• jhk88

    Hur lång tid tog det för er att bli gravida?

    Hej! 

    Jag har med min sambo bestämt oss för att starta bebisverkstad april 2017 (har två oplanerade barn...). Nu är jag rädd för att det ska tid att bli gravid, vilket inte känns så där jätteroligt men det är ändå en verklighet som kan komma att bli sann... 

    Men nu undrar jag, hur lång tid har det tagit för er när ni väl bestämt er för att "nu ska här bli bebis!" ? 

  • Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
  • gruvan

    1:a grav, 1 försök, son

    2:a grav, 3 försök, mf v 7

    3:e grav, 3 försök efter mf, son

  • SweetJune

    Barn nr 1: första eller andra månaden

    Barn nr 2: hade oregelbunden mens då jag ammade men från det att mensen kom tillbaka så ca 4 månader, körde dock mer seriöst sista 2 månaderna.

  • Lizzie09

    1 1/2 år. Vi är båda unga och vår fertilitetsutredning visade på helt perfekta provsvar. Lyckades sedan vid andra försöket med insemination

  • Emmask

    1: Blev till vid "säkra perioder" men hade inte koll på min sena ÄL och att det inte finns säkra perioder. Älskar ungen.
    2. Första försöket. Ett ligg den månaden, visste att jag hade ÄL.

    Ingen av mina vänner har haft så lätt att bli med barn. En är inne på månad 9 av försök nu. En annan tog det 6 med första och 7 med andra. En tredje tog det 2 månader.

  • Emmask
    Emmask skrev 2016-07-24 19:55:59 följande:

    1: Blev till vid "säkra perioder" men hade inte koll på min sena ÄL och att det inte finns säkra perioder. Älskar ungen.
    2. Första försöket. Ett ligg den månaden, visste att jag hade ÄL.

    Ingen av mina vänner har haft så lätt att bli med barn. En är inne på månad 9 av försök nu. En annan tog det 6 med första och 7 med andra. En tredje tog det 2 månader.


    Det jag menar är att alltså jag inte är representativ.
  • Zoey83

    Första graviditet: Oplanerad! -son

    Andra graviditeten- oönskad- abort

    Tredje graviditeten- första försöket- mf i v.8

    Fjärde graviditeten- andra försöket- dotter.

    Femte graviditeten- försökte inte aktivt men ville ha en till tätt, blev gravid trots amning- mf i v.11.

    Sjätte graviditeten- Andra försöket -son

    Sjunde graviditeten- oplanerad! mf- i v.7

    Åttonde graviditeten- andra försöket- mf i v.18 (fostret hade dött i v.13).

    Nionde graviditeten- tredje försöket -son.

  • GrönaDruvan
    Stora My skrev 2016-07-23 22:26:42 följande:
    Har du kollat upp sködkörteln? Om det ligger på gränsen kan det vara svårare bli gravid (kan utlösas efter graviditet). För oss tog det 1.5 år innan vi blev gravida med trean. Jag trodde aldrig det skulle gå. Hoppas det tar sig nu för er.
    Jag har för mig att den kollades upp för längesen pga en annan sak, men kanske ska kolla igen.... Fick ni hjälp med 3an? Eller tog det sig bara ändå?
  • Stora My
    GrönaDruvan skrev 2016-07-26 09:10:21 följande:

    Jag har för mig att den kollades upp för längesen pga en annan sak, men kanske ska kolla igen.... Fick ni hjälp med 3an? Eller tog det sig bara ändå?


    Mitt värde var bra så det var inte "felet". Några månader innan hade jag gått ner i vikt, är visst bra för fertiliteten, så det kan ha varit det plus att jag fick mannen att äta extra vitaminer som tex zink (bra för simmarna).
  • Elih

    4e försöket efter att ha tagit ut kopparspiral :)
    Tog ut den i nov -15 och blev gravid feb -16

  • Erla

    Graviditet 1: 1 år (mf v.13, fostret dog i v.7).

    Graviditet 2: 2 månader efter mf (kemisk graviditet).

    Är inne på lite över 2 år nu och 5:e försöket efter kemiska graviditeten. Inget barn än m.a.o. Vi är båda 26, snart 27.

  • lneb

    Första: andra försöket

    Är nu inne på försök 5... Så får se när det kan tänkas bli ett syskon

  • Linda2barnsmamma

    1a : 1 1/2 månad efter att p-sprutan gått ur kroppen

    2a : 2 månader efter p-sprutan gått ur kroppen

    3e : sprutan går ut i nov. Då testar vi ;)

  • odie

    8 år, efter 6 år sökte vi hjälp och dottern blev till efter första försöket med IVF

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida?