• Jessiie

    BF Januari 2017

    Hej!

    Tänkte starta en tråd för oss som är gravida och har BF i januari 2017.

    Kul att dela med sig och höra från andra som är lika långt gångna ????

    Jag är idag i v.5+6, har en dotter sen tidigare på

    4 år ????

    Ser fram emot att höra från er, så vi kan följas under denna underbara tid ????

  • Svar på tråden BF Januari 2017
  • MinLängtan

    Hej! Plussade på BIM -2 och är i vecka 7 (går in i vecka 8 imorgon enligt appen, och hat Bf 13 Jan)

    Vi har ett barn sedan tidigare (2014/02) så det är väldigt spännande! (och lite skrämmande då min första FL va utdraget och jag gick över 17 dagar, hoppas på att detta ska gå bättre :)

    Bor i Göteborg och är 30 år, någon som skrivit in sig?

  • Viska

    Hej! Hoppar in här i gruppen jag med, är en 23 tjej som nu väntar första barnet är nu i v7 (6+6) beräknad födsel 13jan sååå spännande och samtidigt läskigt!

  • mammsen79

    Hej alla gravida hur länge väntade ni med att göra graviditets test? Vad har ni för känningar? Inväntar göra test till morsdag känns som en evighet till söndag. Mvh en 36 åring kvinna från Östergötland.

  • mammsen79
    Gammeltanten skrev 2016-05-26 06:54:07 följande:

    Hej.

    Jag har gjort IVF och var på VUL i måndags och är idag 7+2. BF 10 januari. Det är vårt andra försök. I november fick jag missfall 7+0. Men eftersom vi i måndags fick se det lilla hjärtat slå vågar jag hoppas nu.

    Jag är 36 och kommer vara 37 när lilla hjärtat kommer till världen om allt fortskrider normalt.

    Mina symtom begränsar sig till svullna bröst, gasig mage och lite småillamånde när jag är hungrig.


    Underbart att läsa, förstår om du har rädsla. Jag är själv 36 år o vi förlorade våren bebis i v,14 nu i Januari i år, då jag blev väldigt sjuk o blev inlagd men barnet var friskt men fick missfall pga min infektion nu väntar jag mens som är 5 dagar sen . All lycka till er <3
  • Hojjan
    MinLängtan skrev 2016-05-27 21:04:52 följande:

    Hej! Plussade på BIM -2 och är i vecka 7 (går in i vecka 8 imorgon enligt appen, och hat Bf 13 Jan)

    Vi har ett barn sedan tidigare (2014/02) så det är väldigt spännande! (och lite skrämmande då min första FL va utdraget och jag gick över 17 dagar, hoppas på att detta ska gå bättre :)

    Bor i Göteborg och är 30 år, någon som skrivit in sig?


    Vi tänker vänta till efter KUB innan vi skriver in oss. Första mötet är ju typ allmänt om mat, rökning och alkohol samt träffa bm, nästa möte är efter KUB. Vi fick barn för tre månader sedan så vi har en bm som vi inte tänker byta ut mot något i världen. Jag har ingen lust att träffa någon annan för att inskrivningen är under hennes semester. Förra gången fick vi väldens skithög, ringde och bytte inte bara bm utan även mvc för att inte stöta på den första :-/

    Vi bor inte i Gbg men är här väldigt mycket för att jag är härifrån, trevligt med en göteborgare till!
  • Gammeltanten
    mammsen79 skrev 2016-05-27 22:16:47 följande:

    Underbart att läsa, förstår om du har rädsla. Jag är själv 36 år o vi förlorade våren bebis i v,14 nu i Januari i år, då jag blev väldigt sjuk o blev inlagd men barnet var friskt men fick missfall pga min infektion nu väntar jag mens som är 5 dagar sen . All lycka till er <3


    Önskar dig lycka till också. Jag är också östgöte från början men flyttade därifrån för att studera. Träffade min man och blev kvar i södra Sverige.
  • MinLängtan
    Hojjan skrev 2016-05-27 23:52:54 följande:

    Vi tänker vänta till efter KUB innan vi skriver in oss. Första mötet är ju typ allmänt om mat, rökning och alkohol samt träffa bm, nästa möte är efter KUB. Vi fick barn för tre månader sedan så vi har en bm som vi inte tänker byta ut mot något i världen. Jag har ingen lust att träffa någon annan för att inskrivningen är under hennes semester. Förra gången fick vi väldens skithög, ringde och bytte inte bara bm utan även mvc för att inte stöta på den första :-/

    Vi bor inte i Gbg men är här väldigt mycket för att jag är härifrån, trevligt med en göteborgare till!


    Ahaa, vi skrev in oss direkt och de va ju tur för jag har haft utonhavandeskap sedan innan och behövde göra ultraljud i v 5-6 för att se så inget sitter på "fel" plats och de gjorde de inte ????

    Fick ni barn för 3 månader sedan?? ????bra jobbat! Då måste allt känts och gott rätt bra för er?

    Jobbigt med en dålig BM, de är så viktigt och ha någon bra och som passar en, jag tyckte om våran förra först men sen visade hon sig vara en jobbig person som tyckte massa konstigt och uttryckte sig klumpigt.. Den här gången känns både BM och MVC jätte bra så jag hoppas på de bästa ???? vilken vecka är ni i?
  • MinLängtan

    Detta är så märkligt, jag hade väldigt många sammandragningar med vårt första barn från ca v15, och jag minns exakt hur dom känns.. Nu om de stämmer är jag i v8 (7+4) och har redan känt av dom! De känns väldigt konstigt, men jag har iaf inte ont, någon mer som har har de?

