• Anonym (Gran)

    Inte haft sex på 10 år

    Kortfattat:

    Medelålders, aldrig haft en riktig relation och nu inte haft sex på 10 år.Lovar, är ingen konstig människa med märkliga kläder eller onormalt utseende. Har dock haft svårt att skapa ett bra liv med allt vad det innebär, vilket naturligtvis påverkat.
    Vet bara inte hur jag ska träffa någon att ha sex med. Vad tänker ni? Kan någon kvinna ta sig an mig?

  • Svar på tråden Inte haft sex på 10 år
  • Anonym (twang)
    Celines Essence skrev 2016-07-16 13:41:47 följande:
    Nej det skrev jag inte.

    Så, vad tror du själv ligger dig i fatet? Vad har du själv för uppfattning om vad som gör att du inte lyckas?

    Hur har det sett ut för dig? När uppstår problemet, med den tjej du försöker "ragga på"? Har du haft längre kontakt med någon kvinna som sedan inte lett till något. Vad har din målsättning varit när du "raggat"?
    Nej, inte ordagrant. Men du skrev att om jag inte gör nåt så händer nog inget. Det kan man tolka som att om inte mannen gör nåt, så blir det inget heller. Som om att en kvinna inte kan ta initiativet.
    Min uppfattning om mig själv är att jag är för försiktig av mig. Jag gick emot det flera ggr när jag yngre och frågade tjejer om fika och liknande. Det var jobbigt och jag var nervös. Fick aldrig napp. Tjejerna var upptagna eller ointresserade. När jag var yngre var jag mest ute efter sex. Jag längtar efter sex nu också, men helst inte BARA det. Saknar närhet, och att dela saker med någon.
    Jag är inte den mest sociala och utåtriktade typen, och det blir lätt att man försvinner då. Nu för tiden hyllas de som syns och hörs mest. Det bara är så.
    Jag behöver mer exponeringstid för att en tjej ska lära känna mig. Är inte typen av man som tjejer flockas runt utseendemässigt.
  • Celines Essence
    Tecum skrev 2016-07-16 13:58:41 följande:

    Nej, rätt! Men både han och vi behöver veta vad felet ligger innan något kan ändras. Så lite får man se på det som varit. Det viktigaste är att inte sluta försöka, då är det svårare att komma igång igen. Det funkar inte heller att göra sig till, det genomskådas. Så konkreta tips på vad som han ska säga och göra vore bra. Och naturligtvis att få bort de negativa tankarna, ändra inställning som du säger.

    Jag känner flera män som gett upp och slagit sig till ro i ungkarlsrollen. Till synes är de nöjda men jag undrar... Och de är bra män som hade blivit bra pappor och partners, till skillnad från alla de stolpskott som kvinnor släpar runt med och som vi läser om på FL.

    Och det vore bra om kvinnor vågade ta kontakt mer än de gör och om de ansträngde sig att se under ytan. Det hände mig när jag var ung, osäker och negativ. Hon såg mig och visade att hon ville ha mig. Nu blev det inget av olika skäl, men mitt självförtroende växte enormt av att det faktiskt fanns någon som fann värde och attraktion i mig. 


    Nej jag menar inte att han ska göra sig till, men han kanske behöver jobba på sitt sätt att vara. Att vara sig själv innefattar att man är öppen för inre utveckling. Att låsa sig vid ett beteende är inte att vara sig själv. När du är i dans med dig själv finns någon typ av utveckling.

    Jag skulle råda honom att läsa någon typ av självhjäpsbok. Det kan få honom att få upp ögonen för hur han själv fungerar i möten med andra människor. Eller kanske terapi. Det finns ingen chans att jag skulle klara av att kunna ge honom råd som verkligen ger honom insikt i vad som händer under möten med kvinnor. Jag kan inte säga vad han ska säga till kvinnor, för det viktiga är inte bara man säger utan när och hur. Vi kvinnor är olika och tycker om olika män. Det jag tycker är bra sätt, kanske någon annan tycker är dåligt. Det beror på sammanhang också.

    Jag har tex tagit kontakt med män. Någon kvinna har tagit kontakt med dig, men vad hjälper det TS?

