ska vi köra igen med en blastocyst :) grattis till ruvningen :)
  • Hope2016
    180611 skrev 2016-05-18 15:19:39 följande:

    Hej hur går det för er? Kan numera titulera mig själv som ruvare. Fick en fin blastocyst insatt idag och det känns fantastiskt! Nu väntar 2 nervösa veckor!


    Hur går det för dig?

    Här har man startat med ägglossningstest så förhoppningsvist så får vi utslag snart o jag får ruva på en blastocystembryo :) :)
  • 180611
    Hope2016 skrev 2016-06-01 13:53:42 följande:

    Hur går det för dig?

    Här har man startat med ägglossningstest så förhoppningsvist så får vi utslag snart o jag får ruva på en blastocystembryo :) :)


    Hej! Vad skönt att vara igång för dig!! Du kör helt ostimulerat? Spännande! Tyvärr gick detta första försök inte vägen för oss. Dock har vi 4 blasticyster kvar i frysen så det blir nästa steg. Tyvärr är det så att jag måste ha en paus emellan behandlingarna. Tydligen är det så i Linköping att man inte kör FET direkt efter varandra utan man ska alltid ha en månads paus emellan. Är det nåt du känner igen? Dessutom så kommer sommaruppehållet emellan nu så det blir tyvärr 2 månaders uppehåll istället vilket känns lite tröstlöst...
  • 180611
    180611 skrev 2016-06-02 13:50:36 följande:

    Hej! Vad skönt att vara igång för dig!! Du kör helt ostimulerat? Spännande! Tyvärr gick detta första försök inte vägen för oss. Dock har vi 4 blasticyster kvar i frysen så det blir nästa steg. Tyvärr är det så att jag måste ha en paus emellan behandlingarna. Tydligen är det så i Linköping att man inte kör FET direkt efter varandra utan man ska alltid ha en månads paus emellan. Är det nåt du känner igen? Dessutom så kommer sommaruppehållet emellan nu så det blir tyvärr 2 månaders uppehåll istället vilket känns lite tröstlöst...


    Haha ibland är det bra att vara lite nyfiken! Mailade faktiskt RMC idag angående att få göra FET direkt efter varandra o ville få det lite mer förklarat. Då fick jag ett samtal istället där den snälla sjuksköterskan bad så hemskt mycket om ursäkt. Hon hade nämligen sagt fel till mig!! Så istället för 2 månaders uppehåll så börjar jag med ÄL-stickor på måndag istället!! LiVet kan vara bra ibland!! Nu firar jag med jordgubbar på balkongen!
  • Hope2016

    Hellooooo

    Jag fick vänta 1 månad emellan förra ivf men då hade de den förklaringen att man var tvungen att invänta en mens emellan pga av att den mensen i samband med ivf inte är en "riktig" mens. Men mellan fet vet jag inte men där ser man vilken tur att du fick det utrett. Så snart är vi kanske ruvare trots allt och jag hoppas det är vår tur nu verkligen. Har aldrig velat något så starkt som detta :)

Svar på tråden Fler Rmc Linköping ruvare?