• Anonym (?)

    Hur berätta att jag har barn?

    Hej, jag behöver lite råd...

    Jag har varit på dejt med en kille och har inte berättat att jag har barn (en tioårig dotter).. Det kom aldrig ngt sånt tillfälle och han frågade inte så mkt om mina tidigare relationer.

    Dejten gick jättebra, för bra.. Han skickar hjärtan och vill ses igen. Jag vill absolut berätta nu och jag vet att jag borde ha berättat det tidigare. Är rädd att han kommer tycka att jag lurat honom.. 

    Vad tycker ni, var det fult av mig? Hur ska jag berätta nu? På sms eller nästa gång vi ses, dvs face-to-face?

  • Svar på tråden Hur berätta att jag har barn?
  • KaeJ

    Måste ju inte va så dramatiskt som " jag måste berätta nåt för dig...."

    Du kan väl säga nåt i stil med, " vet inte om jag nämde det för dig, men jag har en dotter"

    Känns lite mer lätt och ledigt. :)

  • Anonym (Jag ljög)

    Jag ljög för en kille en gång. Både om min ålder och att jag hade två barn (han var mkt yngre än jag). Träffades ute o trodde bara vi skulle fyllehångla lite. Sen träffades vi flera ggr. Hade inte hjärta att berätta då.... Tillslut kände jag att jag måste berätta. Det fick bära el brista. Så åkte 8 mil till hans jobb lagom tills han slutade o sa jag behövde prata...

    Han tog det bättre än jag trodde... och hatade mig inte. Och ville fortsätta träffas.

  • Anonym (?)
    KaeJ skrev 2016-05-23 19:18:07 följande:

    Måste ju inte va så dramatiskt som " jag måste berätta nåt för dig...."

    Du kan väl säga nåt i stil med, " vet inte om jag nämde det för dig, men jag har en dotter"

    Känns lite mer lätt och ledigt. :)


    Haha, sant. Glad Kan kanske säga något i den stilen då, ska tänka ut ngt lättsamt. Jag vet ju att jag inte nämnt det så ovanstående förslag skulle nog inte funka. FlörtVill också säga till honom att jag vill träffa honom och lära känna honom utan att involvera min dotter. Låter det bra? 
  • Anonym (?)
    Anonym (Jag ljög) skrev 2016-05-23 19:23:02 följande:

    Jag ljög för en kille en gång. Både om min ålder och att jag hade två barn (han var mkt yngre än jag). Träffades ute o trodde bara vi skulle fyllehångla lite. Sen träffades vi flera ggr. Hade inte hjärta att berätta då.... Tillslut kände jag att jag måste berätta. Det fick bära el brista. Så åkte 8 mil till hans jobb lagom tills han slutade o sa jag behövde prata...

    Han tog det bättre än jag trodde... och hatade mig inte. Och ville fortsätta träffas.


    OK, vad skönt :)

    Egentligen skulle jag vilja göra så här: vi ses en gång till, umgås, pratar, jag bjuder hem honom och nämner då att jag har ett barn (så han inte får en chock när han får se ett barnrum Skrattande). 
  • KaeJ
    Anonym (?) skrev 2016-05-23 19:26:43 följande:

    Haha, sant.  Kan kanske säga något i den stilen då, ska tänka ut ngt lättsamt. Jag vet ju att jag inte nämnt det så ovanstående förslag skulle nog inte funka. Vill också säga till honom att jag vill träffa honom och lära känna honom utan att involvera min dotter. Låter det bra? 


    Nåt lättsammare är nog att föredra.

    Men tror du kommer på nåt bra. Men tycker du ska göra det vi telefon eller när ni ses nästa gång. I skrift kan det vara väldigt svårt att tolka nyanser. Speciellt om ni precis träffats och inte känner varandra helt än.

    Lycka till
  • Anonym (?)

    Har också tänkt att jag kanske kan fråga honom om han dejtat en tjej med barn någon gång och berätta i samma veva. Glad

    Känner att jag behöver tänka lite på det här och se hur jag ska gå tillväga. 

  • Anonym (No way)

    99% av männen flyr fältet efter 1-10 ligg med en mamma.. hoppas du träffat på en av dom som ingår i den %

  • Anonym (?)
    KaeJ skrev 2016-05-23 19:32:16 följande:
    Nåt lättsammare är nog att föredra.

    Men tror du kommer på nåt bra. Men tycker du ska göra det vi telefon eller när ni ses nästa gång. I skrift kan det vara väldigt svårt att tolka nyanser. Speciellt om ni precis träffats och inte känner varandra helt än.

    Lycka till
    Tack så mycket. Ja jag kommer nog nämna när vi ses, är rädd att det kommer bli överdramatiserat i skrift. Tror jag bara kommer fråga om han dejtat en tjej med barn ngn gång. 
  • Anonym (?)
    Anonym (No way) skrev 2016-05-23 19:33:24 följande:

    99% av männen flyr fältet efter 1-10 ligg med en mamma.. hoppas du träffat på en av dom som ingår i den %


    Är det verkligen så? Även om båda är över 35?
  • Anonym (No way)
    Anonym (?) skrev 2016-05-23 19:40:09 följande:

    Är det verkligen så? Även om båda är över 35?


    Ja självklart
Svar på tråden Hur berätta att jag har barn?