• frucgsvensson

    Ivf-barn födda maj/juni-16

    Hej!

    Tänkte att vi som hängt i gruppen "gravid efter ivf hösten 15" skulle fortsätta i denna tråd! Diskutera hur det går med våra nyfödda och så :)

  • Svar på tråden Ivf-barn födda maj/juni-16
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-06-20 23:00:25 följande:
    Hur har det gått, fått någon tid till att kika hur det ser ut "därnere"? :)
    Är så arg! Var på vårdcentralen igår och läkaren kunde konstatera blödning och svullnad samt att jag måste till en gynekolog. Hon skulle skicka en remiss och jag skulle få en tid. Hur lång tid tar det? Hon visste inte, kanske efter sommaren. Eftersom jag haft såret typ sedan födseln var det ju inte akut resonerade hon. Man baxnar! Jag började nästan gråta och hon tittade hjälplöst på mig. Eftervården för nyförlösta mammor är helt skandalöst dålig!

    Ska ägna morgonen åt att ringa en massa samtal, skälla och överdriva och får se om det ger resultat. Håll tummarna för mig! Återkommer...
  • Hoppsan2016

    På riktigt??? Sjukt!!!!!


    Sälma Riit skrev 2016-06-21 04:13:51 följande:

    Är så arg! Var på vårdcentralen igår och läkaren kunde konstatera blödning och svullnad samt att jag måste till en gynekolog. Hon skulle skicka en remiss och jag skulle få en tid. Hur lång tid tar det? Hon visste inte, kanske efter sommaren. Eftersom jag haft såret typ sedan födseln var det ju inte akut resonerade hon. Man baxnar! Jag började nästan gråta och hon tittade hjälplöst på mig. Eftervården för nyförlösta mammor är helt skandalöst dålig!

    Ska ägna morgonen åt att ringa en massa samtal, skälla och överdriva och får se om det ger resultat. Håll tummarna för mig! Återkommer...


  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2016-06-21 05:17:10 följande:

    På riktigt??? Sjukt!!!!!


    Ja! Jag är i chock. Skrev om detta på Facebook igår och det visade sig att många har samma erfarenheter :(
  • Hoppsan2016

    Läste nyss att det är kö upp till ett år först få hjärntumör bort opererad.... Saknar ord


    frucgsvensson skrev 2016-06-20 23:00:25 följande:

    Hur har det gått, fått någon tid till att kika hur det ser ut "därnere"? :)


  • Lulak1
    Namnlös2015 skrev 2016-06-21 00:17:36 följande:

    Vår dotter var beräknad till 7/7 men kom redan 9/6, efter igångsättning. Vattnet gick 6/6.

    En frisk flicka, 3 295 gram och 50 cm lång.

    Än går allting jättebra och hon är så fin! :)


    Grattis för er söta flicka ! 

    Jag tänker ringa idag till bm för boka tid för besök. 

    Igår var vi på 1 månad läkare besök :) . 
    57 sm och 4315 exakt på 5 veckor . 

    Ska ni ta rotari virus vaccinet ? 
  • Namnlös2015

    Tack :)

    Vi har inte bestämt än vad vi kommer vaccinera mot.


    Lulak1 skrev 2016-06-21 09:41:44 följande:

    Grattis för er söta flicka ! 

    Jag tänker ringa idag till bm för boka tid för besök. 

    Igår var vi på 1 månad läkare besök :) . 

    57 sm och 4315 exakt på 5 veckor . 

    Ska ni ta rotari virus vaccinet ? 


  • Sälma Riit

    Har fått en gyntid på SöS! På väg dit nu.

    Apropå vaccinera så kommer vi att ta allt vi får. Det handlar inte bara om vårt barn utan om solidaritet mot dem som är känsligare.

  • frucgsvensson
    Hoppsan2016 skrev 2016-06-20 23:28:12 följande:

    Japp, det var jag som fick för tidigt =) Hon vägde ju bara 2350:- hon föddes. Inga andra av mina barn vägde så lite så det var nytt för oss =)


    Ojoj, hon måste verkligen varit mini!! Jag som tycker vår fortfarande är mini :)
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2016-06-21 10:51:51 följande:

    Har fått en gyntid på SöS! På väg dit nu.

    Apropå vaccinera så kommer vi att ta allt vi får. Det handlar inte bara om vårt barn utan om solidaritet mot dem som är känsligare.


    Åh, SKÖNT!! Lycka till!!
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-06-21 12:06:02 följande:
    Åh, SKÖNT!! Lycka till!!
    Tack! Är inflammerad och har nu fått antibiotika och tid för återbesök. Lättnaden är total!
Svar på tråden Ivf-barn födda maj/juni-16