• Anonym ((;))

    Min sambo och facebook

    Anonym (:() skrev 2016-05-04 20:09:48 följande:

    Hej!

    Jag tycker att min sambo är för beroende av facebook. Så fort han får tillfälle så sitter han med sin telefon, för att kolla facebook. Vi har en son på fem år. När vi ska ha fredagsmys eller lördagsmys så ligger han med sin telefon. Jag tycker att det är tråkigt för det känns inte som att vi umgås då. 
    När han jobbar så lägger han sig väldigt sent pga av den anledningen. Oftast det sista jag ser innan jag somnar är han, med sin telefon. Eftersom att det blir för lite sömn för honom så är han väldigt trött på kvällen. Så man kan säga, antingen ligger han med telefon i soffan eller så sover han.

    Är det någon som känner igen sig?


    Där hade jag satt ner foten på allvar . Skulle aldrig acceptera detta .
    Har han mobil med sig på toaletten oxå ?
    När ni äter ?
  • Anonym ((;))
    Anonym (:() skrev 2016-05-05 16:25:54 följande:
    Ja, på toan har han den alltid och till köksbordet har han den med sig. Han brukar ta fram den när han har ätit klart, men inte jag. Men när jag poängterar det så lägger han undan den. Känner mig som en mamma sådana gånger..............
    Skulle nån i min familj ta med sig mobilen på toaletten så skulle jag allvarligt ta av den mobilen o aldrig ge tillbaka den . Så jävla äckligt .
  • Anonym ((;))
    Frigående Fru skrev 2016-05-06 02:23:33 följande:
    Vadå?! Man får väl pilla på mobilen innan man torkar sig i röven och sen tvätta händerna innan man börjar grejja igen. Har du aldrig haft med dig en bok eller tidning in på toa någongång?

    Hos oss är såväl böcker och tidningar som mobiltelefoner och bärbara datorer frekventa besökare i badrummet. Förstår inte riktigt det äckliga eftersom att vi även tvättar våra kläder och oss själva i samma rum...
    Tro du på allvar att bajspartiklarna bara sitter i röven ?
    Varför tror du man ska stänga locket innan man spolar ?
    Varför tror du att man inte bör ha tandborstarna stå framme nära toaletten ?
  • Anonym ((;))
    Frigående Fru skrev 2016-05-06 12:23:55 följande:
    Du har inte kollat på Mythbusters hör jag... :D

    Jag kan lova dig att vad du än skriver på just nu så har det fler baciller på sig än toasitsen i ditt badrum. Såvida du inte lider av någon allvarlig form av bacillskräck och kör tangentbordet i diskmaskinen varje dag.
    Har ingen dator så där är det lugnt . Hur det än är så är det mycket bakterier på en toalett o att sitta med mobilen där o sen lägga den på matbordet är ju sjukt
  • Anonym ((;))
    Anonym (Mjo) skrev 2016-05-06 13:22:07 följande:
    Du får nog mera bakterier på den under en shoppingtur om du tar upp den emellanåt än på toaletten.
    Nä knappast
  • Anonym ((;))
    Frigående Fru skrev 2016-05-06 14:18:52 följande:
    Citerat från artikel länkad nedan:

    "Enligt hans mätningar har en genomsnittlig toasits 50 bakterier per kvadrattum. En vanlig skärbräda har 200 gånger fler, en disktrasa 20.000 gånger fler och en kökssvamp 200.000 gånger fler.

    Gerba tror att skillnaden inte vore så stor om vi med vår renlighet förhöll oss till köksredskapen på samma sätt som vi gör till toaletten. Det samma gäller våra mobiler och tangentbord som uppskattas ha 400 gånger så många bakterier som en toasits."


