• Bamse22

    Vecka 10 och folk frågar...

    Är i vecka 10 nu med bf 3 januari-17, är så att de synts redan ett par veckor särskilt på kvällarna att jag ä gravid..(gravidmage), å nu frågar jobbarkompisar o andra i vår omgivning,vill ju inte ljuga men vill helst inget säga innan 12 v gått.... Hur hade ni gjort??

  • Svar på tråden Vecka 10 och folk frågar...
  • Bamse22

    Ibland tänker ja att man får säga ja, o tillägga att de ä så tidigt..så man får hoppas att allt går bra

  • Aileen Allannah

    Om folk frågar för att det syns vore det ju ganska otrevligt att ljuga, jag hade sagt att det stämmer, men också att det är väldigt tidigt än.

  • irrbloss_83

    Folk är jäkligt modiga måste jag säga... Alltså, i V 10 så är ju inte magen SÅ stor så de tar ju ändå en risk när de frågar. 

    Personligen hade jag väntat till typ v 35+ innan jag vågade föra det på tal....

    Hur man ska hantera det är svårare. Endera är du ärlig och säger att det är tidigt eller så ljuger du. Det är ju en "nödlögn" på sätt och vis så man kan argumentera för att det inte är helt moraliskt fel. 

  • lövet2

    Om du inte vill prata om det, så svara med en motfråga: "Hurså? Tycker du jag är tjock???". Det borde få de flesta att bli tysta.

  • Jfsdfkkvfhj
    lövet2 skrev 2016-05-30 21:48:07 följande:

    Om du inte vill prata om det, så svara med en motfråga: "Hurså? Tycker du jag är tjock???". Det borde få de flesta att bli tysta.


  • ostpaj

    Jag plussade en torsdagmorgon. på söndagen hade jag förstå spekulanten... Väl bara säga som det är.

  • JA77

    Säg som det är! Det händer inget magiskt vecka 12 som inte händer v 11. Garantier finns aldrig. Jag tycker inte att man ska hyscha så mycket. 

  • Jag är bara jag

    Så tjock så det går inte dölja alls nu vecka 14. Fick blickar reda v.9! Vi har berättat fast vi hade tänkt vänta tills efter UL.

  • Nykär15

    Jag brukar svara att jag tycker inte det är en fråga man ställer till NÅGON. Om man är gravid och hade velat dela det med andra så berättar man väl själv när man anser det vara dags. Jag ljuger nu i början och jag är sjukt trött på att folk tar sig friheter att fråga något sådant. 


    Vi har en tjej på jobbet som verkligen ser ut att vara gravid i v 25, smal i övrigt. Men hon är INTE gravid, hon ser ut så efter hon fick sitt barn. Alla kan gå upp/ner i vikt och det är så himla ofint att ställa en sådan fråga. Oftast är det folk som inte står en närmst som frågar med vilket är fult. De som känner mig väl skulle inte fråga, de vet att de är de första jag skulle dela det med när jag är redo ändå. 

Svar på tråden Vecka 10 och folk frågar...