  • masken

    Hej, gravid med andra barnet, idag 8+3. 32 år och gjort IVF, gjorde VUL i tisdags och fick se ett hjärta slå. BF 9 januari 2017. Hänger gärna med här.

  • Hojjan
    MinLängtan skrev 2016-06-01 20:54:53 följande:

    Ahaa, vi skrev in oss direkt och de va ju tur för jag har haft utonhavandeskap sedan innan och behövde göra ultraljud i v 5-6 för att se så inget sitter på "fel" plats och de gjorde de inte ????

    Fick ni barn för 3 månader sedan?? ????bra jobbat! Då måste allt känts och gott rätt bra för er?

    Jobbigt med en dålig BM, de är så viktigt och ha någon bra och som passar en, jag tyckte om våran förra först men sen visade hon sig vara en jobbig person som tyckte massa konstigt och uttryckte sig klumpigt.. Den här gången känns både BM och MVC jätte bra så jag hoppas på de bästa ???? vilken vecka är ni i?


    Det var ju tur att det sitter på rätt ställe denna gången!

    Japp, mitten av februari föddes vår dotter! Förlossningen var hur smidig som helst, trots igångsättning och första barnet så gick det på exakt 11 timmar. Krystvärkar i 17 minuter, 2 krystningar och tre barnmorskor som höll emot (jag hann inte ens ta i!) och hon var ute. När huvudet hade kommit ut tänkte jag att detta går att göra om rätt så snart

    Sedan blev hon sjuk så hon behövde opereras och vi hade ett mindre helvete i två månader men det är över nu och det är dags för syskon!

    Den bm som vi bytte till kändes efter ett par möten för engagerad och nästan falsk i hur mycket hon brydde sig, det går inte att bry sig så mycket om alla patienterna. Sedan visade det sig att hon verkligen bryr sig så mycket så nu avgudar jag henne istället! Efter kontakt med en av hennes klantiga kollegor (en förbannad patient senare och världens utskällning) står nu i min journal att hon är den enda som jag ska ha kontakt med
  • MinLängtan
    Hojjan skrev 2016-06-02 11:08:35 följande:

    Det var ju tur att det sitter på rätt ställe denna gången!

    Japp, mitten av februari föddes vår dotter! Förlossningen var hur smidig som helst, trots igångsättning och första barnet så gick det på exakt 11 timmar. Krystvärkar i 17 minuter, 2 krystningar och tre barnmorskor som höll emot (jag hann inte ens ta i!) och hon var ute. När huvudet hade kommit ut tänkte jag att detta går att göra om rätt så snart

    Sedan blev hon sjuk så hon behövde opereras och vi hade ett mindre helvete i två månader men det är över nu och det är dags för syskon!

    Den bm som vi bytte till kändes efter ett par möten för engagerad och nästan falsk i hur mycket hon brydde sig, det går inte att bry sig så mycket om alla patienterna. Sedan visade det sig att hon verkligen bryr sig så mycket så nu avgudar jag henne istället! Efter kontakt med en av hennes klantiga kollegor (en förbannad patient senare och världens utskällning) står nu i min journal att hon är den enda som jag ska ha kontakt med


    Va avis jag blir! :)) minförlossning blev tyvärr som ett trauma så jag är livrädd nu.. Ska ta all hjälp som går att få.

    Åh blev er lilla opererad? Va jobbigt det måste vart, skönt att hon mår bra nu iaf. Mår du bra denna göra graviditet? Hur va din förra?
  • ärtan89

    Gravid igen efter mf i höstas. Är i vecka 7, bf runt 24 januari enligt min app. Har inte skrivit in oss än. Funderar på om vi ska göra tidigt ul eller inte. Maken vill gärna, men jag känner nog att jag kan vänta till KUB (om inga konstigheter uppstår). Hur resonerar ni kring sånt?

    Försöker ändå ta det lite som det kommer och undvika den där oron över ett till mf (fast det är svårt). Skräckblandad förtjusning minst sagt!

  • MinLängtan
    ärtan89 skrev 2016-06-06 16:50:07 följande:

    Gravid igen efter mf i höstas. Är i vecka 7, bf runt 24 januari enligt min app. Har inte skrivit in oss än. Funderar på om vi ska göra tidigt ul eller inte. Maken vill gärna, men jag känner nog att jag kan vänta till KUB (om inga konstigheter uppstår). Hur resonerar ni kring sånt?

    Försöker ändå ta det lite som det kommer och undvika den där oron över ett till mf (fast det är svårt). Skräckblandad förtjusning minst sagt!


    Hej och grattis till plusset :)

    Det är väldigt svårt, kan tänka mig att det är lite svårare om man även haft ett mf, gör som du känner bara.. Samtidigt vill man glädjas åt situationen så den är lite svår, de förstår jag. Jag fick ett tidigt ul men pga av tidigare utomhavandeskap, och jag har ett barn sedan tidigare, kändes skönt att dom va så noga ändå. nu väntar vi till KUB som är om ca 2 veckor och det är ju spännande för först ul syntes bara "hinndäcken" de ca såpass tidigt :)
  • Hannalucia

    Jag går in i V 12 imorgon och är beräknad 14 januari

  • vasstand

    Hej! Jag vet inte riktigt hur tråden fungerar men jag är höggravid bor i Kungsbacka och väntar mitt andra barn. Jag är 31 och har blivit gravid via ivf :) skulle va kul att snacka med fler från Kungsbacka :)

Svar på tråden BF Januari 2017