• genuine

    Vi som INTE ska ringa/smsa någon, oavsett anledning

    Ikväll hörde han av sig. Lunch imorgon...

    Jag tackade nej....orkar inte kasta om jobbschemat....

    NU vill jag skicka något... Att jag ångrar mig, att jag kan visst kasta om mitt jobbschema, att jag gör vadsomhelst helst för att vi ska ses... Men gör inte det, stänger av ljud och alla aviseringar så fort jag skrivit klart här.... Vill inte behandlas som ett alternativ bland andra.....

    Blir en prövning imorgon, att låta bli skicka något....

  • genuine
    villintevaramed skrev 2016-08-21 23:17:12 följande:

    "Du och jag har länge fruktat dagen där vi står idag. Tankar spridda miljoner känslor av alla dess slag. Ingen runt oss insåg vad som kunde gjorts mer. Jag kan inte se mig utan dig för då förstörs jag helt. Förstörs som platsen och vårt nu då allt omkring oss bara har gått fel." Det säger väl allt? Men vet du i den andra versen kommer "tills jag kommer tillbaks om du lyckas hålla ut". Men du kommer inte tillbaka, eller hur?


    "tills jag kommer tillbaks om du lyckas hålla ut" ... låter inte ett dugg schysst att säga mot en annan människa... 
    Du behöver inte hålla ut och vänta, hoppas. Det drar bara ut på smärtan och allt det jobbiga...
  • genuine
    villintevaramed skrev 2016-08-21 23:07:59 följande:
    Oj vad du är stark! Du bör vara stolt. Det är svårt nog att stå emot att kontakta och föreslå själv. Att säga nej är ännu svårare eftersom någon annan drar igång det. Bra jobbat!
    Tusen tack för pepp!
    Idag är jag inte alls lika kaxig. Längtar så in i bomben. Vill ändra mig, vill skicka att jag kastar om dagens schema och gör utrymme för långlunch...

    Vet att i längden förlorar jag på det och trillar tillbaka i samma spår. Vill inte till de spåren igen! Ska det vara något så får det bli nya spår. Gick in här istället....
    Som sagt... jättetack! 

    Får njuta av att kunna se hans meddelanden sist i konversationerna, både på sms och fb... meddelanden som jag inte besvarar...  
    Okej, tveksamt nöje när jag helst vill annat, men hellre det än att se mina egna skickade och obesvarade mess... 
  • genuine
    Anonym (vetej) skrev 2016-08-22 12:31:33 följande:

    Vad håller du på med? Vad är det som blir lättare av att du inte talar om hur du känner? Vill du försöka igen, så säg det. Vi kan ta det lugnt. Är det helt slut så vill jag ta avsked av dina barn. Det är inte deras fel att det blev så här. Om du är osäker, så låt mig åtminstone träffa dem ibland.

    Senast jag sprang på dem verkade de vara rädda för mig. Du kan inte bara hålla tyst. Du teg ihjäl hela vår relation och hela vår vänskap. Nu tiger du ihjäl hela min relation till dina barn. De förtjänar att få veta. Jag förtjänar att få veta. Dig kan jag undvika, men dem kommer jag att träffa då och då. Det är oundvikligt när ni bor så nära.


    Känner så med dig Anonym (vetej) det känns så hopplöst när man inte kommunicerar... Ingenting blir mindre komplicerat när frågorna står obesvarade... 
    Kram på dig!
  • genuine

    Så himla svårt just nu....

    Måste stå på mig...

    Han heter ju SKICKA INGET i kontaktboken... Då ska man inte skicka nåt eller hur?

  • genuine

    Så svårt ikväll, inatt. Vill. Längtar. Håller på att gå sönder. Håller mig än. Måste hålla mig. Skriver här. Hoppas det värsta går över så jag låter bli skicka något och släcker lampan och somnar, eller ligger fosterställning och biter naglarna tills de blöder. Undrar så om han saknar mig. Vill inte, innerst inne, att han släpper mig. Hellre plågas jag. Har på känn att han inte hör av sig igen. Att bollen ligger hos mig. Han hörde av sig, och han vet vad det blir om vi ses, det blir seriöst, eller så seriöst som det kan bli med våra nuvarande liv.... Vad vill jag? Nya stigar, det är vad jag vill ha, vill inte vandra i de gamla spåren.... Herregud varför skulle det bli så här? Orka!.....

