• Emerencia

    Pokemon Go

    Varför retar sig så många på detta spel? Själv tycker jag det är roligt :)

  • Svar på tråden Pokemon Go
  • The one in Blue

    För att folk alltid retar sig på allt som blir väldigt populärt.

    Sen har jag alltid så roligt åt alla kommentarer som den ovan om att det bara är barn som kan tycka det är kul. Bevisligen inte eftersom det slagit igenom så stort i typ alla åldrar. Och det är ingen som bryr sig om att bittra 50-åringar tycker att det är barnsligt.

    Vi har en ny generation på uppgång, kära medborgare. En generation som ser barnfilmer trots att vi passerat 20. En generation som spelar Pokemon Go och inte skäms. Jag presenterar för er, medborgare, 90-talisterna!

  • Emerencia

    Då är godis, tecknade filmer, ALLA spel (förutom sexspel och sånt som inte är lämpligt för barn), julkalppar osv enbart för barn. Men jag ser näsan alla vuxna göra de som är för barn göra samma sak. Tror du både äter godis, får julkappar och ser på tecknat. Speciellt nu Disneyfilmer som faktisk är för barn. Jag är 27, såg på Zootopia med mina föräldrar när jag besökte dom senast utan barn närvarande. Så dåligt argument, du är för gammal eller att något enbart är för barn. Kom med något bättre argument än så

  • Frontline
    Emerencia skrev 2016-07-22 16:08:36 följande:
    Då är godis, tecknade filmer, ALLA spel (förutom sexspel och sånt som inte är lämpligt för barn), julkalppar osv enbart för barn. Men jag ser näsan alla vuxna göra de som är för barn göra samma sak. Tror du både äter godis, får julkappar och ser på tecknat. Speciellt nu Disneyfilmer som faktisk är för barn. Jag är 27, såg på Zootopia med mina föräldrar när jag besökte dom senast utan barn närvarande. Så dåligt argument, du är för gammal eller att något enbart är för barn. Kom med något bättre argument än
    Självklart ser jag både på tecknat och äter godis tillsammans med barnen.
    Julklapp var många år sen vi sluta upp med.
    Lirar XBO gör jag absolut.

    Men knalla runt och kika ner i en mobil det gör jag inte, fick panikbromsa för en som kom och gick med sin mobil häromdagen bara för att personen kliver rakt ut i vägen där det inte var övergångsställ...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Fjäril kär

    Kanske för att många tydligen glömmer lagar, regler och sunt förnuft när de spelar.

    Av våra 6 barn är det bara dottern på 22 som spelar. De yngre tycker Pokemon go bara är för töntiga vuxna. I min egen umgängeskrets är det 45-50-åringarna som är värst på att spela.

  • Emerencia

    Men de är ju människorna som som inte ser sig för. Gäller allt sånt med mobiler. Folk har näsan i mobilen för dom läser något och går samtidigt. Vad dom tittar i mobilen ha ingen betydelse. Är inte spelet i sig som är problemet.

  • Frontline
    Emerencia skrev 2016-07-22 16:52:57 följande:
    Men de är ju människorna som som inte ser sig för. Gäller allt sånt med mobiler. Folk har näsan i mobilen för dom läser något och går samtidigt. Vad dom tittar i mobilen ha ingen betydelse. Är inte spelet i sig som är problemet.
    Lite rätt i det har du allt, men kikar man på annat i mobilen så avviker man ju inte från sin tänkta väg att gå.
    Du skulle ju liksom inte klättra över att staket och gå in på andras gårdar om du kikar på Facebook eller hur.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Emerencia
    Frontline skrev 2016-07-22 16:55:06 följande:

    Lite rätt i det har du allt, men kikar man på annat i mobilen så avviker man ju inte från sin tänkta väg att gå.

    Du skulle ju liksom inte klättra över att staket och gå in på andras gårdar om du kikar på Facebook eller hur.


    Men det handlar som sunt fönutft. Går fortfarande inte att skylla på spelet. Det är personerna som utför handlingen som det är fel på. Jag går bara på ställen jag får. Men så finns dom som inte bryr sig, dom skulle inte bry sig om man får gå där eller inte oavsett om deras boll kom innanför eller om det är en Pokemon. Är inte bollens fel att ungarna klättrar över stänget för att hämta den.
  • Emerencia
    Frontline skrev 2016-07-22 16:55:06 följande:

    Lite rätt i det har du allt, men kikar man på annat i mobilen så avviker man ju inte från sin tänkta väg att gå.

    Du skulle ju liksom inte klättra över att staket och gå in på andras gårdar om du kikar på Facebook eller hur.


    Men det handlar som sunt fönutft. Går fortfarande inte att skylla på spelet. Det är personerna som utför handlingen som det är fel på. Jag går bara på ställen jag får. Men så finns dom som inte bryr sig, dom skulle inte bry sig om man får gå där eller inte oavsett om deras boll kom innanför eller om det är en Pokemon. Är inte bollens fel att ungarna klättrar över stänget för att hämta den.
Svar på tråden Pokemon Go