• Anonym (Fan)

    Magkänslan skriker över pojkvännens nya tjejkompis.

    Hej

    Min pojkvän sedan två är tillbaka har börjar plugga och träffat nya skolvänner såklart. Detta är vuxenstudier. Det är såklart jättekul för honom.

    Saken är den att jag har en sån himla jobbig magkänsla när det gäller en av tjejerna. Han har nämnt att hon ser bra ut och att hon är en himla bra tjej. So far so good. Men min magkänsla skriker!!! Nånting är fel. Jag har frågat om de har nycket kontakt privat liksom men han säger bestämt att de bara har kontakt angående sånt som rör skolan.

    Han hade lämnat sin fb öppen och jag kunde inte låta bli att läsa deras konversation. Jävligt dumt men vaffan. Nu vet jag sanningen iaf.

    Han har frågat henne om hon vill ta en fika nån gång.

    Han har varit på fest HEMMA hos henne utan att berätta det för mig.

    Hon har sagt att de ska ses tidigare innan skolan osv. Bara de två.

    Han hade skrivit till henne när vi hade det jobbigt.

    Jag blev så himla sårad av det jag läste. Jag var orolig från början men så har han alltså ljugit för mig om henne. Visst är det något som inte stämmer.

    Jag har haft svårt att lita på honom sedan innan pga lögner hit å dit. Visst flirtar han med henne!??

  • Svar på tråden Magkänslan skriker över pojkvännens nya tjejkompis.
  • Anonym (Fan)
    Anonym (Minne) skrev 2016-05-02 01:23:41 följande:

    Prata allvar med honom! Men så länge han inte är ärlig döljer han något.. Blir nog svårt att kunna lita på honom i framtiden tyvärr!

    Lycka till:)


    Ja jag känner så redan nu. Och med de tidigare lögnerna också... Fan. Är det så svårt för folk att vara ärliga?
  • Anonym (Fan)
    annananonym skrev 2016-05-02 06:54:55 följande:

    Oj, ja de flirtar rejält med varandra. Har ni det jobbigt eftersom han skrev så till henne? Eller är det mer som män ljuger till älskarinnan "min fru förstår mig inte"?

    Du måste såklart prata med honom, men tyvärr kan du nog inte hoppas på något ärligt svar.

    Din magkänsla stämmer till 100%.


    Exakt så känner jag med. Vad är det ens för idé att prata allvar när jag inte kommer kunna lita på ett ord han säger. Jag tror jag måste gå alltså. Han har dragit sin sista lögn. Känner mig så jävla sviken!
  • Anonym (Fan)
    annananonym skrev 2016-05-02 07:02:02 följande:

    Är hon singel? Är ert förhållande bra annars?


    Nej vi har det jobbigt på grund av att han har ljugit förut. Och det blev ju inte direkt bättre nu kan jag säga. Jag tror inte att hon är singel faktiskt. Tror hon har en kille. Men det verkar inte hindra honom.
  • Anonym (Fan)
    Anonym (Mnm) skrev 2016-05-02 08:35:14 följande:

    Han har alltså ljugit förut...Att man kan ha det tufft i ett äktenskap efter många år med barn, husbygge och diverse påfrestningar, det är en sak. Under ett helt liv tillsammans drabbas man utav svackor av tristess och tvivel, då kan det absolut hända att den andre har en liten "fling", men det är en helt annan sak.

    Ni har varit tillsammans i två år...och han är redan igång. Det behöver dock inte handla om hans känslor för dig, snarare är det hans egen självkänsla som brister och han behöver förmodligen uppmärksamheten och bekräftelsen från andra. Fungerar ju inte när man har en relation....

    Ofta ser man inte hur man själv agerar i olika situationer och vår drift att tillfredsställa våra behov är stark - då har vi en tendens att blunda för att vårt agerande är omoraliskt. Din pojkvän ser till att få sitt behov av bekräftelse uppfyllt - behöver inte alls handla om att han har känslor för den andra tjejen.

    Är relationen värd mycket för dig? Har ni det superbra förutom detta? Tror du att din pojkvän är öppen för att lyssna på dig och försöka ändra sig? Om inte så ska du inte satsa på den här relationen. Du kommer att bli sårad gång på gång och han kommer till slut att få dig att tro på att det är dig det är fel på...