    Jag har pratat med kvinnor som dejtar och det är just under ytan de vill komma. Tyvärr har många män så svårt att kommunicera. Många män utvecklar inte egna tankar eller åsikter, svarar kort på frågor, visar inte så stort intresse för vad kvinnan säger osv. Du må tycka att de är bra män, men för det kan vi ju inte välja dem av barmhärtighet och det kommer inte heller att hjälpa TS att du eller andra klagar på att kvinnor inte tar kontakt. Det kommer inte att ändra TS situation.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (twang)
    Tecum skrev 2016-07-16 13:58:41 följande:
    Nej, rätt! Men både han och vi behöver veta vad felet ligger innan något kan ändras. Så lite får man se på det som varit. Det viktigaste är att inte sluta försöka, då är det svårare att komma igång igen. Det funkar inte heller att göra sig till, det genomskådas. Så konkreta tips på vad som han ska säga och göra vore bra. Och naturligtvis att få bort de negativa tankarna, ändra inställning som du säger.

    Jag känner flera män som gett upp och slagit sig till ro i ungkarlsrollen. Till synes är de nöjda men jag undrar... Och de är bra män som hade blivit bra pappor och partners, till skillnad från alla de stolpskott som kvinnor släpar runt med och som vi läser om på FL.
    Och det vore bra om kvinnor vågade ta kontakt mer än de gör och om de ansträngde sig att se under ytan. Det hände mig när jag var ung, osäker och negativ. Hon såg mig och visade att hon ville ha mig. Nu blev det inget av olika skäl, men mitt självförtroende växte enormt av att det faktiskt fanns någon som fann värde och attraktion i mig. 
    Ja, lättare blir det inte. Och när man mest haft negativa erfarenheter, då är det svårt att se optimistiskt på det. Att bara ändra inställning, hur gör man det? Jag kan i alla fall inte göra det. Det har alltid varit svårt för mig med tjejer. Då kan jag inte bara intala mig att tjejer vill ha mig. 
    Blir inte heller lättare av att jag är blyg och försiktig. Tycker också det vore bra om fler kvinnor tog kontakt än de gör. Men det kanske de gör, med andra. Vad vet jag. 
    De flesta verkar vara överens om att det är mannen som ska ta första steget. Jag gjorde det i flera år, men det funkade inte.
  • Celines Essence
    Anonym (twang) skrev 2016-07-16 14:16:08 följande:

    Nej, inte ordagrant. Men du skrev att om jag inte gör nåt så händer nog inget. Det kan man tolka som att om inte mannen gör nåt, så blir det inget heller. Som om att en kvinna inte kan ta initiativet.

    Min uppfattning om mig själv är att jag är för försiktig av mig. Jag gick emot det flera ggr när jag yngre och frågade tjejer om fika och liknande. Det var jobbigt och jag var nervös. Fick aldrig napp. Tjejerna var upptagna eller ointresserade. När jag var yngre var jag mest ute efter sex. Jag längtar efter sex nu också, men helst inte BARA det. Saknar närhet, och att dela saker med någon.

    Jag är inte den mest sociala och utåtriktade typen, och det blir lätt att man försvinner då. Nu för tiden hyllas de som syns och hörs mest. Det bara är så.

    Jag behöver mer exponeringstid för att en tjej ska lära känna mig. Är inte typen av man som tjejer flockas runt utseendemässigt.


    Att gå direkt på och fråga om fika kan kännas konstigt. Det är bättre att inleda ett samtal om något annat. Lär dig om olika saker så att du lättare kan hitta samtalsämnen. Ställ frågor och visa att du är intresserad av det kvinnan gör och säger. Träna på att agera avslappnad. Jag har ibland behövt sitta på hemska middagar och för att klara detta har jag förberett mig innan. Kollat upp olika aktuella ämnen. Lyssnat på något radioprogram osv. Att bara fråga om fika blir rätt platt. Om du bara var ute efter sex förstår jag att det är svårt. Många kvinnor tycker det är jobbigt med män som uppenbart är ute efter sex. Det gäller verkligen att ha koll då.

    Du skriver om att du inte syns och hörs. Var är du då? I vilket sammanhang?

    Vad är du bra på? När kommer det bästa av dig själv fram? Var trivs du bäst?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (twang) skrev 2016-07-16 14:31:03 följande:

    Ja, lättare blir det inte. Och när man mest haft negativa erfarenheter, då är det svårt att se optimistiskt på det. Att bara ändra inställning, hur gör man det? Jag kan i alla fall inte göra det. Det har alltid varit svårt för mig med tjejer. Då kan jag inte bara intala mig att tjejer vill ha mig. 

    Blir inte heller lättare av att jag är blyg och försiktig. Tycker också det vore bra om fler kvinnor tog kontakt än de gör. Men det kanske de gör, med andra. Vad vet jag. 

    De flesta verkar vara överens om att det är mannen som ska ta första steget. Jag gjorde det i flera år, men det funkade inte.


