• Anonym (Bystdrottningen)

    Brösten blir bara större o större, var ska detta sluta?!

    Innan jag blev gravid hade jag 65E i BH-storlek och nu i sjätte månaden har jag ökat till 65I. Jag upplever att de bara blir större och större och blir snart rädd för var detta kommer att sluta, för visst blir de väl ÄNNU större vid amning? 

    Det känns som att jag får köpa nya BH:ar hela tiden för att jag ständigt växer ur de jag har. Dyrt är det dessutom, för jag hittar ingenting under 800 kr med min storlek. Kan dock inte gå med för små BH-ar, för stålkupan skär in i brösten och det gör svinont och jag får ordentliga märken/sår där. Jag ha testat med mjuk BH, men de ger inte tillräckligt med stöd och det känns inte alls bra, känner mig oanständig då brösten inte hålls på plats i kläderna och det ser inte alls propert ut på jobb utan snarare vulgärt. 

    Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till för att hitta en bra BH som passar. Utbudet är kasst. Dessutom undrar jag hur mycket större de ska bli... :( Nån som har tips på en sporttopp med ordentligt stöd som passar någon med stor byst och liten omkrets? 

  • Svar på tråden Brösten blir bara större o större, var ska detta sluta?!
  • Anonym (Bystdrottningen)
    Anonym (?) skrev 2016-07-24 16:26:07 följande:
    Nu har inte jag så stora bröst men skulle du inte kunna prova ett amningslinne som är lite större i storlek? Dom har ju som en inbyggd top som kanske stöttar lite?
    De ger ju inget stöd tyvärr, så det är otänkbart. Har dock hittat en butik med specialbhar nu, men det kostar runt tusenlappen för en bh.
  • Anonym (Bystdrottningen)
    Anonym (Oskar) skrev 2016-07-23 13:09:58 följande:

    Kan det inte vara värt att iaf testa en sport-bh? De finns ju de som ger rejält stöd även åt stora bröst.


    Finns tyvärr inte för min kupa i sportbutikerna. De har bara upp till G. Jag har kollat och de sa åt mig att försöka hitta en specialbutik.
  • Flygfotogen
    Anonym (Bystdrottningen) skrev 2016-07-24 16:31:08 följande:
    Jag är gravid! Har ökat 4 kupor sedan jag plussade.
    Ja jag läste det. 4 kupor är mycket utan att ens ha börjat amma men du lär ju märka om de inte slutar att växa sen.
  • Anonym (Oskar)
    Anonym (Bystdrottningen) skrev 2016-07-24 16:35:21 följande:

    Finns tyvärr inte för min kupa i sportbutikerna. De har bara upp till G. Jag har kollat och de sa åt mig att försöka hitta en specialbutik.


    Kolla på Change, de har både sport och amnings-bh:ar. Ett ex till mig handlade alltid där och hon var nöjd.
  • Anonym (Bystdrottningen)
    Anonym (Oskar) skrev 2016-07-25 16:08:06 följande:
    Kolla på Change, de har både sport och amnings-bh:ar. Ett ex till mig handlade alltid där och hon var nöjd.
    Jag kollade där, men de har minsta omkrets på 70 och jag har 65. Hittade dock en specialbutik i Sthlm som hade min storlek. Dyrt, men det fanns iaf. :)
  • Anonym (Bystdrottningen)
    Flygfotogen skrev 2016-07-25 15:58:57 följande:
    Ja jag läste det. 4 kupor är mycket utan att ens ha börjat amma men du lär ju märka om de inte slutar att växa sen.
    Tydligen var det samma för min mamma, men hon svällde inget vid amningen utan innan. Så de är väl sprängfyllda med mjölk redan nu.
  • Anonym (Change har 65)

    Change har 65 i omkrets, har själv köpt ett antal bh där. Kanske inte alltid finns på nätet dock.

  • Anonym (Oskar)
    Anonym (Change har 65) skrev 2016-07-25 17:32:11 följande:

    Change har 65 i omkrets, har själv köpt ett antal bh där. Kanske inte alltid finns på nätet dock.


