• klyban

    Tänder av (buprenorfin)

    Anonym (Ssk) skrev 2016-07-31 16:09:38 följande:
    Nej, för att ta krossat subuxone nasalt behövs nasalsond. Om man nu inte väljer att snortat, vilket man gör med droger/knark men inte läkemedel. Subuxone är inget nasalt läkemedel, oavsett om du krossa det. Det blir aldrig nasalt läkemedel.

    Subuxone är det som diskuteras i tråden. Trodde du hade läst det ts skrivit?!

    Nasalsond ÄR en nasogastrisk sond som går genom näsan ner till magen! Har ALLTID varit det och kommer alltid att vara det. Medicinen, pulver löses i vatten och tas upp i magen.
    Sprayform och droppform tas upp genom slemhinnor i näsan, då behövs ingen nasalsond (dvs nässond = nasogastrisk sond).

    För läkemedelt Subuxone stämmer inte ditt påstående. Det stämmer dock på nasala läkemedel.

    Vad du tror eller inte bryr jag mig inte alls om. Jag har min legitimation och jobbar dagligen som ssk på en barn/vuxen akut. Du vet, akutmottagning som tar emot barn och vuxna.

    Nope, det är inte en nasal medicin, dock sa du att det verkade mindre, vilket är en lögn.
    Då det är tvärtom, det verkar bättre, då biotillgängligheten är större.


    Du svarar på att det inte går ta i nasalt, och detta jag rättar till dig på.

    Och varför du pratar om saker som sker i magen, när vi pratar om nasalt i näsan.
    Känns väldigt ointressant OT du tar upp, förstår inte ens varför du tar upp det alls, då jag inte pratar om magen ens.
    Enda gången det kommit på tapeten, det är när jag pratat om oral biotillgänglighet.
    Och givetvis har jag hela tiden vetat att inga sonder behövs för nasal administrationssätt.
    Hela tiden funderat varför du ens tagit upp detta, det är därför jag är säker på att du inte är nån ssk.
    Utan bara utger dig att vara detta, dina svar blir googlemässiga emellanåt, bara stärker misstankarna.

    Som du svarar och ständigt återkommande fel, och ändra, ta upp saker som inte har med nasalt att göra.
    Inte vara medveten om att det finns i mer former än spray, och sen försökte säga men så brukar vi göra oftast.
    Till sen säger det finns i dessa tre former.
    Nasalsonder som inte är närheten att administrera nån substans i näsan.
    Sen verkar det som du googlat buprenofin och biotillgänglighet, då du insett att ~50% är större än ~15-30%.


    Hehe, jag gillar det sätt du ska försöka nedvärdera mig, genom säga jag jobbar på barn/vuxen akut, och en upprepa att det är en akutmottagning som tar emot barn/vuxna.
    Som inte detta var klart redan i första meningen
    Humor Solig
    För vara ssk, så har du kusligt låga kunskaper.
    Eller så inbilla du dig att andra inte hade bättre kunskaper än dig.
    Jag bara menar, när du ska komma in och säga det verkar sämre om man tar det nasalt.
    Och det är inte ens närheten att stämma, trodde du folk skulle låta din osanning bara gå obemärkt förbi?

  • klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-07-28 16:03:42 följande:
    Nej, det är inget man skal snorta. Tabletter ska smälta under tungan i ca 10 minuter. Att snortar är helt fel och helt värdelöst.

    Här säger du detta.


     


    Anonym (Ssk) skrev 2016-07-31 16:48:34 följande:
    Har jag påstått att 50% är mindre än 15-30%?

    Problemet är väl att du tror att alla läkemedel har samma biotillgänglighet, vilket inte stämmer. Det har försökt att förklara för dig ett antal gånger nu men det verkar inte gå in.

    Nasala läkemedel finns i tre former. Droppform är dock inte relevant för tråden därav har jag inte tagit upp det. Det innebär dock inte att det inte finns.

    Pulver är relevant. Dock om ts ska snortat det så tappar läkemedelt verkan och blir meningslös. Enda sättet att ta det genom näsan utan att de ska tappa nästan är att administrera det genom en nasalsond (nasogastrisk sond) efter att blandat ut det i vatten så att det blir löst.

    Med dig så är det så att man måste förtydliga allt extremt för att du ska förstå. Därav förklarade jag vad en barn/vuxen akut var.

    Nope, alla mediciner har olika biotillgänglighet, och jag pratar enbart om bruprenofin i denna tråd.