    Okej. Då har du bestämt dig att du inte kan ändra dig. Du har bestämt att du har svårt med tjejer och tycker felet är att kvinnor inte söker fram dig för att hitta ditt inre. Jaja. Fortsätt debattera med Tecum.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Tecum
    Anonym (twang) skrev 2016-07-16 14:31:03 följande:
    Ja, lättare blir det inte. Och när man mest haft negativa erfarenheter, då är det svårt att se optimistiskt på det. Att bara ändra inställning, hur gör man det? Jag kan i alla fall inte göra det. Det har alltid varit svårt för mig med tjejer. Då kan jag inte bara intala mig att tjejer vill ha mig. 
    Blir inte heller lättare av att jag är blyg och försiktig. Tycker också det vore bra om fler kvinnor tog kontakt än de gör. Men det kanske de gör, med andra. Vad vet jag. 
    De flesta verkar vara överens om att det är mannen som ska ta första steget. Jag gjorde det i flera år, men det funkade inte.
    Det viktigaste är att inte ge upp! Och att ta kontakt med kvinnor utan målet att det genast ska bli något. Umgås som vänner i hobby/yrkesrollen, då får du vana att tala med kvinnor och det blir lättare när du träffar någon som verkligen är intressant. Ställ frågor och lyssna, det är ett standardråd som aldrig är fel. Om du talar om dig själv, vänta lite med det negativa och ta fram det positiva. Var inte för på men visa intresse, ögonkontakt är bra.

    Glöm inte att tiden är på din sida! Visst finna det bitchar bland 40-50-åringar som han negativa erfarenheter i bagaget och hatar de flesta män. Men de flesta kvinnor har mognat, de har erfarenhet och inser att de inte längre är Guds gåva till männen. Då kräver de inte heller att männen ska vara perfekta utan ser mer till inre egenskaper än till yta. Så släpp in dem om du får chansen, du har inget att förlora! Så kanske de släpper in dig...
  • Anonym (twang)
    Tecum skrev 2016-07-16 14:52:33 följande:
    Det viktigaste är att inte ge upp! Och att ta kontakt med kvinnor utan målet att det genast ska bli något. Umgås som vänner i hobby/yrkesrollen, då får du vana att tala med kvinnor och det blir lättare när du träffar någon som verkligen är intressant. Ställ frågor och lyssna, det är ett standardråd som aldrig är fel. Om du talar om dig själv, vänta lite med det negativa och ta fram det positiva. Var inte för på men visa intresse, ögonkontakt är bra.

    Glöm inte att tiden är på din sida! Visst finna det bitchar bland 40-50-åringar som han negativa erfarenheter i bagaget och hatar de flesta män. Men de flesta kvinnor har mognat, de har erfarenhet och inser att de inte längre är Guds gåva till männen. Då kräver de inte heller att männen ska vara perfekta utan ser mer till inre egenskaper än till yta. Så släpp in dem om du får chansen, du har inget att förlora! Så kanske de släpper in dig...
    Ja, jag stöter inte på kvinnor längre. Utan bara umgås med dom, som vän eller arbetskamrat.
  • Tecum
    Anonym (twang) skrev 2016-07-16 14:56:21 följande:
    Ja, jag stöter inte på kvinnor längre. Utan bara umgås med dom, som vän eller arbetskamrat.
    Bra början! Finns där någon singelkvinna du är intresserad av så känn dig för lite försiktigt. Fråga om ni kan göra något tillsammans, bio eller fika. Annars ta kontakt med nya som du träffar. Det värsta som kan hända är att de säger nej.
  • Jonte71
    Inte jag skrev 2016-07-16 14:09:45 följande:

    Jag är en 32 årig tjej som aldrig ha haft sex. Fattar inte hur jag klarat mig överhuvudtaget. Vet att det är många killar som vill ligga med en överviktig tjej men så är livet ibland. Visst vill jag ha sex men tydligen vill ingen ha det med mig. :(


    Precis som det tidigare är sagt till killar/män här i tråden. Om man slår sig till ro och sluter in sig så får man inte många chanser. Man (även kvinna) måste visa vad man vill för att få det. Jag gissar att du kommer få ett ligg om du bara visar det för tillräckligt många av dem som du vill ha sex med.
  • Anonym (tjej)

    Har inte haft sex eller närhet överhuvudtaget på 7.5 år. I början var det jobbigt, sen blev det mindre och mindre. Nu är det så länge sen att jag är så osäker på mig själv och törs inte ens försöka mig på något sånt.

Svar på tråden Inte haft sex på 10 år