    Nej nu när du säger det så. Vi har det inte bra. Allt är bra så länge han är nöjd och inte behöver ta i nåt jobbigt.... Han är fan inte snäll. Tassar på tå!
  • Anonym (Fan)
    cesso skrev 2016-05-03 14:57:35 följande:

    Men Gud vad du (kanske) överreagerar ts!! Jag är gift, har barn och allt och pluggar en vidareutbildning och jag HAR kontakt/ har haft kontakt med en kille ur min klass. Jag frågar om han vill med och käka etc ( vi är Dock fler som går och äter) och vi kan prata och babbla på i skolan. Har han på FB. Det betyder inte att jag vill ligga med honom eller ngt! Och det betyder inte att jag vill lämna min man! Jag skulle bli Galen om han blev så svartsjuk för ingenting!!!! Jag tror du lika väl kan läsa in allt för mkt i det för som inte stämmer! Släpp svartsjukan!!!! Och ta mitt inlägg positivt. Det behöver inte betyda NGT alls!


    Jag förstår. Men skulle du åka hem till din klasskompis på fest utan att säga något till din man? Låt säga att din man är bortrest och han skriver till dig på kvällen och frågar vad du gör, och du svarar att du ligger hemma i soffan bara. Men egentligen är du hos den här killen. Dessutom har du pratat om den killen till din man tidigare om hur attraktiv du tycker han är och att han är en av de bästa killarna du nånsin träffat? Skulle det va samma då? Och skriva långa långa konversationer privat på Facebook. Och fråga om han vill gå å ta en kaffe nån gång. Alltså privat.
  • Anonym (Fan)

    Det största problemet är att dessa lögner inte är de enda. Han har ljugit om allt möjligt sedan vi träffades. Jag har verkligen ingen tillit till honom. Han är inte alltid så snäll heller.

    Jag har bestämt mig för att lämna honom. Jag vill ha en partner som respekterar mig och är ärlig.


    cesso skrev 2016-05-03 17:23:39 följande:

    Jag tror inte TS vill göra slut heller? Jag tror att TS är väldigt orolig... Och rädd för att bli lämnad.


  • Anonym (Fan)
    Anonym (Anonymas) skrev 2016-05-05 11:50:30 följande:

    Har vart den där andra tjejen. Låter som din kille är den drivande. Precis som det var i mitt fall där jag blev lite av jagad av en som hade ett förhållande. Det börja helt oskyldigt med plugg bara. Men tillslut tog jag avstånd innan det hände något. Jag vill inte träffa någon som har ett förhållande. Det är moraliskt förkastligt och orsakar bara problem fast jag var sugen och kunde om jag ville.. Hoppas den andra tjejen agerar som jag. De borde sluta ses, din kille tänker inte klart just nu.


    Gud så bra gjort!!
  • Anonym (Fan)

    Hon har pojkvän sedan flera år tillbaka har jag fått reda på. Hoppas verkligen hon håller fast vid honom. Min numer ex-kille är väldigt snygg men jag hoppas att hon inte faller för det...

    Jag har dumpat aset iaf. Han var inte snäll och dessutom en stor lögnare. Han har ju till och med redan ljugit för henne. Aja... Lycka till med allt liksom.


    Anonym (Anonymas) skrev 2016-05-05 11:50:30 följande:

    Har vart den där andra tjejen. Låter som din kille är den drivande. Precis som det var i mitt fall där jag blev lite av jagad av en som hade ett förhållande. Det börja helt oskyldigt med plugg bara. Men tillslut tog jag avstånd innan det hände något. Jag vill inte träffa någon som har ett förhållande. Det är moraliskt förkastligt och orsakar bara problem fast jag var sugen och kunde om jag ville.. Hoppas den andra tjejen agerar som jag. De borde sluta ses, din kille tänker inte klart just nu.


    Gud så bra gjort!!
    Anonym (Anonymas) skrev 2016-05-05 11:50:30 följande:

    Har vart den där andra tjejen. Låter som din kille är den drivande. Precis som det var i mitt fall där jag blev lite av jagad av en som hade ett förhållande. Det börja helt oskyldigt med plugg bara. Men tillslut tog jag avstånd innan det hände något. Jag vill inte träffa någon som har ett förhållande. Det är moraliskt förkastligt och orsakar bara problem fast jag var sugen och kunde om jag ville.. Hoppas den andra tjejen agerar som jag. De borde sluta ses, din kille tänker inte klart just nu.


Svar på tråden Magkänslan skriker över pojkvännens nya tjejkompis.