• Anonym (Pinsamt?)

    Någon som blivit påkommen pga FL-tråd?

    Många skriver så personliga trådar där mkt anges detaljerat att jag tänker att om personen läste så skulle den förstå att det var den tråden handlade om.

    Någon som känt igen sig i någons tråd eller kommit på någon? Vore kul o höra isåf.

  • Svar på tråden Någon som blivit påkommen pga FL-tråd?
  • Anonym (Pinsamt?)

    Jag hade en speciell åsikt i ett ämne och hade talat ganska mycket om det, upptäckte på kvällen att någon skapat en tråd som skulle kunna vara skriven av mig (men var inte det). Vet att jag blev nästan blev lite orolig att någon skulle tro det.

  • Anonym (Anonym)

    Jag har kommit på en bekant. Hon trodde nog inte att nån hon kände använde FL men hon hade ett speciellt nick så jag kom ihåg det och sen såg jag att hon använt nästan samma i nåt annat sammanhang. Hon skrev i 'svårt att få barn'-trådarna. Jag visste inte att min bekanta ens försökte skaffa barn så det var ju hemligt. Följde hennes trådar i smyg för att se hur det gick. Sen blev hon gravid och då slutade hon skriva på FL.

    Har också blivit anklagad av ett ex för att en tråd skulle vara min (där TS skrev om att hon varit otrogen). Det var inte min tråd och det var en del som inte stämde men några saker (inte otroheten men saker runt om) passade in på mig och då trodde han att jag ändrat det som inte passade för att inte bli igenkänd. Jag fick visa mitt konto så han skulle se att jag hade ett annat namn innan han trodde på mig. Sen kändes det inte kul att skriva på FL längre för då kändes det som han kollade allting jag skrev under det namnet.

  • Anonym (Pinsamt?)

    Ah jobbigt att bli misstänkt så! Värsta skräcken ju

  • Anonym (Paranoid)

    Jag blir lätt paranoid att jag ska avslöja mig själv när jag berättar anekdoter som på egen hand kanske inte avslöjar så mycket, men om någon läste alla skulle avslöja mig. Det tar ändå emot att ändra detaljer för då känner jag att jag ljuger och hittar på.

    Ni som kommit på andra, känner ni att deras ts stämt överens med versionen ni känner till?

  • Ego Lovers

    Jag bryr mig inte om nån vet vem jag är och jag bryr mig inte om nån jag känner skriver här. Jag är väl helt enkelt ointresserad av om folk jag känner skriver här eller inte. Däremot vet jag att det finns flera som har ett stort intresse av vad jag skriver. Det om något är jag förvånad över då jag är helt ointressant i mina egna ögon. Några har refererat till inlägg jag skrivit här under mitt nick. Då tänker jag "lilla patetiska människa" och jag låtsas som om jag inte hör dom så de får upprepa sig och sedan dumförklarar jag dom att de sitter på fl och letar skvaller. Dock har jag aldrig startat nån egen tråd som handlar om mig själv eller om något som hänt i mitt liv. Men jag har svarat i trådar och refererat till mig själv.

  • Ego Lovers

    Roligt att alla svarar anonymt här också! Gapflabb här ifrån....... Är ni rädda att grannen ska komma på att det är just du som skriver

  • Anonym (Pinsamt?)

    Ego lovers

    att sitta på FL tycker jag är pinsamt som fan, bara det gör mig anonym

  • Anonym (Paranoid)
    Ego Lovers skrev 2016-05-31 01:37:41 följande:

    Roligt att alla svarar anonymt här också! Gapflabb här ifrån....... Är ni rädda att grannen ska komma på att det är just du som skriver


    Jajamen! Vem vet vad de kan ta sig till med den informationen -horribla tanke-

    Nä men "allvarligt" det man skriver finns ju kvar för evigt, och ja det är för mig skämmigt att vara en som skriver på familjeliv, och jag brukar inte bry mig om vad andra tycker.

    Sen är det ju lite skillnad att prata med någon on ett problem man har, då kan man förklara sig om det blir missförstånd och samtalet faller i glömska, likaså problemet.

    Skriver man om det så är det där föralltid, även om man ett halvår senare insett att det hela var ett missförstånd, eller att man hade pms och förstorade problemet. Eller så glömmer man bort att man skrev om sin elaka svägerska, det går 10 år, man blir vänner och allt är bra, tills en dag när svägerskan råkar hitta tråden där man spyr galla över henne och hennes beteende/ barn/ ekonomiska problem w/e.

    Sen ger du ju omedvetet en bra anledning till varför man vill vara anonym. Man vill ju inte bli dumförklarad.
  • Ego Lovers
    Anonym (Paranoid) skrev 2016-05-31 09:19:12 följande:
    Jajamen! Vem vet vad de kan ta sig till med den informationen -horribla tanke-

    Nä men "allvarligt" det man skriver finns ju kvar för evigt, och ja det är för mig skämmigt att vara en som skriver på familjeliv, och jag brukar inte bry mig om vad andra tycker.

    Sen är det ju lite skillnad att prata med någon on ett problem man har, då kan man förklara sig om det blir missförstånd och samtalet faller i glömska, likaså problemet.

    Skriver man om det så är det där föralltid, även om man ett halvår senare insett att det hela var ett missförstånd, eller att man hade pms och förstorade problemet. Eller så glömmer man bort att man skrev om sin elaka svägerska, det går 10 år, man blir vänner och allt är bra, tills en dag när svägerskan råkar hitta tråden där man spyr galla över henne och hennes beteende/ barn/ ekonomiska problem w/e.

