• hipsterpappan

    Miljöpartiet långt under spärren och SD fortfarande srtörst i senaste Yougovmätningen-kommer MP tillbaka?

    Har tydligen tappat det mesta av sitt förtroende hos sina tidigare visserligen fåtaliga väljare men nu ser det riktigt illa ut. Men är dom körda nu eller kommer dom att vända opinionen och isf hur?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Miljöpartiet långt under spärren och SD fortfarande srtörst i senaste Yougovmätningen-kommer MP tillbaka?
  • Ewald01
    Flash Gordon skrev 2017-03-27 09:14:07 följande:
    Ja nåt annat lär det knappast bli.

    Du kan inte driva politik och bli invald utan någon typ av partiliknande struktur.
    Jag har nu förstått hur Düringer tänker.

    Han har ju startat ett parti och söker medlemmar och folk som vill bli medlemmar och ge stöd till partiet om man får säga så.

    Han vill inte sitta  riksdagen respektive parlamentet själv utan vill att medlemmarna tar plats i riksdagen - om partiet kommer in förstås. Han är ju konstnär som bor i skogen Flört.

    Men eftersom alla medlemmar har helt olika åsikter så vill han att varje medlem röstar på någon annan medlem.

    "Vems idéer gillar du bäst" respektive "vem vill du sitta med i riksdagen" eller ngt sådant. Han vill också bestämma lite vad jag har förstått. 30 % vill han själv bestämma Flört

    Så fungerar det väl om man vill bygga upp ett parti. Inget konstigt i slutänden.
  • hipsterpappan

    Även i SVT/Novus senaste mätning stärker SD sin ställning som Sveriges näst största parti

  • FDFMGA
    hipsterpappan skrev 2017-04-19 14:43:10 följande:
    Även i SVT/Novus senaste mätning stärker SD sin ställning som Sveriges näst största parti
    Spännande. De rödgröna ökar försprånget medan forna alliansen backar.

    39,8 procent för de rödgröna partier som tar sig över spärren

    34,2 procent för de forna allianspartier som tar sig över spärren

    Även den brunblå alliansen backar och får 35,4 procent.
     
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • hipsterpappan

    In your face: Även i Yougovs aprilmätning ökar SD och är nu största parti

  • Flash Gordon

    MP så här långt i april:

    Inizio: 2,5% (-0,6)

    YouGov: 2,7% (-0,8)

    Sifo: 3,2% (-1,3)

    Novus: 4,2% (-0,4)

    Happy days are here again!


    ">

  • Flash Gordon

    Gillar man inte resultaten av diverse undersöknignar går detta givetvis att rätta till genom att införa en "kvalitetesstämpel" som bygger på att ett antal "kriterier" ska vara uppfyllda vad gäller själva mätmetoderna.

    Undrar vilka MP:arna tycker att dessa "rätta kriterier" ska vara? Men det är SCB som ska utföra jobbet i alla fall. En statlig myndighet alltså. Så behändigt.

    Motion 1.3 inför kongressen:

    https://www.mp.se/sites/default/files/motionshaftet.pdf

  • hipsterpappan

    Som väntat är SD fortfarande störst och MP håller sig tyvärr kvar runt 4% i senaste mätningen.

  • klyban
    hipsterpappan skrev 2017-07-06 03:35:39 följande:
    Som väntat är SD fortfarande störst och MP håller sig tyvärr kvar runt 4% i senaste mätningen.

    Hoppas vi slipper KD och MP.
    Aldrig röstat på MP, men tyckt de fyllt en bra funktion med sin fokus på miljö.
    Men efter man fick reda på den infiltreras med män som tyckte man inte behöver ta kvinnor i hand.
    Så slutade det partiet vara av nått intresse, men hittar dom tillbaka igen så kanske kan dom få mitt tysta stöd i alla fall.

    När jag analyserade att SD skulle nå till 20-22%(2018), så kändes det tilltaget.
    Lika så när jag 6år före gjorde den analysen om hur mycket de skulle få då, kändes också tilltagen.
    Men det som skett var gång att även jag underskattar hur bra det går för SD.
    Och ha undvikit M hand en del, så tror jag fortfarande de har chans på egen majoritet till 2022 eller bra nära egen majoritet.
    Och definitivt så många röster att man måste göra galna samarbeten för klara av att få bort SD ifrån bestämma en hel del.

  • Borgaren

    Det finns en möjlighet/risk  att SD blir största parti efter valet 2018, beredskapen för detta verkar låg förutom hos M.

    Att leva i en fantasivärld är inget bra, dagens politiker verkar vara 3e sortering.

Svar på tråden Miljöpartiet långt under spärren och SD fortfarande srtörst i senaste Yougovmätningen-kommer MP tillbaka?