• Pinkclear

    Jag är på bim +3 idag. Testade för skojs skull med äl test på bim+1 clear blues rosa. Som bara visar positivt lr negativt. Kom en glad gubbe. Rotade sedan fram ett gravtest visa negativt. Har fortsatt kolla med äl test bim+2 och idag på bim+3 fortfarande glad gubbe. Har inget mer gravtest hemma nämligen.

    Så vet inte riktigt vad som pågår nu haha. Här att äl test känner av både mens äl och graviditet. Vet dock inte vad som stämmer. Har aldrig vart sen med mensen tidigare. Kmr alltid kvällen innan beräknad eller morgonen för beräknad.

    Vad tror ni? Har jag ägglossning så sent som på bim

  • Pinkclear

    Det är olika. Förra gången fick jag bara stegring. Nådde aldrig max. Nu när jag testsde senare i samma cykel har jag max. Dvs ägglossning på bim. Jag är inte så mkt för äl testerna. Ringde clear blue förra gången ja använde testerna för jag fick stegring. Men aldrig max. Dem sa att det kan vara så för vissa att man har för lågt hormon så testet kan inte mäta ordentligt, att man har för kort lh topp så man missat den. Att testen kan ge utslag på fler hormon än de som bara mäter ägglossning.

    Vilka tester kör du med ? Clear blue rosa test är ju bra eftersom de bara visar positivt eller negativt. Alltså inte stegringen. Lätt å läsa av. De avancerade är ju också bra om man vill pricka in alla fertila dagar. Går ju inte att ta fel på deras monitor. Men de mot stt man har tillräckliga hormon då ????

  • Pinkclear

    Ja jag förstår vad du menar. Kände också en enorm stress av dem. Tyckte de kunde vara roligt i början tills jag aldrig fick max. Då fick jag lite små panik "tänk om jag aldrig ägglossar" typ. Så slutade med att ja ringde kvinnokliniken och clear blue. Tjejen på kvinnokliniken sa imprincip (har du regelbunden mens har du ägglossning) och att testen var bra för dem det funkar för. Men att de är massor som det intr funkar för och att man då får panik. Clear blue sa att man kan missa LH ökningen och man kan ha fär låga värden. Så jag vet inte heller. Tkr dem stressar på mer än dem ger nått bra nästan.

    Är som sagt på bim +3 idag och har enligt clear blues rosa test haft äl dessa 3 dagar. Så antingen stressade jag väl upp mig så mkt att den blev förskjuten eller så är de nå annat som gror. Lr så visar testet fel. . Kluriga saker

  • Pinkclear

    Ja jag har läst det !:) men fick neg på gravtest på bim+1 har inte testat något mer med gravtest sedan dess. Tänkte vänta några dagar å se om de blir pluss sedan. Hade positivt på äl test idag idag bim+3 :)

  • Pinkclear

    Ja jag letade mkt efter någon som hade haft samma som mig när ja körde med äl tester men hittade inte så mkt info. Men ja testade med äl test idag med på bim+4 å de va negativt. Så har förmodligen haft ägglossning på bim 1,2,3 då om man ska lita på testen. I sådant fall blev jag så stressad av ägglossningstesterna när ja provade så att allt blev förskjutet två veckor. Har aldrig haft sen mens förr. Så mig hjälpte dem inte så mkt. Om ja nu intr är gravid då och det är anledningen till utebliven mens. Men tvivlar på de

  • Pinkclear

    Jag känner för övrigt av min äl (trodde jag) när ja började testa denna månad fick jag negativa test i säkert 4 dagar. Sedan på 4 dagen med negativt test så tog jag ett till för ja hade känningar. Då slog testet om till blinkande gubbe (stegring). Sen hade jag stegring många dagar tills ja inte pallade testa mer. Får molnande värk, blir svettig, eller varm kanske ja ska säga. Svänger lite i humöret och kan ibland känna att de sticker i äggstocken.

    Ett tips om ni ska köra med äl test och aldrig får utslag är att inte testa med morgon urin. Vet att se står så på alla tester. Men funkade aldrig för mig. testa vid lunch så hormonerna hinner gå upp.

  • Pinkclear
    Pinkclear skrev 2016-07-25 11:02:52 följande:

    Ne ja håller tummarna. Men känns konstigt nu när äl testet slog om till negativt haha


  • Pinkclear
    prinsessan15 skrev 2016-07-25 13:00:13 följande:

    Nu testade jag idag igen och fick negativt på ältest. Vad tusan innebär det egentligen? Förstår verkligen ingenting och vill ju inte missa äl.

    Men först negativt sedan ett svagt streck igår och idag negativt igen, vad tusan?


