• Emsan91

    Vi som precis plussat - dela känslor och tankar

    Hej! Jag fick mitt plus igår och är så himla lycklig! Är nu enligt mina beräkningar i v.5 :)

    Jag och sambon är 25 år och känner oss så himla redo nu. Har inga barn sedan tidigare. För ca ett år sen fick jag missfall och snabbt efter det ett MA. Fick då höra att jag har en hjärtformad livmoder = lite högre risk för missfall. Nu hoppas vi att det kommer få gå vägen denna gång. Det är väl nu, v.6 och 7 som det har dött förut - när hjärtat ska börja slå. Hejjar på grynet i magen! :)

    Finns det några andra där ute som precis plussat och vill följas åt? Skulle vara kul att få dela lite tankar och funderingar med er! :)

  • Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar
  • Myspys85
    Emsan91 skrev 2016-05-10 11:50:41 följande:

    Är så himla orolig hela tiden. Blir tokig! Har så himla lite symptom. Det enda jag känner är molvärken, men den kommer och går. När jag inte känner den känner jag inget alls som tyder på att jag är gravid.. Har längtat till fredag, till det tidiga ultraljudet, men nu börjar jag få ångest. Tänk om det blir som sist, att dom inte hittar något levande foster. Har haft så himla bra magkänsla den här gången. Jag orkar inte med denna oro.. Vill så gärna att det ska gå bra den här gången! :(

    Hur mår ni andra?


    Makintoch skrev 2016-05-10 13:30:03 följande:
    Jag känner knappt av något alls! Liiite ömma bröst och liiiite molvärk emellanåt.. Tycker också det är jobbigt att inte känna av något! Blir ju overkligt på något sätt.. Längtar sååå till den 16 juni när vi ska på ultraljud! Kommer nog inte tro eller våga hoppas förrän då..
    Det är inget att oroa sig för, jag tror det tar några veckor för symptomen att komma och det är olika för alla :) Jag tror jag är nästan en vecka före dig Emsan91 och jag kände också bara molvärk för en vecka sen, medan nu är jag typ förstoppad och (än så länge) lätt illamående. Det smyger liksom på och man får bara ha tålamod tror jag. Lita på din kropp och att den gör sitt jobb :) Men jag vet att det är tufft, jag oroar mig också! Styrkekramar till er!

  • Frkmaria

    "Skönt" att det är fler som oroar sig -inte för att det är bra att oroa sig men alltså, man känner sig inte så dum! Jag har ändå kraftiga symptom men jag har alltid fått höra att symptomet för grav är illamående och kräkningar, inte mensliknande värk. Och då jag inte är en som kräks så mycket blir jag bara lätt illamående. Däremot ömmar ju brösten något fruktansvärt. Men så funderar jag ibland på om man kan vara skengravid? :) Haha. Jag hejdar mig varje dag från att ta det sista gravtestet som ligger där och lockar. Min man skrattar åt mig, men han har ändå inte smält det så ordentligt. Hade så gärna bara fått ta hjärtljud på måndag när jag ska till MVC så man vet liksom!

  • Emsan91
    Myspys85 skrev 2016-05-11 07:01:58 följande:

    Det är inget att oroa sig för, jag tror det tar några veckor för symptomen att komma och det är olika för alla :) Jag tror jag är nästan en vecka före dig Emsan91 och jag kände också bara molvärk för en vecka sen, medan nu är jag typ förstoppad och (än så länge) lätt illamående. Det smyger liksom på och man får bara ha tålamod tror jag. Lita på din kropp och att den gör sitt jobb :) Men jag vet att det är tufft, jag oroar mig också! Styrkekramar till er!


    Tack för dom orden.. jag ska lita på min kropp och min magkänsla men med två graviditeter som slutat i mf och ma i bagaget är det lite tufft.. ska bli så skönt att få det svart på vitt på fredag :)
  • Emsan91
    Frkmaria skrev 2016-05-11 08:51:35 följande:

    "Skönt" att det är fler som oroar sig -inte för att det är bra att oroa sig men alltså, man känner sig inte så dum! Jag har ändå kraftiga symptom men jag har alltid fått höra att symptomet för grav är illamående och kräkningar, inte mensliknande värk. Och då jag inte är en som kräks så mycket blir jag bara lätt illamående. Däremot ömmar ju brösten något fruktansvärt. Men så funderar jag ibland på om man kan vara skengravid? :) Haha. Jag hejdar mig varje dag från att ta det sista gravtestet som ligger där och lockar. Min man skrattar åt mig, men han har ändå inte smält det så ordentligt. Hade så gärna bara fått ta hjärtljud på måndag när jag ska till MVC så man vet liksom!


    Haha min sambo säger också att han inte förstår vad som händer. Eftersom han inte "känner".. Han sa igår att det nog inte kommer kännas verkligt förrän han på riktigt kan se och känna när magen växer. Jag tror dock att det kommer kännas mer verkligt för oss båda när man går på ul :)
  • Myspys85
    syster isabelle skrev 2016-05-10 20:06:21 följande:
    Hej, tack! Vi har bestämt oss, vi ska behålla barnet. Jag skulle inte klara av att göra en abort. Men det känns så märkligt. Overkligt.
    Grattis till graviditeten! :) Och till beslutet! Jag tror man ska följa magkänslan, ni verkar vara ett bra par och det känns nog mer eller mindre overkligt för alla såhär i början :P
    Emsan91 skrev 2016-05-11 09:50:31 följande:
    Haha min sambo säger också att han inte förstår vad som händer. Eftersom han inte "känner".. Han sa igår att det nog inte kommer kännas verkligt förrän han på riktigt kan se och känna när magen växer. Jag tror dock att det kommer kännas mer verkligt för oss båda när man går på ul :)
    Ja det är nog svårt för mannen att hänga med i vad som händer och verkligen ta in allt. Lättare för oss, som kanske mår illa eller har ont och verkligen påminns fysiskt om vad som pågår där inne. Jag tycker det är jobbigt att mitt humör är så jäkla dåligt på kvällarna, det är liksom då jag mår som mest illa och såklart är man svintrött efter en lång arbetsdag, och jag blir arg på honom för precis allt :( Känns inte som att relationen är på topp just nu, hoppas det blir bättre efter de första tre månaderna. Men till något positivt, vi har lyckats få tid för både inskrivning och privat VUL nästa onsdag! :) Ser verkligen fram emot det, och det kommer ju underlätta för min man också när han får känna sig mer delaktig och kan få se det lilla livet. Håller tummarna för att allt är ok där inne!

