• jenniss

    en fråga om sex

    Ja vill ej att min kille ska ha kondom när ja har sex. O undrar vad som kan hända om han har utan eller om kondomerna ej passar honom. Ska man köra utan då. O hur skyddar.man sig mot graviditet. Då ska man väl inte ha kondom alls.

  • Svar på tråden en fråga om sex
  • jenniss
    Iowhannah skrev 2016-05-30 07:17:49 följande:
    Nu blir iaf jag lite nyfiken. Men du behöver inte gå in på detaljer.

    Kontakta din gynekolog eller barnmorska för att diskutera preventivmedel.
    en grej, men jag menar sant att ingen kondom passar den här killen dem bara glider av och sitter inte fast. vad är preventivmedel
  • jenniss
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-05-30 07:28:27 följande:

    Hur gamal e du föresten? Du måste väl veta vad preventivmedel är? Det lär man sig i 7an till och med i 6an.. Det är sånt som skyddar så du inte blir gravid

    Juste. nu vet jag. men ja har en ffråga om ingen kondom passar...


  • Mammatilljesperochkevin06

    Skit i kondomen då dra ut den innan det går för han då.. Finns dagen efter piller du kan köpa på Apoteket men dom är lite dyra men jag tycker du ska gå till en barnmorska och få ett preventivmedel

  • matben
    jenniss skrev 2016-05-30 07:22:48 följande:

    en grej, men jag menar sant att ingen kondom passar den här killen dem bara glider av och sitter inte fast. vad är preventivmedel


    Du verkar inte ha full koll på det här med preventivmedel, ts, så är ni säkra på att ni tar på kondomen på rätt sätt? När ni besöker ungdomsmottagningen för att prata om preventivmedel så be dom visa hur man gör, så ni vet att det inte är där problemet ligger! Går antagligen att hitta en instrulktionsfilm på youtube om man söker där också.
  • Anonym (M)
    jenniss skrev 2016-05-30 07:22:48 följande:

    en grej, men jag menar sant att ingen kondom passar den här killen dem bara glider av och sitter inte fast. vad är preventivmedel


    1. Glider den av har ni använt en för stor kondom antagligen.. Han kan få hjälp på ungdomsmottagningen med hur man väljer strl och hur man tar på den...

    2. Vet man inte vad preventivmedel är så är man för ung för att ens tänka kan på att ha sex.. Seriöst.. Min 13 åring tycker det är pinsamt som fanns men dom har fått lära sig om preventivmedel i skolan...
  • Anonym (M)

    Sen är ju inte graviditet det värsta man kan råka ut för... HIV och andra könssjukdomar (som gör att du senare i livet kanske inte kan få barn eftersom du blivit steril) är inte så jävla käckt heller... Så därför bör man använda kondom ifall man inte har ett fast förhållande där man testat sig innan för att vara på säkra sidan... Lita aldrig på en kille (eller tjej) som säger jo men det är sant jag har aldrig kört utan skydd förut.. Joru..... Den frasen används ofta, sällan sant...

  • Iowhannah
    jenniss skrev 2016-05-30 07:22:48 följande:

    en grej, men jag menar sant att ingen kondom passar den här killen dem bara glider av och sitter inte fast. vad är preventivmedel


    Då handlar det ju inte om att kondomen inte passar, snarare att de är för stora.

    Preventivmedel är sånt som skyddar mot graviditet men, som Anonym (M) skrev, det finns värre saker att tänka på.
  • Anonym (X)

    Hur gammal är du? Ungdomsmottagningen är gratis, och du kan få råd om p-piller, p-spruta etc.

    Men innan ni har sex borde ni testa er för könssjukdomar.

Svar på tråden en fråga om sex