Inlägg från: Anonym (Bladet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bladet)

    Han skiljde sig aldrig....

    Antar att jag inte är ensam om att ha blivit förblindad av kärleken & stått med händerna tomma såhär efteråt....

    Jag träffade mitt livs kärlek på jobbet. Jag kom ny och fick skrivbordet mitt över hans. Han var min mentor på jobbet under mina första två månader och vi klickade direkt! Jag är skild sedan två år och har fullt upp med barnen så jag har varken dejtat eller tänkt att jag velat träffa någon. Men med han stämde precis allt. Jag har aldrig känt mig så fysiskt och psykiskt attraherad av någon i hela mitt liv.

    Han berättade att hans äktenskap var dött. Att de var osams hemma och att han mådde väldigt dåligt av deras vardag. Han sa att de varje dag pratade om hur en skilsmässa skulle gå till och att de inte hade rört varandra sexuellt eller pussat varandra på nästan ett år(!)

    Jag stöttade honom massor. Vi pratade flera timmar varje dag. Var alltid tillsammans på jobbet. Åt lunch ihop varje dag. Tränade tillsammans flera dagar i veckan och när vi åkte på konferens med jobbet hade vi sex och sov tillsammans. ALLT stämde mellan oss. Det gick tio månader av detta fantastiska förhållande. Flera på jobbet visste om oss och han sa att nu skulle han vilken dag som helst flytta ut.

    Då får jag ett samtal från hans fru. Hela världen rasade. En jättetrevlig kvinna ringde mig gråtandes. Hon hade läst ett sms som jag skrivit. Hon sa att de inte alls pratade om skilsmässa hemma. De hade precis köpt en sommarstuga tillsammans och planerade för framtiden. Hon sa att de hade haft en svacka där hennes man mått väldigt dåligt och dragit sig undan men att det aldrig varit tal om att dela på sig.

    Jag ringde upp honom på kvällen. Han var ledsen men sa att han ville stanna hos sin fru. Att han ljugit för mig och utnyttjat mig i förälskelsen han känt, att han blivit smickrad och känt sig behövd och sedd på ett nytt sätt. Men att han aldrig hade för avsikt att lämna sin fru. Han sa att han inte känt så starkt för mig som han sagt. Jag var i total chock! Han bad om förflyttning från sin tjänst och jag har inte sett honom sen dess.

    Nu har det gått 8 månader och jag känner fortfarande en enorm längtan efter honom. Han och frun verkar ha gått vidare. Jag känner en så stor sorg....

    Någon med goda råd? Liknande erfarenheter?

  • Svar på tråden Han skiljde sig aldrig....
  • Anonym (Bladet)

    Jag hade aldrig inlett en relation med honom om han inte hade sagt att de skulle skiljas. Att äktenskapet var dött och förbi.

    Jag litade på honom och upplevde den starkaste kärlek jag upplevt i mitt liv. Lever fortfarande på minnena av den tiden....

  • Anonym (Bladet)

    Jag är 36...han 41.
    Jag hoppas fortfarande på att han ska skilja sig och komma hem till mig med fullständig ånger och insikt....
    Men inser att det inte är bra av mig. Så olikt mig!

  • Anonym (Bladet)

    Har genom gemensamma kollegor till oss fått veta att han gör allt för att återvinna henne förtroende och att de går i terapi och bestämt sig för att vara tillsammans....

    Han har sagt att han ska fria på nytt till henne och är beredd att göra allt. Ingenting tyder på att han ångrar att det tog slut med mig. Det känns så orättvist! Att ljuga så som han gjort och sen få vara kvar med sin familj... Och sen är det ju naivt och destruktivt av mig att hoppas på att frun slänger ut honom så att jag får honom....

  • Anonym (Bladet)
    Anonym (Meam) skrev 2016-07-27 13:42:06 följande:
    Men just det där är sämsta tecknet, värsta varningsklockan. Lita ALDRIG på en man (eller kvinna) som pratar illa om sitt äktenskap och/eller sin fru/man. Och alldeles särskilt inte om skitpratet handlar om närhet/sex.
    Han verkade så trovärdig. Han målade ut sin fru som ett monster och i min förälskelse trodde jag på varje ord och tyckte så fruktansvärt synd om honom som hade två barn med henne. Nu känner jag mig totalt blåst!
  • Anonym (Bladet)
    Anonym (J) skrev 2016-07-27 15:18:50 följande:
    Vet hon om exakt hur illa han har utmålat henne som? Det förtjänar hon att få veta... Vilken gris han är.
    Hon vet precis allt.... Jag sa som det var.
  • Anonym (Bladet)
    Anonym (Vera) skrev 2016-07-27 16:37:05 följande:

    Försök att gå vidare med ditt liv, för det har han gjort med sitt. Har du någon att prata med om det här? Tiden läker inga sår, det är vad man gör under tiden som spelar roll.

    Min historia: Jag var gift, började på nytt jobb. Blev blixtförälskad i ny kollega. Insåg att min make inte kunde ge mig det jag ville ha. Skilde mig efter tre veckor, flyttade in till kollegan. Vi är ihop än, såhär några år senare. Men, jag visste direkt vad jag skulle göra och gjorde det (skilde mig) - din fd kollega har ju valt bort dig. Slösa inte mer tid på att tråna efter honom.