    Vi har andra liknande mediciner, som tex oxy, som är en väldigt hög oral biotillgänglighet, för mig upp mot 80-85%.
    Så nä, jag har INTE sagt att alla mediciner har samma biotillgänglighet.

    Du har inte börjat prata om andra nasala medicinformer, innan jag berätta för dig att man inte behöver krossa, blötlägga och använda naslosond.
    Det var först efter ett gäng försök att få in detta i skallen att det finns ett flertal former.

    Den tappar inte sin verkan i näsan, den tvärtom ökar.
    Vad tror du att den högre biotillgängeligheten betyder?
    ~50% är fortfarande mer än ~15-30%.
    Att placera buprenofin i magen, där vi endast har en 10% biotillgänglighet, varför ta du upp detta?
    Det är fullständigt irrelevant.

    Jag är 100% på det klara med vad som gäller med denna substans.
    För en missbrukare är det effektivare att ta i näsan, då det krävs mindre mängd, för maximal berusning.
    Under tungan kan det krävas upp mot 3 gånger så mycket.
    Sen tyckte jag det var roande i ditt försök att trolla mig eller vad det nu var.
    Såg riktigt roligt ut, samtidigt rätt tragiskt också.
    Då ad hominem gör inte så du får mer rätt.


    Jag kan hålla på i evigheter, jag kommer aldrig acceptera att du försöker påstå att sublingualt skulle ha effektivare biotillgänglighet än en nasal administration.
    Då det är en lögn.
    Och börja prata om sätta det i magen igen är rätt meningslös, då det är endast ~10% biotillgänglighet i magen.

  • klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-07-31 17:13:44 följande:
    Ja? Är det oklart på något sätt?

    Om du pratar om subuxone så är du helt ute och cyklar.

    Så hur får du tagit en subuxone tablett genom näsan utan att krossa den?

    Så du tror att det var du som sa till mig att nasal läkemedel finns i olika former? Då kan jag berätta för dig att det visste jag långt innan. Förmodligen även långt innan dig.

    Subuxone tappar sin verkan om man snortar det. Om man nu absolut måste ta det genom nästan är det bättre att ta det via en nasal/nasogastrisk sond, men jag tvivlar på ts har en sådan..

    Du vet att subuxone inte är något russmedel och därför inte fungerar som ett...

    Nä, det är solklart, dock är det fel.
    LoL, jo, man tar en hel tablett utan att krossa före man tar det nasalt

    Jag levt i 50år, och vetat om detta i minst 35år av dessa, så är du äldre så är kanske det påståendet sant.

    Biotillgängligheten är högre nasalt än sublingualt, finns inget du kan göra åt detta.
    Prata om magen så är det mindre ~10% biotillgänglighet.


    LoL försöker du säga att ingen tar det i rus syfte, så himla rolig du är.
    Visst det är sämre än subotex, men ABSOLUT inte utan verkan.

  • klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-07-31 17:13:44 följande:
    Ja? Är det oklart på något sätt?

    Om du pratar om subuxone så är du helt ute och cyklar.

    Så hur får du tagit en subuxone tablett genom näsan utan att krossa den?

    Så du tror att det var du som sa till mig att nasal läkemedel finns i olika former? Då kan jag berätta för dig att det visste jag långt innan. Förmodligen även långt innan dig.

    Subuxone tappar sin verkan om man snortar det. Om man nu absolut måste ta det genom nästan är det bättre att ta det via en nasal/nasogastrisk sond, men jag tvivlar på ts har en sådan..

    Du vet att subuxone inte är något russmedel och därför inte fungerar som ett...
    Sen även är det tydligt att TS tar linor, och även subutex intas.
  • klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-07-31 17:29:07 följande:
    Nej, det är inte fel. Administreringssättet för subuxone är att den ska smälta under tungan. För den ska ha smält helt tar det ca 10 min. Så fel, nej. Helt korrekt.

    Du har vetat om något som är fel i 35 år, ja då kanske det är dax att rätta till det då.

    Vart har jag skrivit att ingen tar det i rus syfte?
    Finns förmodligen många som gör det, men helt utan verkan då det inte ger något rus.

    Vet du vad subuxone är för läkemedel?

    Sagt många gånger att detta är hur sjukvården vill man ska ta det.
    Dock får det mer verkan genom ta det nasalt, har du inte förstått detta än?


