• Sprallig

    Att inte ha sex, någonsin

    Det pågår just nu en artikelserie på SVD som heter "Att inte ha sex" där man pratar om vuxna människor som aldrig har sex eller inte haft på en väldigt långt tid. Det kan vara män i 50-års åldern som inte fått till det eller frånskilda som inte haft sex på över tio år och hur det tar på psyket.

    Jag är i samma situation fast strax över 30 och det tär verkligen på psyket. Jag har sådan otrolig brist på närhet främst att jag ibland gråter. Tanken att det här ska fortsätta tills jag dör gör så att jag vill ta mitt liv.

    Det där även på övriga relationer då jag blir lätt grinig och dryg och tappar vänner och så. Vad kan man göra åt det här?

  • Svar på tråden Att inte ha sex, någonsin
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Kvinna32) skrev 2018-01-09 23:17:43 följande:

    Genom att vara smal? För det är inte jag. På långa vägar. Det är det det beror på. Vilket är tråkigt. För jag är väldigt självsäker och trygg i min kropp.


    Om du är självsäker och trygg är det inte din kroppsform det beror på.

    Idealet är inte ens längre att vara smal, utan kvinnliga former och kurvor!

    Och som någon sa, det finns gott om killar som gillar tjejer modell större, tex jag själv :)
  • Anonym (Kvinna32)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-01-10 08:22:44 följande:

    Om du är självsäker och trygg är det inte din kroppsform det beror på.

    Idealet är inte ens längre att vara smal, utan kvinnliga former och kurvor!

    Och som någon sa, det finns gott om killar som gillar tjejer modell större, tex jag själv :)


    Har aldrig sagt att dom inte finns. Har bara varit med i diskussionen. Att jag inte heller har sex. För jag träffar aldrig någon som vill det :) men jag lider inte av att inte få ligga. Men jag saknar närhet till en annan människa.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Kvinna32) skrev 2018-01-10 08:45:03 följande:

    Har aldrig sagt att dom inte finns. Har bara varit med i diskussionen. Att jag inte heller har sex. För jag träffar aldrig någon som vill det :) men jag lider inte av att inte få ligga. Men jag saknar närhet till en annan människa.


    Blir lite nyfiken...har du aldrig någonsin fått ligga, alltså är du oskuld fortfarande?

    Hade även varit intressant att veta hur "stor" du är. Många tjejer tycker ju de är för stora, medans killarna tycker de är precis lagom :)
  • Anonym (Kvinna32)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-01-10 08:52:51 följande:

    Blir lite nyfiken...har du aldrig någonsin fått ligga, alltså är du oskuld fortfarande?

    Hade även varit intressant att veta hur "stor" du är. Många tjejer tycker ju de är för stora, medans killarna tycker de är precis lagom :)


    Nej jag har haft sex. Men både män och kvinnor. Var bara väldigt väldigt länge sen.

    Jag är väldigt fluffig. Stor mage, kärlekshandtag, stora lår, bröst.. det gungar lite överallt :)
  • HerreGudiMellerud

    Alltid lika spännande är kvinnor skriver sådana här trådar, speciellt ur ett manligt perspektiv.
    För den generella uppfattningen bland oss män är att kvinnor knäpper med fingrarna så kommer vi springande som en kåta orkestrerade hanhund efter en löptik men så verkar uppenbarligen inte vara fallet.

    Jag tänker ändå att jag vill inge lite hopp hos ts, det är ändå väldigt få människor i Sverige som lever helt ensamma eller helt utan sex som du beskriver.

    Jag är helt normal Svensson och jag uppfattar inte att någon av mina släktingar eller bekanta lever ensamma eller helt utan sex. 
    Dessutom är dem flesta av dem inga "tiopoängare" heller så att säga, jag skulle till och med gå så långt som att säga att det är tiopoängarna som rent relationsmässigt lyckats sämst om man nu kan säga så.

    Som dem flesta redan påpekat så finns det ju massa sätt att träffa någon, oaktat om det är för sex eller en stadig kärleksfull relation, för någon som är 80+ så måste möjligheterna idag tes som överflödigt många när vi har både sexkontaktsidor, wordfued, och div datingsidor. 

    Mitt enda råd är helt enkelt att ta det hela med en klackspark och testa dig fram till vad som funkar för dig, ge det en chans helt enkelt och kanske inte bara en gång. Dem flesta träffar inte sin drömpartner efter en dejt.
    Våga prova att gå ur din komfortzon en smula, testa nya saker som kanske skrämmer dig eller som helt motsäger den du tror att du är.

    Och när det kommer till det där med utseende så tror jag ändå att det finns massor av människor där ute som skulle finna dig attraktiv, och inte bara på ett ytligt plan, du har inte hittat honom eller henne bara.

    Hoppas du hittar den du söker och lycka till. 


    Låt oss gärna veta hur det går :)

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Kvinna32) skrev 2018-01-10 09:03:18 följande:

    Nej jag har haft sex. Men både män och kvinnor. Var bara väldigt väldigt länge sen.

    Jag är väldigt fluffig. Stor mage, kärlekshandtag, stora lår, bröst.. det gungar lite överallt :)


    Tycker mest det låter som en trevlig beskrivning :)

    Misstänker att du är bi då...har du någon framgång hos tjejerna nuförtiden då?
  • Anonym (Kvinna32)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-01-10 09:07:53 följande:

    Tycker mest det låter som en trevlig beskrivning :)

    Misstänker att du är bi då...har du någon framgång hos tjejerna nuförtiden då?


    Mja inte direkt. Kan ju tilläggas att jag inte direkt är ute och raggar.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Kvinna32) skrev 2018-01-10 09:11:29 följande:

    Mja inte direkt. Kan ju tilläggas att jag inte direkt är ute och raggar.


    Tjejer behöver inte ragga, bara visa att de är tillgängliga och vara mottagliga för ragg/flirtar :)

    Är du det? ;)
  • Anonym (Kvinna32)
    Anonym (Hjälp) skrev 2018-01-10 09:17:43 följande:

    Tjejer behöver inte ragga, bara visa att de är tillgängliga och vara mottagliga för ragg/flirtar :)

    Är du det? ;)


    Det är jag :) Men hur gör man det? Visar att man är tillgänglig? Bland folk, i verkliga livet
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Kvinna32) skrev 2018-01-10 09:19:30 följande:

    Det är jag :) Men hur gör man det? Visar att man är tillgänglig? Bland folk, i verkliga livet


    Var trevlig, öppen, social, svårare än så är det inte!

    Men inte bara i verkliga livet, även på forum som detta ;)
Svar på tråden Att inte ha sex, någonsin