• Anonym (Undrar)

    Avbrutet samlag vid ägglossning?

    Hade avbrutet samlag och min man kände att han fick "försprut" i mig,men drog då ut snabbt (dvs den lilla droppen som kan komma i förtid ibland). Dock kom han utanför mig sen. Har ägglossning inom närmsta dagen/dagarna. Har rikligt med ägglossningsflytningar. Hur pass stor risk/chans är det för graviditet i detta läget tro? Vet ju att risken finns men den borde väl vara ganska liten? Har hört att det sällan finns spermier i försprutet utan bara sädesvätska?

    Någon som blivit gravid vid liknande situation? 

  • Svar på tråden Avbrutet samlag vid ägglossning?
  • Anonym (tkes)

    Hej!
    Jag råkade ut för precis samma sak för några veckor sedan och jag tog en dagen-efter tablett. Jag har BIM imorgon...
    Så mitt råd är att ta en tablett och det så snart som möjligt efter samlaget, förutsatt att ni inte vill ha barn vill säga. Det sägs ju vara väldigt liten chans att bli gravid så men risken finns alltid.

  • Anonym (I)

    Jag har också blivit gravid efter avbrutet samlag, tog ca 1 månad. Den metoden ska man inte använda om det är katastrof att bli gravid.

  • Anonym (Min erfarenhet.)

    Vi körde avbrutet i 8 år. Ibland flera samlag på rad även under ägglossning. Blev aldrig gravid. Men när vi bestämde oss för barn och fullföljde samlaget så blev jag gravid direkt.

    Vi körde avbrutet pga att vi var/är gifta och hade allt väldigt ordnat och stabilt om vi hade blivit gravida av misstag. Vill inte båda två verkligen ha barn eller inte har allt ordnat så bör man använda riktigt skydd.

  • Anonym (preggo)
    Anonym (Undrar) skrev 2016-05-31 10:55:48 följande:

    preggo: ojdå.. Hur ska ni göra? Kom han något i dig då, eftersom du skrev halvmisslyckat avbrutet...


    Han gjorde väl det.... Trodde väl inte att vi hade så lätt att bli med barn att vi tog så allvarligt på det. När vi fick våra barn fick vi jobba för det om man säger så. Nästan ett år tog det då. 

    Och vi hade väl sagt att blir det så blir det, men försökte undvika det. Nu när det blev så är det däremot annat ljud i skällan om vi säger så.....  ska förmodligen boka tid för abortrådgivning.
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Undrar) skrev 2016-05-31 10:51:38 följande:
    Tack! Vad snällt att du länkar! Ska läsa lite där! Har också läst det där om att det kan finnas spermier kvar från en tidigare utlösning, men det var ett tag sen innan denna gången så den risken har vi inte. 
    Detta är enda gången vi gjort såhär. Har preventivmedel annars.
    Då skulle jag nog säga att möjligheten är väldigt liten, men självklart finns den.
  • Anonym (Undrar)

    Preggo: Vad tråkigt att det blev så :(

    Vi planerar barn lite längre fram, men vi hade tänkt oss en gravidfri sommar och utlandsresa. Så får väl se hur det blir med det. Men blir det inget nu så kommer vi verkligen skärpa oss! Graviditet vore alltså ingen katastrof men hade varit bra den den hade väntat lite ;)

  • Anonym (Undrar)

    Bara för det så känner jag av ägglossningen nu:/ Vilken bra tajming! Flört

  • Anonym (preggo)
    Anonym (Undrar) skrev 2016-05-31 14:30:30 följande:

    Bara för det så känner jag av ägglossningen nu:/ Vilken bra tajming! Flört


    hoppas det "löser sig" vilket det än blir.
    Förlåt om jag lät pessimistisk... det kanske ordnar sig här med. vi är väl i chock
  • Anonym (Undrar)
    preggo: Det är lugnt. Som sagt så blir det nog inte lika stor katastrof här om det skulle bli något. Hoppas det löser sig för er så att det känns bra för båda. Förstår att ni är i chock, kanske lite extra ligger på dig också då ni kanske inte riktigt står på samma ställe gällande graviditeten. 
  • Anonym (preggo)
    Anonym (Undrar) skrev 2016-06-01 10:14:53 följande:
    preggo: Det är lugnt. Som sagt så blir det nog inte lika stor katastrof här om det skulle bli något. Hoppas det löser sig för er så att det känns bra för båda. Förstår att ni är i chock, kanske lite extra ligger på dig också då ni kanske inte riktigt står på samma ställe gällande graviditeten. 
    Saken var att vi diskuterat det och det skulle det inte vara en katastrof om det hände. Innan det hände.
  • Anonym (Undrar)

    Ne, det är ju lätt att tänka innan. Men kanske han ser det lite annorlunda när chocken lagt sig lite..

  • Anonym (Man)
    Anonym (Min erfarenhet.) skrev 2016-05-31 11:27:48 följande:

    Vi körde avbrutet i 8 år. Ibland flera samlag på rad även under ägglossning. Blev aldrig gravid. Men när vi bestämde oss för barn och fullföljde samlaget så blev jag gravid direkt.

    Vi körde avbrutet pga att vi var/är gifta och hade allt väldigt ordnat och stabilt om vi hade blivit gravida av misstag. Vill inte båda två verkligen ha barn eller inte har allt ordnat så bör man använda riktigt skydd.


    Det var nån som skrev i en annan tråd att de hade klarat sig med avbrutet i många år och fått graviditet bara när de ville. Utom en gång när mannen tappade kontrollen och körde till slut i stället för att avbryta.
Svar på tråden Avbrutet samlag vid ägglossning?