    www.dn.se/nyheter/vetenskap/toan-bland-det-renaste-du-har/
    Och ? Har inte mobilen på bänken i köket när jag lagar mat heller
  • Anonym ((;))
    Frigående Fru skrev 2016-05-06 14:42:37 följande:
    Du uppfattade inte att mobilen i sig har typ 400 gånger så många bakterier på sig som en toasits?
    Jo då o ännu mer får mobilen på sig om den är med på toa
  • Anonym ((;))
    Frigående Fru skrev 2016-05-06 14:42:37 följande:
    Du uppfattade inte att mobilen i sig har typ 400 gånger så många bakterier på sig som en toasits?
    Sen är det skillnad på bakterier oxå
  • Anonym ((;))
    Anonym (Mjo) skrev 2016-05-06 23:21:00 följande:
    Jo, med tanke på hur smutsiga pengar och annat är. Folk nyser, gör toabesök utan att tvätta händerna, runkar, hostar och annat och sedan tar i saker som du oxå tar i, osv.. Medans man sitter på sin egna toalett med begränsat antal användare, röven/låren täcker ju toasitsen så det är ju inte så att det bara sprutar upp bakterier från toaletten som hamnar på mobilen.. Isf borde ju byxor vara det smutsigaste som finns, som kommer i kontakt med skinkorna/låren. Hur många tar en dusch efter varje toabesök?
    Vem är o gräver i röven ?

    Pengar ? Vad e det ? Här använder vi kort
  • Anonym ((;))
    Anonym (Mjo) skrev 2016-05-07 06:30:22 följande:
    DU ja, men andra som går i samma butiker eller tryckt på samma hissknappar har gjort allt det och lite till innan.. Fattar du inte?
    Finns det nån som handlar med pengar ?

    Men varför ska man medvetet utsätta en mobil att vara i bakterirummet badrummet när man inte behöver ?
  • Anonym ((;))
    Anonym (Nja...) skrev 2016-05-06 08:03:20 följande:
    Om man inte har extrem diarre så sitter de i röven och toastolen, ja. Tills du torkar dig. När man spolar kastas innehållet i toastolen runt och därför ska man ha locket stängt.
    Mythbusters testade det där med tandborstarna för några år sen och konstaterade att det var en myt. Du behöver stoppa ner tandborsten i toaletten innan du har spolat för att få mer bakterier i dem än om de står i ett annat rum.
    Varför ska man då tvätta båda händerna när du bara torkar dig med den ena ?
  • Anonym ((;))
    Anonym (Mjo) skrev 2016-05-07 08:13:25 följande:
    Vårat badrum är rent, städar det ofta, vet inte varför ditt är en bakteriehärd. Som sagt, bajsbakterierna hoppar ju inte upp ur toaletten bara hur som..

    Ja, många handlar med pengar, speciellt äldre människor. Det är oxå de som ofta har otroligt dålig handhygien. (Jobbar med äldre)
    Spelar ingen roll hur ofta du städar en toalett , det kan aldrig vara helt sterilt jämt inte ens efter städning faktiskt
  • Anonym ((;))
    Anonym (Mjo) skrev 2016-05-07 08:25:16 följande:
    Det har jag inte sagt, jag sa att det är rent. Det finns ingen anledning att ha sterilt hemma om inte någon är allvarligt sjuk. Om inte annat så blir man sjuk av att ha för "sterilt". Det hamnar inga bajspartiklar på telefonen för att man sitter på toaletten. Om man inte är ett litet barn som inte täcker hela toasitsen när man gör sina behov. Som sagt, det är skitigare på andra vardagliga platser. "Jag betalar bara med kort".. Mmmhm, och vem har tryckt in sin kod innan dig?
    Har ingen kod utan pennan i fickan o skriver på kvittot jag inte ens tar i
  • Anonym ((;))
    Anonym (Mjo) skrev 2016-05-07 09:49:52 följande:
    Har du handskar resten av tiden du vistas ute? För koden var bara en grej av flera miljoner. Sluta larva dig, du vet att jag har en poäng..
    Larvar mig inte . Vet att det finns massa bakterier ute men undviker dom jag kan
  • Anonym ((;))
    Anonym (Nona) skrev 2016-05-07 10:02:06 följande:

    Äsch, vad gör det att man fejsbookar?
    Jag och sambon sitter på varsin sida av köksbordet med varsin lap när vi äter. Surfar på mobilen när inte datorn är med. Tur vi är lika för jag hade då inte låtit någon annan avgöra när jag ska vara uppkopplad!


    Vilket bra förhållande att inte ens kunna umgås o prata med varandra vid middagar
Svar på tråden Min sambo och facebook