• Agdaa

    Semester + katt

    Hur gör ni andra kattägare på semester?

    Stannar hemma el har ni kattvakt?

    Kollar runt bland kattvakter men det verkar svårt o fullbokat på alla pensionat.

    Kan man släppa in nån hemma som man inte känner? Hur gör ni andra?

  • Svar på tråden Semester + katt
  • volvo142
    Agdaa skrev 2016-05-23 19:04:32 följande:
    Hur gör ni andra kattägare på semester?
    Stannar hemma el har ni kattvakt?
    Kollar runt bland kattvakter men det verkar svårt o fullbokat på alla pensionat.
    Kan man släppa in nån hemma som man inte känner? Hur gör ni andra?
    Vi brukar be grannen som vi känner bra men brukar max va 2/3 veckor katten får gå ut matas ett par gånger om dan aldrig varit nått problem stanna hemma i kanske 17/18 år låter lite tråkigt,,
  • Hedebris

    Antingen har vi djuren hemma hosnågon bekant. Eller kommer grannen in och matar och tömmer lådan till dem

  • Fjäril kär

    Vi har kattlucka så det behövs bara att någon kommer och fyller på mat och vatten och ger en klapp. Oftast är det grannen.

  • Jill 79

    Vi har kattlucka så antingen kommer grannen och pysslar lite eller så ber jag någon kompis bo här. Då får jag även huset och blommorna skötta. Egentligen kan jag ju ta med de till sommarstugan men båda blir stressad av att åka bil, så de stannar nog helst hemma.

  • TantMedKratta

    Tycker inte om att lämna bort min katt så åker inte på semester dit han ej kan följa med :) Men skulle jag mot all förmodan bli tvungen att ha passning skulle jag aldrig i livet lämna honom på pensionat.

  • volvo142
    TantMedKratta skrev 2016-05-23 20:18:16 följande:
    Tycker inte om att lämna bort min katt så åker inte på semester dit han ej kan följa med :) Men skulle jag mot all förmodan bli tvungen att ha passning skulle jag aldrig i livet lämna honom på pensionat.
    okej bara en fråga varför aldrig i livet ett pensionat? :) Skippar du semstrar ofta för katten skull? väldigt fint av dig isf!
  • TantMedKratta
    volvo142 skrev 2016-05-24 20:48:21 följande:

    okej bara en fråga varför aldrig i livet ett pensionat? :) Skippar du semstrar ofta för katten skull? väldigt fint av dig isf!


    Dels pga av att jag läst och hört om folk vars katter försvunnit under tiden på pensionat, men även för att dom ju är ensamma stor del av tiden och min katt vill inte vara ensam. Och absolut inte sova ensam! Jag har löst det på så vis att jag köpte mig en sommarstuga och dit åker jag på semester. Med min katt :)
  • Dexter dot com

    Är jag bara borta 1-2 dagar går grannen hit 2-3g/dag och gosar och matar honom, han har kattlucka och går som han vill. Är jag borta längre ser jag till att nån bor här för det känns inte rättvist att katten som är van med sällskap ska klara sig med bara tillsyn många dagar. Har jag ingen kattvakt så avstår jag helt enkelt att åka. 

  • Fröken Apelsin

    Kolla på Blocket, många där sitter kattvakt hemma hos sig billigare än kattpensionat.

  • riboflavin
    volvo142 skrev 2016-05-24 20:48:21 följande:

    okej bara en fråga varför aldrig i livet ett pensionat? :) Skippar du semstrar ofta för katten skull? väldigt fint av dig isf!


    Fint? Känns ganska självklart att göra det om man inte kan lösa adekvat passning eller ta med djuret enligt mig. Vi har inte haft semester ihop på 7 år eftersom vår omplaceringshund inte kan lämnas bort, en självklarhet även om det är tråkigt, hade gjort likadant för en katt eller för den delen ett barn.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin
    riboflavin skrev 2016-05-28 12:48:44 följande:

    Fint? Känns ganska självklart att göra det om man inte kan lösa adekvat passning eller ta med djuret enligt mig. Vi har inte haft semester ihop på 7 år eftersom vår omplaceringshund inte kan lämnas bort, en självklarhet även om det är tråkigt, hade gjort likadant för en katt eller för den delen ett barn.


    För att förtydliga, Inte haft semester där vi åkt iväg någonstans utan hundarna tillsammans på 7 år. Långresor utomlands får vi åka på var för sig.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Semester + katt