    Sen ger du ju omedvetet en bra anledning till varför man vill vara anonym. Man vill ju inte bli dumförklarad.
    Du gör själ för ditt anonyma nick!
    Jag kan iaf stå upp för det jag skrev för där och då så var det så jag såg på saken och kände. Det kan ändras. Allt är inte hugget i sten. Ska man vara paranoid så ska man sluta prata med andra öht då det finns rejält långsinta människor som kan dra upp just det där lilla du hade förklarat som ett missförstånd som hände för tio, femton eller tjugo år sedan men som den andra personen inte tror är sant utan du bara försöker slingra dig från det du sagt. Så dras det upp varje gång ni kommer på kant. Bättre att det finns på pränt eller att man säger att där och då tyckte jag så, idag tycker jag likadant alt men idag tycker jag inte så pga ............... Så förklarar man varför.
  • Anonym (Oops)

    Jag väljer att fortsätta vara anonym nu eftersom när jag blev påkommen var det riktigt idiotiskt.


    Hade ett jobb inom flyget. Tänkte vara hjälpsam mot en person i en tråd som frågade nervöst om vad den fick och inte fick ha med i handbagaget, hur säkerhetskontrollen funkade osv osv. Personen var väldigt flygrädd så försökte lugna personen så gott det gick inför den förestående flygresan.


    Tydligen svarade jag lite för ingående om hur det funkar i säkerhetskontrollen för två dagar senare blev jag inkallad till personalchefen med strikta order om att radera inlägget. Skrev i mina ögon inget som riskerade säkerheten men ja... Var ju bara att lyda. Var en annan kollega som på något sätt lyckats känna igen mig på min profil (skriver lite om att jag har starka band till ett annat land och sånt men inget som egentligen borde göra att man känner igen mig direkt. Men det räckte så att säga :-P ) 

  • Anonym (Ja)

    Inte jag, men TS i en tråd jag följde för några år sedan sa att hon kände igen sig i en grannfrus beskrivning av sig själv och sin man. Genom grannfruns trådar kunde hon följa hennes tankegångar från det att hon suktat efter hennes man till det att de hade kärleksträffar och hur de gick till, i detalj. Jättejobbigt Rynkar på näsan

    Hon fick höra typ 1000 ggr i tråden hur nojig hon var som inbillade sig saker, hennes man gick även in i tråden i detta syfte(!) men i slutändan kom det fram att det verkligen var grannfrun som skrev och att hon hade en affär ihop med hennes man. Älskarinnan, som såg sig själv som intelligent och intellektuell hade tydligen inga höga tankar om andras intelligens, eftersom hon hade valt sin sons ovanliga namn baklänges som nick, vilket var hur TS i tråden fick upp ögonen för historien.

  • Anonym (Paranoid)
    Ego Lovers skrev 2016-05-31 22:05:53 följande:

    Du gör själ för ditt anonyma nick!

    Jag kan iaf stå upp för det jag skrev för där och då så var det så jag såg på saken och kände. Det kan ändras. Allt är inte hugget i sten. Ska man vara paranoid så ska man sluta prata med andra öht då det finns rejält långsinta människor som kan dra upp just det där lilla du hade förklarat som ett missförstånd som hände för tio, femton eller tjugo år sedan men som den andra personen inte tror är sant utan du bara försöker slingra dig från det du sagt. Så dras det upp varje gång ni kommer på kant. Bättre att det finns på pränt eller att man säger att där och då tyckte jag så, idag tycker jag likadant alt men idag tycker jag inte så pga ............... Så förklarar man varför.


    Ja ditt sätt att se det är ju inte fel, rätt starkt om än lite svartvitt tänk.

    Det är lite svårt att sluta prata med folk öht därför väljer jag nog att fortsätta vara anonym och paranoid istället.
  • Anonym (Pinsamt?)

    Ego lovers

    att kalla sig ego lovers är för mig anonymt. Lägg till ditt namn och adress om du klagar på andra.orka bry sig. tråden handlar inte om det

  • Rödaskor
    Anonym (Pinsamt?) skrev 2016-05-31 09:18:37 följande:

    Ego lovers

    att sitta på FL tycker jag är pinsamt som fan, bara det gör mig anonym


    Haha, jag tycker likadant. Men kan inte låta bli att logga in och läsa alla konstiga trådar som startas
  • Ego Lovers
    Anonym (Pinsamt?) skrev 2016-06-01 17:43:25 följande:

    Ego lovers

    att kalla sig ego lovers är för mig anonymt. Lägg till ditt namn och adress om du klagar på andra.orka bry sig. tråden handlar inte om det


    Många på fl vet vem jag är. För det behöver jag inte lägga ut min adress här. Det kan man ta reda på ändå. Och då är man inte lite psyko i mina och i majoritetens ögon utan mer eller mindre störd
  • DragonWoman

    Jag kom på min ena sons pappas nya fru här i forumet. Hon ville adoptera min son och spydde ut lögner om mig och ljög även om att hon hade ett eget barn. Så när ansökan väl dök upp hos mig var jag väl förberedd och motade varenda jävla liten lögn hon skrivit om. Det misstaget ångrar hon säkert


    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Julian 140920
  • Anonym (Gro)
    Anonym (Lövvbl) skrev 2016-05-29 20:20:24 följande:

    Nästan så, här kan du se själv, det är ganska så detaljerat. Och chefen sa liknande saker till resten av oss som hade detta uppföljningssamtal. Därför jag är så säker på att det är min kollega.


    Det där, exakt, hände mig denna vår! Tror knappast jag är din vän. Så konstigt hur lilla människan alltid vill tro planeter kretsar runt just dem enskilt..
Svar på tråden Någon som blivit påkommen pga FL-tråd?