• fattar nada

    Tre hinnsäckar, ett hjärta

    Hej!

    Idag var vi på vul för att kika så allt stod rätt till. Och där fanns mycket riktigt ett litet pyre som hjärtat slog på. :) <3 Jag blev dock tillbakaflyttad en vecka så jag är i v.6+5 och inte 7+4 som jag räknat ut. Nu till det som jag inte kan släppa: På vardera sida om Pyret fanns en hinnsäckar till, alltså tre hinnsäckar. Den ena verkade helt tom, men i den andra kunde läkaren se "någonting" oklart vad. Oklart alltså om det är två eller ej. Så jag undrar om ngn annan varit med om detta? Jag ska tillbaka om tio dagar och kolla igen! Men jag undrar såklart oxå varför var det tre hinnsäckar!? Kan det verkligen skilja så mycket i storlek på dom? Detta kommer bli långa dagar så tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Tre hinnsäckar, ett hjärta
  • Vanja

    Har inget "svar" tyvärr men gud vad spännande.. :) Berätta gärna sen hur det gick!!

  • orzia1

    På mig så syntes också lite oklarheter, dvs tomma hinnsäckar, sen efter några veckor fanns det en klump (bebis) och en ännu oklar hinnsäck sen efter ytterligare ngr v såg man en bebis med hjärtat som tickade. Men inget mer. Nu efter fler ul då man sett en bebis så var vi på ett UL i måndags ( 15+1) då såg läkaren en bebis o två lika stora moderkakor, ska på rul den 16 maj så hon brydde inte sig om att leta efter en bebis till.. alt är att det varit två o den ena tillbaka bildats men moderkakan har fortsatt växt, el så är där två... men tycker det verkar konstigt hur de har kunnat missa en bebis på ca 5 ul

  • fattar nada

    Ja klart jag uppdaterar så fort jag vet :) det var ganska chockartat och nu vill man ju bara veta! :)

    Oj vad konstigt orzia1 och så jobbigt att inte veta säkert efter så många ul! Men på rul lär du ju få ett klart svar iaf :)

  • orzia1
    fattar nada skrev 2016-04-28 18:17:29 följande:

    Ja klart jag uppdaterar så fort jag vet :) det var ganska chockartat och nu vill man ju bara veta! :)

    Oj vad konstigt orzia1 och så jobbigt att inte veta säkert efter så många ul! Men på rul lär du ju få ett klart svar iaf :)


    Ja vi var först helt inställda på att det skulle vara minst 2 men sen när vi sett en bebis så är vi väldigt nöjda med det, så det var lite omtumlande när vi var där i måndags, hade varit roligt med två och praktiskt då man slipper fler graviditeter. Men vi är evigt tacksamma om där är "bara" en också.. ja vårt rul är ju ändå förhållandevis snart. När ska du tillbaka för koll?
  • fattar nada

    Ja jag förstår att ni är det när man inte kan veta säkert och får olika besked. :)

    Ja vi är såklart jätteglada för den lilla vi såg idag men man undrar ju så. Och som gubben sa är det fler är det ju bara bonus :) den nionde maj ska vi tillbaka, det kommer gå så segt fram tills dess :p

  • fattar nada

    Var på nytt vul idag för att se hur många som simmar runt därinne, så vi vet nu iaf att det inte är tre st! :p haha sen har lilla knatten växt massa sen sist, men om det är två eller bara en är fortfarande oklart. Det kan vara så att det varit två stycken och en tillbakabildas, eller så är det två och en gömmer sig. För hinnsäcken har växt ikapp med den andra, så nytt vul om 3veckor då vi gått förbi v.12 för då ska vi kunna se med säkerhet! :) såå nu undrar jag såklart om ngn varit med om/hört ngt liknande??

  • FruNyfiken

    Det låter konstigt att hinnsäcken växer om fostret tillbakabildats, då borde den väl sluta växa alt. försvinna helt?
    Jag har inte varit i samma sist vad gäller hinnsäcken, däremot en moderkaka som "stannat av" i ungefär samma vecka som jag trodde att jag fick missfall.
    Det är väl kanske därför jag tänker att hinnsäcken inte borde fortsätta växa. Vad sa BM?
    Hur som, det är underbart med en och det är underbart med två! Lycka till!

  • fattar nada

    Tack för svar!

    Ja jag tycker oxå det är konstigt, gör den borde ju avstannat om den var tom.

    BM sa just det att det kan vara så kallat vanishing twin syndrome. Men eftersom säcken är kvar och inte verkat avstanna så vet de ju inte ifall det ändå är en tvilling som gömmer sig. Därför ska vi tillbaka när jag är i v.12 för då ska den inte kunna gömma sig längre menar dom. :) ja självklart är vi glada oavsett om det är en eller två. :) Men det skulle faktiskt vara ledsamt om det nu bara är en på nästa ultraljud, för efter alla turer hit och dit så har man ju börjat hoppas och glädjas. Även om man inte vet så växer hoppet

Svar på tråden Tre hinnsäckar, ett hjärta