• 23åring

    Inkomst ni under 30 år?

    Hej

    Undrar om det finns personer som är under 30 (tvungen att dra en gräns någon stans) som vill dela med er av vad ni har för inkomst?

    Är själv 23 år, kvinna, har ett barn som nu är 3 år och är gravid med nummer 2, endast studerat ett extra år efter gymnasiet. Är helt skuldfri. Tjänar 25 000kr innan skatt, på det tillkommer några tusenlappar varje månad för resor. Har ockdå mobiltelefon (som jag använder privat) samt liten årsbonus.

    Nyfiken på vad fler "unga" personer tjänar. Tycker själv att jag tjänar helt ok, trött på att alla tar för givet att min ekonomi är usel bara för att jag är ung mamma... Så därför jag vill höra vad andra runt min ålder har för ekonomisk situation. Tror jag kommer kunna tjäna 35 000kr innan 30, så är målsättningen idag med snart två små barn att ta hand om parallellt med jobbet. Tänker inte offra all min tid med dem för att få lönen att öka snabbare, då har jag redan så jag klarar mig.

  • Svar på tråden Inkomst ni under 30 år?
  • AnniAy

    24 år och 3 småbarns mamma. Min inkomst låg på 29 000kr (är mammaledig nu) när jag jobbade heltid. Fast har inte jobbat heltid på 3 år från att första barnet föddes. Enda lånet jag har är bolån.

  • Anonym (ung mamma)
    AnniAy skrev 2016-06-06 00:08:13 följande:

    24 år och 3 småbarns mamma. Min inkomst låg på 29 000kr (är mammaledig nu) när jag jobbade heltid. Fast har inte jobbat heltid på 3 år från att första barnet föddes. Enda lånet jag har är bolån.


    bra jobbat, 29k är väldigt bra inkomst tycker jag.
    Vad jobbar du med?
  • Anonym (Snart 30)

    Jag är 29 år och tjänar 29250:-/månad innan skatt. Fick mitt andra barn för fem dagar sedan och har en snart 3-åring också. Har pluggat 5 år på högskola så har lån från CSN som jag betalar av på men inga andra lån. Är underbetald och kommer söka nytt jobb under föräldraledigheten. Kommer inte nöja mig med en lön under 34000:-/månad!

  • Anonym (6re)

    Man 27 år
    41000 /mån + ersättning för jour.
    Har bolån och CSN-lån.
    Jobbar som IT-tekniker i en medelstor stad.
    Ensamstående och inga barn

  • Anonym (24 åring)

    24 år, Ensamstående mamma med en son på 3 år, 32000 innan skatt, inga lån. Vi klara oss :) 

  • Anonym (24 årig mamma)

    Är nyanställd och har en ingångslön på 28 000. Är 24 år och har ett barn på ett år.

  • Anonym (Trixa)

    Jag är exakt 30 och min årsinkomst ligger på 140 000-200 000 kronor+ lite bidrag man inte skattar för. Jag har aldrig lyckats etablera mig på arbetsmarknaden.

  • Anonym (ingenjören)

    Tjänade som 29-åring 33.500 kr innan skatt, civilingenjör i offentlig sektor med 3 års erfarenhet. 

Svar på tråden Inkomst ni under 30 år?