Inlägg från: Anonym (Big deal) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Big deal)

    Varför har killar generellt så svårt att hitta tjejer?

    Måste ju bero på något.

  • Svar på tråden Varför har killar generellt så svårt att hitta tjejer?
  • Anonym (Big deal)
    snuset skrev 2016-07-18 22:13:28 följande:

    Killar generellt har väl inte så svårt att skaffa tjejer, det är ju killar som är framåtgående, sociala, snygga och självsäkra som har det enkelt att skaffa tjej medans motsatsen av det ovannämnda har det lite svårare..


    De killarna du beskriver är väl en minoritet?
  • Anonym (Big deal)
    Anonym (...) skrev 2016-07-18 22:23:30 följande:

    Håller inte med dig. De killar som inte har problem med att få tjejer är de som har en bra självkänsla. Då behöver man inte vara särskilt snygg, och det andra kommer oftast per automatik.

    Med självkänsla som har man dessutom inget behov av att hävda sig, "supa sig häftig", trycka ner andra, vara respektlös eller trycka ner andra. Man är då heller ingen toffel som går att köra över hur lätt som helst.


    Visst, men majoriteten män har ju bevisligen inte den självkänslan. Märkligt att vi kräver det av män egentligen, när vi inte kräver detsamma av kvinnor. Generellt alltså.
  • Anonym (Big deal)
    Anonym (...) skrev 2016-07-18 22:25:27 följande:

    Så mitt tips till alla män där ute som har svårt att hitta någon: Jobba med självkänslan! Det är det som är nyckeln. Om du mår bra och trivs med dig själv, så syns det utåt och du blir attraktiv.


    Men till tjejer behöver man inte ge det tipset, de klarar sig ändå. En osäker tjej är ju "söt". Du är förmodligen också tjej, och förstår väl därför inte killars situation. Du har säkert blivit sedd även när du inte var på topp.
  • Anonym (Big deal)
    Anonym (...) skrev 2016-07-18 22:25:27 följande:

    Så mitt tips till alla män där ute som har svårt att hitta någon: Jobba med självkänslan! Det är det som är nyckeln. Om du mår bra och trivs med dig själv, så syns det utåt och du blir attraktiv.


    Sedan är självkänsla inget man "jobbar med", antingen har man det eller så har man det inte. Är man framgångsrik och duktig och så har man per automatik bra självkänsla, oftast i alla fall. Så det handlar mer om andra saker före självkänslan, den uppstår liksom inte i ett vakuum.
  • Anonym (Big deal)
    Anonym (80/20) skrev 2016-07-19 01:36:41 följande:

    Paretoprincipen.

    80 procent av kvinnorna strävar efter att få de 20 procenten av männen som anses mest attraktiva, fysiskt starka samt socialt och ekonomiskt framgångsrika.

    Historiskt sett har 80 procent av kvinnorna lyckats föröka sig, men bara 40 procent av männen.

    www.psychologytoday.com/blog/women-who-stray/201202/why-men-gave-polygamy

    Kvinnor delar nämligen hellre en snygg och framgångsrik man med en annan kvinna än hittar en egen man som inte är lika snygg eller framgångsrik. En man kan nämligen utan problem göra två, tre, fyra eller fler kvinnor med barn, men en kvinna kan inte lika enkelt föda (flera) barn åt många olika män.

    Därför kommer fyra av fem män alltid känna att de måste kämpa för att få en kvinna. För den femtedel av männen som är i toppen är det betydligt lättare att hitta en eller flera kvinnor.


    Orättvist?
  • Anonym (Big deal)
    Anonym (...) skrev 2016-07-19 03:47:18 följande:

    Ja det är märkligt, och det skulle behövas. Om bägge könen, om vi nu utgår från ett heterosexuellt par, skulle ha bra självkänsla så skulle många relationer vara långt mer sunda än vad de är nu tror jag.

    Men tyvärr möter man på alldeles för många av båda könen som skulle behöva jobba med självkänslan innan de går in i en relation.


    Det gäller ju bara tjejer. Killar utan självsäkerhet blir aldrig sedda av tjejer ändå.
  • Anonym (Big deal)
    Anonym (...) skrev 2016-07-19 04:14:13 följande:

    Det stämmer, jag är kvinna och har alltid fångat mäns intresse utan ansträngning. Men för att få en fungerande och sund relation var jag tvungen att arbeta på min självkänsla.

    Uppmärksamheten jag har fått från vuxna män sen jag var runt 13-14 år och fram till den dagen jag fyllde 18 har aldrig varit för att de uppskattar min personlighet. Mitt utseende och vad de ville göra med mig sexuellt var alltid i fokus. Det spelade ingen roll att jag visade 0 intresse.

    Att få den typen av negativ uppmärksamhet satte sig på min självkänsla. Något som jag sedan fick jobba med i vuxen ålder. Från 18 år och framåt så fortsatte den negativa uppmärksamheten men så småningom kom även den positiva, d v s när jag även blev uppmärksammad för min person och inte bara för min kropp och mitt utseende.

    Så det här med att "de klarar sig ändå" blir lite fel. Att man får uppmärksamhet betyder inte att det är en bra sorts uppmärksamhet. Så nej, jag har inte blivit sedd trots att jag inte har varit på topp. Min kropp och mitt ansikte har det, men det betyder inte att det är något som jag har önskat och behöver.

    (PS. Vill bara vara tydlig med att uppmärksamheten jag fick från 13-14 år var inget som jag nappade på. Första gången jag hade sex var jag 19 år)


    Fast det gör inte att det är ett dröm-tillstånd att aldrig bli sedd heller.
  • Anonym (Big deal)
    Anonym (M) skrev 2016-07-19 07:02:04 följande:

    2012 var 14 % av 55-åriga kvinnor barnlösa och 21 % av männen i samma ålder.

    Så det finns en skilnad som dels kan förklaras med att det finns mer män än kvinnor och dels med att män i något större utsträckning än kvinnor skaffar barn med fler partners.

    Men så radikala skilnader är det inte (i synnerhet inte om man tar hänsyn till att det finns mer män än kvinnor). 79% av männen blir ju ändå föräldrar vilket torde tala emot att "killar generellt har svårt att hitta tjejer."


    80 % av vilka män då?
  • Anonym (Big deal)
    driver28 skrev 2016-07-19 09:18:14 följande:

    Jag tillhör verkligen inte något toppskikt rika muskulösa framgångsrika män men har aldrig haft problem att träffa tjejer. Har aldrig direkt behövt försöka leta efter eller jobbat för att få till det med tjejer.

    Är medelmåttig, lite för blek, lite för tjock med en ok men inte fantastisk inkomst heller. Men jag har bra självförtroende, självdistans och självironi, och sitter inte klistrad framför varje sporthändelse på tv.

    Känner inte alls igen mig i att det skulle vara så hysteriskt svårt att träffa tjejer för män i allmänhet. Har några singeltjejer i bekantskapskretsen men ingen singelkille. Har ett barn också!


    Det är alltid självkänslan det står och faller på. Försynta killar norpas aldrig av tjejer.
Svar på tråden Varför har killar generellt så svårt att hitta tjejer?