    Dagens mission är att inhandla laktulos eller motsvarande mot förstoppning, fy fan... Hur mår ni tjejer?

  • Anonym (46 år)

    Hej!

    Fick nyss veta att jag är gravid. Är ju en gammal tant på 46 år så fick verkligen en chock. Panik också. Har redan barn som är äldre. Känns svårt att bestämma mig men pappan vill att vi behåller och han blev glad.

    Är dock orolig för alla ev komplikationer.

    Har ett bra jobb. Hög lön och nu blir det isåfall fattigt med föräldrapenning jmft med vad jag är van vid. Men väl ett lyxproblem.

    Får se om detta går vägen. Stor missfallsrisk i min ålder. Är i vecka 5 bara. Sett hjärtat slå på ultraljud.

    Vågar man ta in detta?

    Fö mår jag illa och är trött. Och magen putar redan ut???

  • syster isabelle
    Myspys85 skrev 2016-05-12 06:56:25 följande:
    Grattis till graviditeten! :) Och till beslutet! Jag tror man ska följa magkänslan, ni verkar vara ett bra par och det känns nog mer eller mindre overkligt för alla såhär i början :P
    Emsan91 skrev 2016-05-11 09:50:31 följande:
    Haha min sambo säger också att han inte förstår vad som händer. Eftersom han inte "känner".. Han sa igår att det nog inte kommer kännas verkligt förrän han på riktigt kan se och känna när magen växer. Jag tror dock att det kommer kännas mer verkligt för oss båda när man går på ul :)
    Tack!! Det börjar kännas bättre. Men känner mig så ensam också så fort min kille inte är här, när han är på jobbet.. Nu längtar jag tills vi ska flytta ihop. Och är glad att jag inte känner av så många symtom.. lite uppsvälld mage och till och från väldigt trött, annars är det lugnt.
  • Myspys85
    Anonym (46 år) skrev 2016-05-12 08:05:27 följande:

    Hej!

    Fick nyss veta att jag är gravid. Är ju en gammal tant på 46 år så fick verkligen en chock. Panik också. Har redan barn som är äldre. Känns svårt att bestämma mig men pappan vill att vi behåller och han blev glad.

    Är dock orolig för alla ev komplikationer.

    Har ett bra jobb. Hög lön och nu blir det isåfall fattigt med föräldrapenning jmft med vad jag är van vid. Men väl ett lyxproblem.

    Får se om detta går vägen. Stor missfallsrisk i min ålder. Är i vecka 5 bara. Sett hjärtat slå på ultraljud.

    Vågar man ta in detta?

    Fö mår jag illa och är trött. Och magen putar redan ut???


    Åh grattis, vilken överraskning det måste varit men vad roligt! Glad Men är det vad du själv vill, inte så att du bara lyssnar på vad pappan vill? Tycker i alla fall att det låter som att du är glad, bara lite nervös för hur det ska gå vilket ju är helt naturligt. Vad skönt att du fått se det lilla hjärtat slå, fantastiskt! Håller tummarna för dig, kram.
    syster isabelle skrev 2016-05-12 17:53:55 följande:
    Tack!! Det börjar kännas bättre. Men känner mig så ensam också så fort min kille inte är här, när han är på jobbet.. Nu längtar jag tills vi ska flytta ihop. Och är glad att jag inte känner av så många symtom.. lite uppsvälld mage och till och från väldigt trött, annars är det lugnt.
    Ja jag förstår att det känns ensamt med alla tankar osv när man sitter själv, men vad gör du om dagarna, jobbar/pluggar du? Har ni tänkt flytta ihop snart? :)

    Här hade vi återigen en "toppenkväll" igår. Jag deppade över att inte kunna njuta av något jag stoppar i mig (kvällstid mår jag illa av allt) medan min man tyckte mer synd om sig själv eftersom han har en s.k. man flu!!! (läs: hosta) Så vi råkade i luven på varandra för minsta lilla och jag bestämde att vi trivs bäst på varsitt håll just nu, dvs en i soffan och en vid datorn. Mysigt värre :) Ser fram emot helgen då vi kan umgås dagtid, då jag mår bättre!
    Emsan91 skrev 2016-05-11 09:50:31 följande:
    Haha min sambo säger också att han inte förstår vad som händer. Eftersom han inte "känner".. Han sa igår att det nog inte kommer kännas verkligt förrän han på riktigt kan se och känna när magen växer. Jag tror dock att det kommer kännas mer verkligt för oss båda när man går på ul :)
    LYCKA TILL idag Emsan91, jag tror på er!!!


  • Myspys85
    Emsan91 skrev 2016-05-13 07:32:46 följande:

    Tack Myspys85!! :D hoppas hoppas det finns liv därinne :)


    Hur har det gått? Har ni varit där än?
Svar på tråden Vi som precis plussat - dela känslor och tankar