    Tänkte väl det
  • Anonym (Oxå)
    Anonym (Bystdrottningen) skrev 2016-07-25 17:06:10 följande:

    Jag kollade där, men de har minsta omkrets på 70 och jag har 65. Hittade dock en specialbutik i Sthlm som hade min storlek. Dyrt, men det fanns iaf. :)


    Vilken butik i Stockholm?

    Har oxå stor byst fast större omkrets. Jag har köpt bh:ar från Figleaves och Herroom. Hittar inga i min storlek i Sverige längre...

    Elomi och Bravados mjuka bh funkar för mig. Den mjuka bara hemma och på nätterna.

    För mig har kupstorleken ökat under graviditeten, inte amningen. Omkretsen har varit densamma hela graviditeten och amningen.

    Den första veckan efter förlossningen har brösten varit otroligt spända och ömma så då har kupstorleken ökat ytterligare. Men sen efter tre-fyra dagar då svullnaden lagt sig så har det varit samma som under graviditeten.

    När amningen avslutats har kupstorleken gått tillbaka något men inte helt. Har ökat drygt en kupstorlek per barn. Fjärde och sista barnet nu. När amningen är avslutad blir det bröstförminskning.
  • Anonym (Bystdrottningen)
    Anonym (Change har 65) skrev 2016-07-25 17:32:11 följande:

    Change har 65 i omkrets, har själv köpt ett antal bh där. Kanske inte alltid finns på nätet dock.


    Konstigt, jag gick in i en av deras butiker och frågade efter min storlek och de sa att de inte hade det men rekommenderade mig en annan butik ist.
  • Anonym (Bystdrottningen)
    Anonym (Oxå) skrev 2016-07-25 18:02:52 följande:
    Vilken butik i Stockholm?

    Har oxå stor byst fast större omkrets. Jag har köpt bh:ar från Figleaves och Herroom. Hittar inga i min storlek i Sverige längre...

    Elomi och Bravados mjuka bh funkar för mig. Den mjuka bara hemma och på nätterna.

    För mig har kupstorleken ökat under graviditeten, inte amningen. Omkretsen har varit densamma hela graviditeten och amningen.

    Den första veckan efter förlossningen har brösten varit otroligt spända och ömma så då har kupstorleken ökat ytterligare. Men sen efter tre-fyra dagar då svullnaden lagt sig så har det varit samma som under graviditeten.

    När amningen avslutats har kupstorleken gått tillbaka något men inte helt. Har ökat drygt en kupstorlek per barn. Fjärde och sista barnet nu. När amningen är avslutad blir det bröstförminskning.
    Samiras, vid Slussen. Hon hade "allt" sa hon.

    Tack för att du berättar.
  • Anonym (Oskar)
    Anonym (Oxå) skrev 2016-07-25 18:02:52 följande:

    Vilken butik i Stockholm?

    Har oxå stor byst fast större omkrets. Jag har köpt bh:ar från Figleaves och Herroom. Hittar inga i min storlek i Sverige längre...

    Elomi och Bravados mjuka bh funkar för mig. Den mjuka bara hemma och på nätterna.

    För mig har kupstorleken ökat under graviditeten, inte amningen. Omkretsen har varit densamma hela graviditeten och amningen.

    Den första veckan efter förlossningen har brösten varit otroligt spända och ömma så då har kupstorleken ökat ytterligare. Men sen efter tre-fyra dagar då svullnaden lagt sig så har det varit samma som under graviditeten.

    När amningen avslutats har kupstorleken gått tillbaka något men inte helt. Har ökat drygt en kupstorlek per barn. Fjärde och sista barnet nu. När amningen är avslutad blir det bröstförminskning.


    Var köper man ifrån om storleken inte finns i Sverige ? (Undrar ju vilken storlek)
  • MeandHim

    Jag köper mina bh-ar på change. Har 65 G tror dom har mkt rea nu med upp till 70% kan va värt att kolla :)

  • Anonym (Oxå)
    Anonym (Oskar) skrev 2016-07-25 23:38:48 följande:

    Var köper man ifrån om storleken inte finns i Sverige ? (Undrar ju vilken storlek)


    m.figleaves.com/uk
Svar på tråden Brösten blir bara större o större, var ska detta sluta?!