• Anonym (Osäker)

    Maken vill nästan aldrig ha sex med mig

    Min man vill typ aldrig sex med mig sen 1-2 år tillbaka. Vi har inte varit gifta superlänge, så det är ganska lång tid av förhållandet. Vi har sex väldigt väldigt sällan och jag törs inte ta initiativet längre, då det här har blivit en så "het potatis" för honom. (Och mig)

    Vi har fått barn och gått igenom tuffa saker och allt sånt som kan  påverka sexlivet, så det kan helt klart ha med det att göra. Jag har blivit lite tjockare än förut, han också. Vi är väl inte på topp helt enkelt. Men även de kvällar/dagar som livet leker och allt annat är på topp så vill han liksom inte. Jag törs inte ta initiativ längre för han känner sig pressad tror jag. Känns hemsk att "lilla jag" framstår som nån slags nymfoman som vill tvinga min stackars ovillige man till sex. Usch, jag gillar inte alls hur det har blivit.

    Han har sagt att han "stänger av" när det är jobbigt/han är trött o s v, att han gjort det i tidigare förhållanden också. Samtidigt porrsurfar han enormt mycket.

    Jag tror helt enkelt att han har lessnat på mig eller känner att det inte är viktigt med sex med mig längre. Han får ju det av sina webbrudar dessutom. Jag är barnslig nu, jag vet att det inte alls är samma sak. Men lite så känns det faktiskt nu, eftersom han och jag knappt har sex alls längre. Porrsurfning är jag absolut inte emot. Men det sårar faktiskt nu, det kan jag erkänna. Känns som att jag inte duger längre.

    Vad göra? Vänta? Prata ar vi gjort så mycket så att det som sagt har blivit ett lite pressat ämne. Jag vill inte pressa, inte ifrågasätta. Men JAG VILL FAKTISKT HA SEX. :( Jag vill vara åtrådd dessutom. Två saker i en.. :(

  • Svar på tråden Maken vill nästan aldrig ha sex med mig
  • PappaRune

    Hmmm, vad med att testa lite grejor.

    Om han nu porrsurfar, ta reda på vad han tittarpå. Gör samma sak. Går han igång på något på nätet borde han göra det live också. Lyckatill


    Testa
  • Anonym (Man)

    Två år utan sex är väldigt länge. Jag tycker du ska ställa ett ultimatum att han ska

    1) Sluta porrsurfa

    2) Gå till sexrådgivare om det inte blir bättre.

    annars tycker jag du ska skilja dig. Det är inte roligt att inte känna sig åtrådd, jag vet själv hur det är och gjorde slut med min flickvän efter sju månader utan sex (men det var andra problem också).

  • Anonym (Osäker)
    PappaRune skrev 2016-05-29 22:17:36 följande:

    Hmmm, vad med att testa lite grejor.

    Om han nu porrsurfar, ta reda på vad han tittarpå. Gör samma sak. Går han igång på något på nätet borde han göra det live också. Lyckatill


    Jo, men alltså... Jag är med på ALLT, hehe. Vi hade världens härligaste sexliv förut (tycker vi båda) Han var helt lyrisk och älskade att ha sex med mig och sättet jag hade sex på med honom. Jag är varken pryd eller "tråkig" eller rädd för att testa nya saker, det vet han.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Man) skrev 2016-05-29 22:18:37 följande:

    Två år utan sex är väldigt länge. Jag tycker du ska ställa ett ultimatum att han ska

    1) Sluta porrsurfa

    2) Gå till sexrådgivare om det inte blir bättre.

    annars tycker jag du ska skilja dig. Det är inte roligt att inte känna sig åtrådd, jag vet själv hur det är och gjorde slut med min flickvän efter sju månader utan sex (men det var andra problem också).


    Ja, det är ju det :( Vi har sex ibland (väldigt sällan) och då verkar han njuta och kan ibland skoja om det och säga: "Just, det det var SÅ HÄR underbart det var."

    Sexrådgivare kanske vore nåt, men jag tänker att det blir ännu mer upphaussat då?


    Skilja mig vore så jävla trist. Men jag är verkligen skitledsen över hur det är med sexlivet. Annars tuffar allt annat på fint liksom.

  • Anonym (:()

    Du måste prata med honom och söka hjälp. Om du vill ha ett sexliv... För hur längre tiden går, desto normalare blir det. Jag skulle aldrig tolerera en gubbe som porrsurfar och specijällt om inte jag får något! Jag skulle bli så jävla äcklad. Vi hade också en tid utan sex eller lite sex. Det visade sig att han var deprimerad och dessutom gått upp i vikt. Jag blev ju jätte ledsen, om han börjat porrsurfa då, då hade jag slängt ut honom! Kärlek och sex är något man måste välja och kämpa för varje dag. Det är inget som bara funkar. Det är ett val.

