• Anonym (God förmiddag)

    Invandrarkvinnor och feminism

    Har invandrarkvinnor i allmänhet feministiska åsikter? Eller inte?

  • Svar på tråden Invandrarkvinnor och feminism
  • Anonym (Polska)
    Anonym (God förmiddag) skrev 2016-04-28 09:17:05 följande:

    Har invandrarkvinnor i allmänhet feministiska åsikter? Eller inte?


    NEJ
  • Anonym (Intressant)
    Anonym (God förmiddag) skrev 2018-03-20 01:44:55 följande:
    Problably not.
    ok då vet jag det 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Nope) skrev 2017-12-27 20:36:10 följande:

    .

    Men alla invandrarkvinnor håller inte med och det finns ju de som föredrar svenska män.


    Ja det finns främst kvinnor med europeisk bakgrund
  • Anonym (invandrare)
    Anonym (God förmiddag) skrev 2018-03-20 01:44:55 följande:
    Problably not.
    Och det vet du för att.....?
  • Anonym (invandrare)

    Jag tror att det finns många invandrarkvinnor (bero kanske på vad man syftar på med invandrare) som har feministiska åsikter. Men det skiljer nog sig en hel del från den svenska feminismen.

  • Anonym (2016)
    Anonym (invandrare) skrev 2019-10-15 15:29:59 följande:

    Jag tror att det finns många invandrarkvinnor (bero kanske på vad man syftar på med invandrare) som har feministiska åsikter. Men det skiljer nog sig en hel del från den svenska feminismen.


    Tråden är 3 år gammal!
  • Anonym (2016)
    Anonym (Ja) skrev 2019-10-15 06:28:31 följande:

    Ja det finns främst kvinnor med europeisk bakgrund


    Varför svarar du i en 3 år gammal tråd?
  • Anonym (invandrare)
    Anonym (2016) skrev 2019-10-15 15:33:19 följande:
    Varför svarar du i en 3 år gammal tråd?
    Varför läser du svar i en 3 år gammal tråd? :)
  • Anonym (A)
    Anonym (invandrare) skrev 2019-10-15 15:29:59 följande:
    Jag tror att det finns många invandrarkvinnor (bero kanske på vad man syftar på med invandrare) som har feministiska åsikter. Men det skiljer nog sig en hel del från den svenska feminismen.
    Det tror jag med
  • Anonym (Ja)
    Anonym (invandrare) skrev 2019-10-15 15:26:35 följande:

    Och det vet du för att.....?


    Har du en annan erfarenhet?
  • Anonym (invandrare)
    Anonym (Ja) skrev 2019-10-16 04:45:25 följande:
    Har du en annan erfarenhet?
    Klart jag har, jag är ju själv invandrare och därför undrar jag vad du baserar dina åsikter på?
  • Anonym (2016)
    Anonym (invandrare) skrev 2019-10-16 10:04:05 följande:

    Klart jag har, jag är ju själv invandrare och därför undrar jag vad du baserar dina åsikter på?


    Hur orkar ni diskutera i en 3 år gammal tråd?
  • Anonym (invandrare)
    Anonym (2016) skrev 2019-10-16 13:03:33 följande:
    Hur orkar ni diskutera i en 3 år gammal tråd?
    Hur orkar du läsa inlägg och kommentera andras inlägg i en 3 år gammal tråd? Flört
  • Anonym (2016)
    Anonym (invandrare) skrev 2019-10-16 17:34:42 följande:

    Hur orkar du läsa inlägg och kommentera andras inlägg i en 3 år gammal tråd? 


    Skapa en ny tråd.
  • Anonym (--)
    Velouria skrev 2017-12-27 20:40:57 följande:
    Världen är större än MENA och Sverige. Fattar inte varför allt jävla fokus jämt hamnar på MENA så fort det är tal om utländska personer. Geez!
    Amen to that!

    Håller med dig till 100 %och är nog inte ensam.
  • fdsfdsfdsf
    Anonym (2016) skrev 2019-10-16 17:39:04 följande:
    Skapa en ny tråd.
    Är väl bättre att man håller sig till dom som finns, se bara på alla otaliga rasist och kvinnohatartrådar, om dom höll sig till en och samma så skule forumet se både renare och trevligare ut.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (invandrare) skrev 2019-10-16 10:04:05 följande:

    Klart jag har, jag är ju själv invandrare och därför undrar jag vad du baserar dina åsikter på?


    Jag känner bara till att kvinnor från andra europiska länder träffar Svenskar
  • Anonym (invandrare)
    Anonym (Ja) skrev 2019-10-17 08:34:05 följande:

    Jag känner bara till att kvinnor från andra europiska länder träffar Svenskar


    Känner till hur då ?

    Av vad folk sagt?

    Rykten?

    Dessa de du hört de av har de egna erfarenheter eller repeterar de bara vad de hört?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (invandrare) skrev 2019-10-17 11:42:05 följande:

    Känner till hur då ?

    Av vad folk sagt?

    Rykten?

    Dessa de du hört de av har de egna erfarenheter eller repeterar de bara vad de hört?


    Av vad jag har sett och personer jag känner. Har du bakgrund från ett europiskt land?
  • Anonym (invandrare)
    Anonym (Ja) skrev 2019-10-17 12:31:33 följande:
    Av vad jag har sett och personer jag känner. Har du bakgrund från ett europiskt land?
    Jag är sydamerikan. Och av tjejerna jag växte upp med var det många som levde eller lever med svenskar och jämställt. Men vi är kanske inget bra exempel för alla jag växte upp med kom till Sverige som små så vi är väldigt integrerade och försvenskade.

    Men synen på jämställdhet kan ju variera en hel del (även bland svenskar)  Den svenska feminismen är väldigt influerad av vänsterfeminismen och ganska  extrem internationellt sett (även inom europa). I många andra länder är feminismen mer flexibel, man tillåter att kvinnor och män kan vara olika så länge båda har samma rättigheter och ingen diskrimineras. Så enligt svenska mått kan ju invandrarkvinnor tolkas som icke feminister för de har en annan syn på feminism och jämställdhet.
Svar på tråden Invandrarkvinnor och feminism