    Ja jag önskar att han hade varit lika rakryggad.... Han hade så många ursäkter och jag var så blåögd och trodde absolut bara gott om honom. Nu i efterhand förstår jag att jag var förälskad, blind och löjligt naiv.

    Jag pratar mkt med vänner om detta. De råder mig alla att gå vidare och se framåt. Att jag måste tänka på att när det väl gällde så valde han tveklöst sin fru....
  • Anonym (Bladet)
    Anonym (Det var naivt.....) skrev 2016-07-27 17:49:12 följande:

    Mitt ex pratade illa om mig också.... 


    Sa att vi inte hade sex sedan flera månader = vi hade sex varje dag vi sågs (Jag bodde i en stad och han i en annan så blev inte varje dag men nästan), oftast flera gånger....


    Sa att han funderade på att lämna mig men inte kunde för jag skulle bli hemlös = Jag hade eget boende..... Vi träffades visserligen i det närmaste dagligen. Men jag skulle inte bli hemlös om han gjorde slut, dessutom var det han som grät och ville ha mig tillbaka när det väl tog slut.... (I början jobbade jag och då var det lite mer sällan sen började jag plugga och då var det lättare och blev oftare)


    Han sa att jag inte gjorde något hemma utan att han fick sköta allt = Jag skötte mitt hem OCH hans hem, lagade mat, tvättade, städade osv osv.... 


    Han sa att han försörjde mig = Jag försörjde honom OCH hans dotter på min begränsade lön och sen mitt Studiebidrag.... Han var arbetslös och i skulder det enda han betalade var cigg och sin hyra (och som det visade sig sen även horor...nej inte älskarinnor men HOROR, Eskorter, prostituerade...Han lånade till och med pengar av mig till det....)... ALLT annat betalade jag...


    Han sa att jag behandlade hans dotter illa och inte ville umgås med henne = Jag och hon var ler och långhalm när hon var hemma hos honom varannan vecka. Hon och jag åkte till simhallen, gick på bio, gick till lekplatser, målade, busade. Jag ÄLSKADE den tösen.... (älskar fortfarande men vi träffas inte så ofta längre men hennes mamma låter mig träffa henne ibland...) 


    Men mitt ex hävdade till älskarinnan att flickan inte fick följa med hem till någon av mina föräldrar. Han sa även massa med skit om min pappa = min pappa skrämde honom antagligen för min pappa är stor och stark och väldigt bestämd. Men han gillade honom så vi fick vara i deras sommarstuga hela tiden och han ville ha ut oss med sin båt osv osv... han tog även till sig tösen och bjöd henne på bio och Liseberg osv. Och min mamma satt barnvakt hur ofta som helst och älskade tösen som ett barnbarn... 


    Så... jepp... har man den minsta IQ bör man nog inte lita på en man som bara vill få doppa snorren i en... 


    Många av de sakerna sa han om sin fru. Hon berättade att allt var en lögn. Att de haft det tufft men inte i närheten av hur han målat ut deras liv....

    Jag har fått mig en tankeställare & går ALDRIG i samma fälla igen.
  • Anonym (Bladet)

    Jag har varit otroligt naiv! Det låter säkert riktigt blåst men jag hade ingen aning om att sånt här hände i denna utsträckningen.... Jag hade verkligen inte det! Sånt händer kanske andra men inte mig. Så tänkte/kände jag. Han verkade SÅ otroligt närvarande och genuin..... Jag har fått upp ögonen, inte minst av denna tråden.

  • Anonym (Bladet)
    Miss Skywalker skrev 2016-07-28 16:18:42 följande:
    Personligen hade jag nog tyckt att det skulle vara alldeles för förnedrande att ringa upp den andra. Men jag kan förstå att man vill veta sanningen och den lär man ju inte känna att man kan få av mannen så är man tillräckligt desperat chansar man på att få veta mer av henne. Många har mått bättre av det..
    Hon litade inte på hans ord då han ljög om mig till henne också så hon ringde mig. Det är jag tacksam för. Hon var aldrig otrevlig! Vi hade ett bra samtal.
  • Anonym (Bladet)
    EnAnonumius skrev 2016-07-28 17:40:30 följande:
    Tja jag har varit i den sitsen två gånger

    Första gången påstod mannen att han hade ett öppet förhållande med sin fru. Den mannen försvann för gott när jag frågade om vi två kunde gå hem till hans fru och jag frågade henne själv om hon hade några problem med det.

    Andra gången så var det en man som "låg i skilsmässa", enligt honom. Jag sa till honom. Om du vill ha sex med mig så får du visa domslut på att du är skild först. Han återkom aldrig.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Verkligen tummen upp! Jag kommer aldrig gå på ngt liknande igen...
  • Anonym (Bladet)
    nernu skrev 2016-07-29 12:37:02 följande:

    Ska det vara då förbannat svårt att skilja på mitt och ditt...

    Och vad har du för självkänsla egentligen? Hur kan du ens tänka tanken att vara tillsammans med någon som har det i sig att bete sig så vidrigt mot sin fru en kvinna som han älskat och fått barn tillsammans med?


    Jag vet. Det är absurt. Förstår inte hur hans fru står ut med att ha honom kvar efter det han gjort.. Kärleken är blind.
Svar på tråden Han skiljde sig aldrig....