• klyban

Tänder av (buprenorfin)

Anonym (Ssk) skrev 2016-08-01 01:03:01 följande:
    Heroin kan verka smärtstillande, så visst kan det ha medicinsk verkan.

Såklart det har, det var ju knappast det jag sa.
    Utan att dom har klassat den som detta, en drog utan medicinsk egenskaper.

• klyban
    ikna skrev 2016-08-01 01:17:51 följande:
    Suck! Subuxone/Subutex gör sitt riktiga jobb oralt, men du kan inte få ett rus av sub genom att inta det oralt utan tabletten måste krossas och snortas eventuellt tas intravenöst. Och hur mycket heroin och kokain har du sett komma i 8mg tabletter egentligen? Förmodligen inga eftersom de inte görs i tablettform.. Tänk innan du talar, och framförallt ha lite kunskap också ;)

Biotillgängligheten oralt är ju endast 10%.
    Så är väl därför inte så många tar det oralt.
    Vill man inte ta det nasalt, så är under tunga bra bättre än oralt.

• klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-08-01 01:24:54 följande:
    Vi har ju fentanyl istället...

Det var knappast det jag sa heller.
    Men blev väl för mycket stigma kring heroinet, att man ändrade detta.
    I England så vägrar man kalla det för heroin, utan kallar för dess susbstansnamn istället.

• klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-08-01 01:31:28 följande:
    Sedan när började man medicinera med kokain?

Heroin har däremot funnits i tablettform då det tidigare användes som läkemedel. ..

Subuxone finns inte heller i 8mg tabletter....
    Använts som bedövningsmedel en gång i tiden.
  • klyban
    Anonym (ISLAND) skrev 2016-08-01 01:45:27 följande:
    Varsågod, här har du typ tusen sidor som klart visar att du har fel: www.google.se/search?q=snorta+sub&ie=utf-... Men eftersom vissa av dem är Flashback och du tvivlar på källan så får du en miljon träffar på engelska också: www.google.se/search?q=snort+suboxone+pill&am...

För övrigt är nog Flashback den site i Norden som har mest och bäst info om droger. Det finns inget man inte kan hitta om droger på FB. Inget.

Ja, att det inte finns nått rus på buprenofin, är ett löjligt påstående.
    Jag tror man skapat någonslags mytbildning inom sjukvården, att suboxone och den Naloxon som finns i dessa.
    Att detta skulle radera ut ruset, men även de som tar denna vittnar om att det ger ett tydligt rus.

Den bästa sidan av alla att objektivt ge fakta om droger, är Erowid.
    Som skriver det dåliga med droger, det bra, och all fakta kring den aktuella substansen.
    Vissa inbillar sig det är en sida som förespråkar droger, det är en objektiv fakta sida och inget annat.
    Och vill man hitta vad som är farligt med en substans, så är det rätt ställe att leta på.

• klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-08-01 01:53:33 följande:
    Subutex ja, men inte subuxone. Subutex är dock avregistrerat.

Nej, subuxone ger inte rus även om många tror att de upplever rus. Vi kan älta detta år ut och år in men det kommer fortfarande inte ge rus.

Det hindrar knappast TS att få tag i just subutex.
    Då h*n köper det på svarta marknaden, så är väl risken stor att efterfrågan på buprenofin utan naloxon är rätt stor.

LoL, folk upplever det ger ett rus, men dessa ofantliga antal människor måste ha fel.
    Att uppleve ett rus, är itne det själva definitionen att man faktiskt har ett rus.
    Varför är är även dessa tabletter populära då?
    Jag tror du gått på en myt, pga Naloxonens närvarande.

Sen om man äter samma dos år ut och år in, då vet att ruset inte existerar pga tillvänjning.
    Dock så tar inte den rekreationella konsumenten samma dos som i sjukvården, och sen justerar upp den allt eftersom.
    Kanske därför du fått inbillningen att denna substans inte ger rus.
    Sen har du fått flera miljoner träffar på det ger rus, utanför FB.
    Så igen har du fel.

• klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-08-01 01:54:22 följande:
    Du hänvisar till Flashbacks! Allvarligt?
    När det kommer till berusning, så är det är klockren källa.
  • klyban
    ikna skrev 2016-08-01 02:06:20 följande:
    Tror du missbrukare endast köper svenskt eller vad är din poäng? Varför skulle vi bara begränsa oss till att prata om svenska läkemedel? Även för 8 år sedan köpte vi franska Subutex tex. Poängen är fortfarande att både Subutex och subuxone ger ett rus. Och här ger jag upp denna diskussion, you can't convince ignorant people.

Det är rätt vanligt att tablett drogerna inte kommer ifrån Sverige.
    ssk tror vl att bra för det är avreggat, så kommer ingen använda subutex.
    Sen nu med Darkxxx, så kan det komma från överallt.

• klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-08-01 14:28:16 följande:
    Så du tror att avreggat mediciner inte finns alls? Någonstans? Ja du, trots din ålder har du mycket kvar att lära...

Det du gör där, kallas lägga orden i munnen på en.
    Där man ställer en fråga, svarar på den och sen gör en slutsats att jag inte kan nått.
    Har varit med för länge och diskuterat på forum, för gå på sån argumentationsteknik.

Heroin är man oftast väldigt obstinata över, och så många länder har klassat den som utan medicinskt intresse.
    Men väljer man fabulera ihop och lägga orden i munnen, så blir det så här konstigt som du nu gjorde det.
    Men såklart du sagt en del konstiga saker här, så det är väl bara enligt schema att det fortsätter.

• klyban
    Anonym (Ssk) skrev 2016-08-01 14:28:16 följande:
    Så du tror att avreggat mediciner inte finns alls? Någonstans? Ja du, trots din ålder har du mycket kvar att lära...

Det bästa av allt, är detta stycke av text.
    När jag redan sagt att England har heroin i sjukvården, men vägrar kalla den heroin.
    Och så får du för dig skriva en sån rad, hur tänkte du där.
    Hur kan man komma fram till en sådan slutsats, när det är så tydligt det jag sa att England har den i sin sjukvård.

Varför?

Svar på tråden Tänder av (buprenorfin)