    Rätta till vadå, att det finns spray, droppar och pulver.
    Varför skulle jag rätta till detta för?

    Vem var det som sa(se nedan), du eller jag Solig


    Anonym (Ssk) skrev 2016-07-31 17:13:44 följande:
    ...
    Du vet att subuxone inte är något russmedel och därför inte fungerar som ett...

    Jo, det var du, så fungerar det som rusmedel eller inte.
    Sen hämmar givetvis naloxonen en del av buprenofinen verkan, utan rusegenskaper, nä den går vi inte på.
    Du var ssk sa du, intressant.

    Vad spelar det för roll om det är ett läkemedel eller inte, vi pratar om en specifik substans.
    Som TS köper på den illegala marknaden, om det är en medicin eller inte är helt ovidkommande.
    TS har ett beroende, efter h*n använt det ett tag genom ta det nasalt.
    Men då kom en "ssk" och sa det inte har sämre verkan, än sublingual administration.
    Vilket är 100% fel.

  • klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-07-31 17:30:25 följande:
    Subutex och subuxone är samma läkemedel.....

    Nä, det skiljer en vital del, som gör att suboxone får lite mindre kraft.
    Det var väl den som gjorde du innan sa att det inte var nått rusmedel.
    Kommer du inte ihåg vad du säger i ena inlägget till nästa, eller är det två helt skilda användare?

  • klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-07-31 18:19:57 följande:
    Det är samma verksamma substans. Precis som panodil och alvedon.

    Jag har bra minne tack och ber vad jag har skrivit.

    Varken subuxone eller subutex är rusmiddel. Fungerar inte så.

    Och naloxon ändrar inte den medicinens beskaffenhet menar du?

    Jag svarat vart en gång på dina motsägelser, börjar inse du inte alls har ett minne överhuvudtaget.
    Och det roliga är att du upprepar i samma inlägg, som du efterfråga.
    Är det humor om nått?


    LoL, inte rusmedel, herre gud kan man bara säga.
    Om du verkligen tror detta, så har du NOLL koll.
    Det är många som använder det enbart för denna anledningen, de som tar det som en medicin och följer ordination.
    Ja, deras deras rus, är väl inte lika tydligt som de som använder det som enbart som berusning.
    Utan kan vara rätt svagt


    Inte rusmedel, LOL LOL LOL, trillar snart av stolen här Skrattande
    Och du är ssk sa du?
    Varför tror du substansen är narkotikaklassad för?
    För att det inte har rusegenskaper?

  • klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-07-31 19:24:06 följande:
    Subuxone/subutex är ett substitut för drogen. Behandlingen är substitionsbehandling vid opiodberonede. Dvs man tar det under kontrollerade former för att komma ut sitt missbruk.

    Eftersom det verksamma ämnet är kraftigt smärtstillande är det inte något konstigt alls att set är narkotikaklassat. Det innebär dock inte att det ger rusinverkan.

    Vad har det med TS och dennes konsumtion att göra.
    De som tar det nasalt för få bättre effekt, tror du de tar medicinskt fastställda doser

    Vet inte varför du pratar om nått du inte har en aning om, bupreonfin tas för ruset skull(vi pratar nu om dom som INTE är i ett substitutsprogram eller får andra ).
    Men varför tror du de tuggar plåsterna för?
    För att det är gott att tugga plåster eller få sig ett rus?
    FÖR ATT FÅ ETT RUS SÅKLART, vad trodde du.
    Eller är du så naiv och inbillar dig att alla tar dessa under kontrollerade former?

  • klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-07-31 19:46:20 följande:
    Finns säker de som tror sig uppleva rus, men skillnaden är att det inte ger rus. Beroende är inte samma som rus.
    LoL, inget rus, hej på dig du.
  • klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-07-31 19:48:21 följande:
    Nej, alla tar det inte under kontrollerade former. Rätt uppenbart med tråden.

    Vanligaste är väl dock att röka plåster. Men finns absolut de slm tuggar. Men sedan är ju plåsterna morfinpreparat, vilket inte Subuxone är.

    Exakt, och de gör detta för ruset skull

    Samma verksamma ämne, innan var det samma och  nu är det inte detta.
    Hur ska du ha det?
    Härmed är det bevisat att du inte vet vad du pratar om.
    Någon ssk är du inte, jobba på en akut och inte ens veta att plåster är samma verksamma ämne.
    Du måste ju inse att du är avslöjad.

Svar på tråden Tänder av (buprenorfin)