• Anonym (Undrar)

    Hur genomskinligt är det att skriva anonymt?

    Många här på forumet har ju en väldigt egen, speciell stil när de skriver. Ofta när jag ser anonyma som skriver på det sättet så tänker jag att det kanske är "den" eller "den".

    Så nu undrar jag, tror ni att ni skulle kunna gissa vem det är som skrivit (ibland då alltså) när personen skrivit anonymt? Menar nu lite mer välkända profiler här på FL :).

    Alltså, känner ni igen vissas skrivsätt?

    OBS, vi bör väl inte nämna nick här i tråden antar jag. Är mest nyfiken på hur genomskinliga vissa är när de kommenterar anonymt...

  • Svar på tråden Hur genomskinligt är det att skriva anonymt?
  • Anonym (Ola)
    Anonym (Undrar) skrev 2016-05-02 19:57:43 följande:

    Nej nu blir jag besviken på dig, han skriver ju inte alls på det sättet ;) + att han (nästan iaf) alltid är trevlig och inte provocerande :)


    Jag tänkte att han försökte dölja sig medvetet.
  • Anonym (förvirrad)

    Jag skriver bara anonymt, så ingen kan känna igen mig. Ska jag vara helt ärlig känner jag knappt igen mig själv, inte förrän jag skriver ytterligare ett inlägg då jag kan bli förvånad över att jag fått en bestämd anonymitet - typ förvirrad.

    Tycker nog att man borde få ha flera anonymmöjligheter - då skulle man kunna bli upprörd över hur ignorant man är och ge sig själv en ordentlig reprimand.

  • Anton Chigurh
    Anonym (Ola) skrev 2016-05-03 08:54:35 följande:
    Jag tänkte att han försökte dölja sig medvetet.
    Måste tyvärr göra dig besviken, jag skriver aldrig, och jag menar aldrig, anonymt. Det är helt enkelt inte min stil.

    Eller förresten, jag gjorde det en gång, för flera år sen, men då skrev jag "Anton Chigurh" som tillfällig signatur.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (förvirrad)

    Tycker det borde finnas trådar där bara vi anonyma fick skriva - typ AA-möten.

    Och alla inlägg borde börja med frasen "Hej! Jag heter anonym och jag är anonym"

  • EnAnonumius
    Anton Chigurh skrev 2016-05-03 09:29:17 följande:
    Måste tyvärr göra dig besviken, jag skriver aldrig, och jag menar aldrig, anonymt. Det är helt enkelt inte min stil.

    Eller förresten, jag gjorde det en gång, för flera år sen, men då skrev jag "Anton Chigurh" som tillfällig signatur.
    Ja det var ju liksom jätte anonymt, eller inte.

    Dock din debattstil och ditt sätt att formulera dig på så skulle man ju hitta dig ändå även om du skrev under tillfällig signatur som exempelvis "Anonym(Balle)".  Flört
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anton Chigurh
    EnAnonumius skrev 2016-05-03 10:11:29 följande:
    Ja det var ju liksom jätte anonymt, eller inte. smile2.gif

    Dock din debattstil och ditt sätt att formulera dig på så skulle man ju hitta dig ändå även om du skrev under tillfällig signatur som exempelvis "Anonym(Balle)".  Flört
    Visst är det så, EAGladoch ja, du har rätt i att jag skulle bli avslöjad ganska omgående, även om jag försökte mig på anonyma inlägg. Fast jag ser som sagt ingen mening med att vara anonym. 

    Mvh //Anton jumpmove
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (förvirrad) skrev 2016-05-03 09:06:41 följande:

    Jag skriver bara anonymt, så ingen kan känna igen mig. Ska jag vara helt ärlig känner jag knappt igen mig själv, inte förrän jag skriver ytterligare ett inlägg då jag kan bli förvånad över att jag fått en bestämd anonymitet - typ förvirrad.

    Tycker nog att man borde få ha flera anonymmöjligheter - då skulle man kunna bli upprörd över hur ignorant man är och ge sig själv en ordentlig reprimand.


    Hahaha sådär är det för mig också! Ibland när jag ser något jag skrivit så tänker jag "men va?! Hur kunde jag skriva sådär..?"
  • Anonym (X)
    Anonym (M) skrev 2016-05-02 20:36:11 följande:
    Aniiee?
    Tänkte också Aniiee, pga språkfrågor.
  • Anonym (tja)
    Anonym (profiler?) skrev 2016-05-02 19:04:54 följande:
    Jag får prata på då, så kanske ni tar mig. Jag gillar att diskutera sex, relationsproblem, barnuppfostran, språkfrågor och ... egentligen det mesta. Jag får numera ganska ofta privata meddelanden från män trots att jag aldrig någonsin visat mig på bild här. De brukar inleda sina konversationsförsök med "Där?" som de sanna litterära ekvilibrister de är. Jag svarar dem aldrig. 

    Jag har sett det skrivas att jag bara skulle vara en provokatör. En signatur snarare än en person. Inget kunde vara mer felaktigt. Jag är i verkligheten exakt som jag är här. 

    Jag skriver så gott som aldrig anonymt. 

    Nu då, nu då? Vem är jag? smile2.gif
    Påven?
  • Påven Johanna
    Anonym (tja) skrev 2016-05-03 19:31:07 följande:
    Påven?
    Korrekt. Och jag är kvinna (och inte 70 år, inte 30 heller), jag är sextiotalist (fast inte den sextiotalist). 
Svar på tråden Hur genomskinligt är det att skriva anonymt?