    Använder du digitala eller vanliga ? Om jag förstått det rätt så skall väl test strecket vara starkare än kontroll strecket för att det ska räknas som äggloss ing. Ett tips är å köra med clear blues. Dem är ju dyrare :/ men de går inte å ta miste på äl om dem stämmer. Avancerade visar ju stegringen till och med. Dock har dem krånglat för mig men verkar funka för vissa :)!
  • Pinkclear

    Ja alltså du kanske borde börja stegra i morgon ? Eller så sent som onsdag? Tror alla har lite olika. Vissa tester mäter väl bara LH hormon och avancerade mäter östrogen och LH (exempelvis clear blue avancerad). Östroget är det som kallas stegring på de avancerade om jag förstått det rätt. Att när östrogen kommer så får man blinkande gubbe och sen när LH är tillräckligt högt så får man stilla glad gubbe och hag äl inom 48h. Har en bild på hur clear blue rosa äl test(som bara mäter LH)ser ut när man får utslag för äl. Men inte förstått hur man lägger till bilder här haha funkar aldrig.

  • Pinkclear
    Moonsister skrev 2016-07-25 16:47:00 följande:

    Negativt ÄL-test imorse. Nu solklart positiv!


    Åh toppen !:D som för mig då! Utslag senare på dagen. Ej morgonen
  • Pinkclear
    prinsessan15 skrev 2016-07-24 21:59:12 följande:

    Hoppas det är en liten bebis som fixar till dem glada gubbarna ;) när hade du tänkt testa med gravtest igen? :)


    Haha ja! Jag vet inte faktiskt testade äl i morse också för att se om de skulle hålla i sig. Men negativt på bim+4. Mkt konstigt. Är som sagt på bim+5 i morgon å ingen mens. Har dock ont och är svullen.. men kanske testar onsdag ????
  • Pinkclear
    prinsessan15 skrev 2016-07-25 21:49:59 följande:

    Det är ju ganska sen mens i annat fall! Tycker du ska köpa ett gravtest ;)

    Har ni försökt länge?


    Ja den är väldigt sen å jag tror att jag faktiskt blev så stressad av att äl testen aldrig slog on till max. Att jag sköt på hela. Processen tills nu. Varit livrädd för att inte kunna få barn sen jag var typ 15. Så blev lite mkt där å då haha.

    Har aldrig haft sen mens förr. Men nån gång skall väl vara den första haha.

    Nej inte direkt. Ja slutade med piller i april. :)! Ni då?
  • Pinkclear
    amham skrev 2016-07-25 22:00:49 följande:

    Jag är på BIM+3 idag och ingen mens. Testade mig tidigare idag och inget plus. Borde jag inte plussa nu om jag är gravid?


    Vissa plussar väldigt sent. Dem som är "låghormonare" eller haft äl senare än dem trott. Läst om som plussat först på bim+10
  • Pinkclear
    prinsessan15 skrev 2016-07-26 07:12:39 följande:

    Har du något gravtest hemma? Jag hade samma känsla som dig innan jag fick min första son, nu är jag rädd att jag inte ska kunna ge honom ett syskon istället!

    Det här är vårt första försök. Tog ut spiralen nu i juli :) så igår köpte jag fler älstickor och hoppas på att stegringen kommer idag!


    Nej jag har faktiskt inget hemma! Tänkte köpa ett idag mest för stt få konstaterat att det inte är något där inne;). Jag testade ju med äl stickor på bim+1,2,3 och hade positivt. Bim 5 visade äl negativt igen. Tog gravtest på bim+1 å de va negativt. Nu är de bim+5 och ej någon mens. Men tänkte testa i morgon bitti;)! För säkerhets skull.

    Ja de är så hemskt att känna att något är fel. När man nästan är övertygad om det dessutom. Okwj vad roligt! Hoppas på stegring idsg då!! Håller tummarna :D
  • Pinkclear
    prinsessan15 skrev 2016-07-26 12:48:48 följande:

    Okej, du får skriva sen hur det går med gravtestet! Tycker det är en väldigt sen mena annars, har du regelbunden cykel?

    Ja hoppas hoppas! Ska försöka ta ältestet på jobbet, klurigt att smyga för alla :p


    Testade negativt på bim+5. Är på bim+14 idag tror ja. Ingen mens här inte. Förstår intr alls vad som pågår. Men men. Ah ja jag regelbunden mens me cykel på 25 dagar.

    Hur har de gått för dig ?
  • Pinkclear
    Isadora91 skrev 2016-08-04 21:11:51 följande:

    Hur känns det i kroppen då? :)


    Lite sent svar :) har skippat den här sidan ett tag och försökt släppa tankarna på barn. Jag kände inget speciellt i kroppen faktiskt. Hade lite molnande värk. Jag fick min mens tillslut. 14 dagar efter ja skulle haft min mens. Detta pga att ja hade äl när ja egentligen skulle haft mens.

    Jag har aldrig vart sen tidigare. Men jag har alltid vart livrädd för att intr kunna få barn. Så hela grejen med äl test å stress å nervositet å negativa test gjorde så att min äl blev förskjuten. Så försöker tat lugnt nu :)
Svar på tråden Vi som försöker med Bf 2017