  • Anonym (Osäker)
    Anonym (:() skrev 2016-05-30 07:06:19 följande:

    Du måste prata med honom och söka hjälp. Om du vill ha ett sexliv... För hur längre tiden går, desto normalare blir det. Jag skulle aldrig tolerera en gubbe som porrsurfar och specijällt om inte jag får något! Jag skulle bli så jävla äcklad. Vi hade också en tid utan sex eller lite sex. Det visade sig att han var deprimerad och dessutom gått upp i vikt. Jag blev ju jätte ledsen, om han börjat porrsurfa då, då hade jag slängt ut honom! Kärlek och sex är något man måste välja och kämpa för varje dag. Det är inget som bara funkar. Det är ett val.


    Ja, det är så här jag känner också :( Tack för ditt svar!


    Jag ÄR äcklad/förnärmad av porrsurfandet, men jag kan samtidigt förstå det. Tycker inte själva surfandet i sig är fel. Men det är ju tydligt att "de" duger och inte jag. Men jag tänker mig att män funkar annorlunda där, om man nu generaliserar. Han är inte sugen på sex och närhet med mig men vill ändå få utlopp för sin sexualitet typ.. Äh, jag försöker bara försvara honom tror jag.

    Är faktiskt ledsen. Jag var ju hans allt liksom :( På alla områden. han älskade vårt sexliv.

  • Anonym (Liknande situation)
    Anonym (Osäker) skrev 2016-05-30 09:26:31 följande:

    Ja, det är så här jag känner också :( Tack för ditt svar!

    Jag ÄR äcklad/förnärmad av porrsurfandet, men jag kan samtidigt förstå det. Tycker inte själva surfandet i sig är fel. Men det är ju tydligt att "de" duger och inte jag. Men jag tänker mig att män funkar annorlunda där, om man nu generaliserar. Han är inte sugen på sex och närhet med mig men vill ändå få utlopp för sin sexualitet typ.. Äh, jag försöker bara försvara honom tror jag.

    Är faktiskt ledsen. Jag var ju hans allt liksom :( På alla områden. han älskade vårt sexliv.


    Jag tror att du tolkar det på ett bra sätt, ts. Två år in i mitt nuvarande förhållande hade jag en period under ett halvår då jag förvisso inte fick en depression enligt strikt medicinska kriterier, men jag hade nedsatt ork och initiativförmåga. Jag slutade gå på aktiviteter, och hade svårt för närhet och sex. Jag fortsatte dock att kolla porr i relativt oförändrad mängd - just för att det inte kräver någon som helst initiativtagande, det finns inga upplevda krav på prestation, och det är helt emotionellt frikopplat.

    Jag försvarar inte beteendet, och det är inte en period i mitt liv jag är stolt över. Då det är längesen nu minns jag tyvärr inte riktigt hur vi kom igenom det, så jag har inga bra tips. Jag ville bara framföra att du ska försöka att inte ta åt dig personligen och låta det påverka din självkänsla (även om det såklart kan vara jättesvårt). Det handlar inte om att han föredrar "dem framför dig", utan att sex och onani kan ses som helt skilda saker med olika krav. Jag hoppas ni lyckas komma igenom det hela.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Liknande situation) skrev 2016-05-30 10:31:50 följande:
    Jag tror att du tolkar det på ett bra sätt, ts. Två år in i mitt nuvarande förhållande hade jag en period under ett halvår då jag förvisso inte fick en depression enligt strikt medicinska kriterier, men jag hade nedsatt ork och initiativförmåga. Jag slutade gå på aktiviteter, och hade svårt för närhet och sex. Jag fortsatte dock att kolla porr i relativt oförändrad mängd - just för att det inte kräver någon som helst initiativtagande, det finns inga upplevda krav på prestation, och det är helt emotionellt frikopplat.

    Jag försvarar inte beteendet, och det är inte en period i mitt liv jag är stolt över. Då det är längesen nu minns jag tyvärr inte riktigt hur vi kom igenom det, så jag har inga bra tips. Jag ville bara framföra att du ska försöka att inte ta åt dig personligen och låta det påverka din självkänsla (även om det såklart kan vara jättesvårt). Det handlar inte om att han föredrar "dem framför dig", utan att sex och onani kan ses som helt skilda saker med olika krav. Jag hoppas ni lyckas komma igenom det hela.

    Tack snälla du för ditt empatiska svar! Jag hoppas ju på att det är som i ditt fall. (Men det låter egoistiskt för då betyder det ju att han mår dåligt och jag tycker såklart inte att det är nåt som helst kul i att du mådde dåligt heller.)


    Vi kommer nog igenom det. Andra bitar faller på plats mer och mer och nu när solen kikar fram så känns allt lite lättare :)

  • Anonym (Osäker)

    Är SÅ less på det här :( Minsta smekning från mig tas som en pressande situation av honom och jag tycker synd om honom för det. Men samtidigt blir JAG pressad/kränkt/ledsen. Svårt. Är det så jävla hemskt att ens fru vill ligga då och då liksom? Förut älskade han det.

Svar på tråden Maken vill nästan aldrig ha sex med mig