  • genuine
    villintevaramed skrev 2016-08-24 16:10:55 följande:

    Viljan att smsa dig försvinner inte. Men jag vet inte längre vad jag vill skriva. För det jag vill säga kommer du aldrig förstå. Och de svar jag vill ha kommer jag inte att få. Idag eller i framtiden. Du är lugnare nu, anstränger dig för att det här ska funka. Men jag undrar om det bara är för att du tycker synd om mig, att jag är någon patetisk som man måste tycka synd om. Jag har förstått nu att det aldrig kommer att bli vi igen. Jag undrar vad du känner innerst inne, om oss och det här ovärdiga slutet. Men mest om allt som var vi och allt det som skulle bli men som inte kommer att komma. Jag sörjer den lilla bebis som vi pratat om ibland, vårt sista barn. Hon som aldrig kommer att finnas. Är så rädd för jag vet att X vill ha fler barn. Rädd att den lilla flickan blir ert barn. Jag undrar om du kommer ihåg hur det kändes när jag var hela din värld och du inte kunde vara utan mig en enda dag. Jag är rädd att du kommer glömma och bara minnas det som var dåligt, med oss och mig. Snälla glöm inte hur mycket du älskade mig. Glöm inte hur lyckliga vi var.


    Så vackert skrivet....

    Och samtidigt så sorgligt...

    Kram!
  • genuine

    Varför vågar du inte? Varför vågar inte jag? Vi går som två katter runt het gröt. Båda vill, ingen vågar. Jag vet att du vill mer än det du föreslagit. Du försöker dölja det, men jag ser det, jag känner det. Jag har gått med på ditt förslag, det är bättre än inget, bättre än att inte ses alls, men innerst inne gråter jag, det tär på mig. Jag vill så mycket mer. Du också. Det är i varje fall vad jag tror utifrån det jag känner, när vi är tillsammans... Längtar så... Men denna gång ska jag vänta in dig.... Om jag orkar.....

  • genuine

    Så konstigt, samtidigt så självklart....Ingen av oss säger något...ditt förslag gäller sa vi, och försöker övertyga varandra om arrangemangets förträfflighet med de skrivna orden, med tystnaden...tills vi ses, tills kroppsspråket och handlingen säger något annat...skvallrar om kärlek....

    Jag väntar...Säger ingenting..ännu...

  • genuine
    Anonym (Weeks) skrev 2016-09-12 12:19:32 följande:

    Jag klarade att hålla tyst, inga sms eller samtal i hela 6 veckor.

    Sedan skrev jag ett kort mail att jag vill hämta mina saker för att kunna gå vidare och glömma helt.

    Han hämtade mig i fredags och nu först är jag hemma igen. Vad händer nu?


    Vad vill du ska hända? Ta en paus, var med dig själv och dina känslor... Bestäm dig vad du vill... Se till att det händer, var listig, och varsam, läs av... Handla utifrån det du ser och känner, inte utifrån det han säger....
  • genuine

    Time has a wonderful way of showing us what really matters.... 

    Det är precis vad som händer med oss. Tiden går, vi hörs ibland, vi träffas ibland, vi älskar ibland.... Vi känner varandra rätt väl vid det laget..träffades på vårvintern, nu är det snart vinter igen. 
    Vet du, jag bara myser när jag märker att du egentligen bryr dig mer än du vill visa. Men jag säger ingenting. Jag ska inte vara för på. Skicka sms och fb-mess och ringa i tid och otid. Jag tror att du har känt dig lite kvävd av mig tidigare, livrädd för krav som kom smygande, livrädd att binda dig, igen. Och på något sätt binder vi oss vid varandra ändå.... Sakta men säkert... i din takt... 

    Och dessa tankar får jag bara inte berätta om för dig, även om jag vet att du vet... vad som händer...

  • genuine

    Vill sms:a... Vill så hemskt gärna skicka något, eller ringa eller nåt... Får inte, ska inte, inte nu, inte ikväll. Var är du?

    Ja, du hade svarat på mitt mess, tror jag, kanske hade du tom blivit glad om jag messade, men jag ska inte, ska inte.

    Kram på dig.... where ever You are...

  • genuine

    Ikväll... får jag bara inte skicka något... Ikväll passar det inte alls..

    Det har blivit så mycket förhållande av det vi gör... Hur vi beter oss...Vad vi säger, vad vi skriver...

    Jag får kalla fötter... Jag gissar att du får det med... Fattar inte att vi inte kan prata om det.... Jag ska ställa frågan nästa gång vi ses om du känner likadant, att det blir bara för mycket känslor, för mycket förhållande... .. nej, jag har inte ens minsta tvekan OM vi kommer att ses, jag vet att vi gör det även om vi inte bestämmer något från gång till gång, även om det går dagar utan att vi hörs, någon vecka ibland... Vi är som magneter som dras till varandra...

    Men ikväll ska jag inte skicka något...

  • genuine
    Anonym (Kunde varit jag) skrev 2017-01-14 17:13:12 följande:

    Herregud hamnade i denna tråden av en händelse o oj vad jag känner igen mig... Jag kämpar för att inte alltid vara den som tar initiativet men det går sådär....i tre år har vi träffats - från början mer sällan men nu på sista tiden blir det oftare o oftare.. Trots att vi "rensat luften då och då - han vet att jag vill mer - han säger att det inte kommer bli mer än såhär o jag hoppas att han ska ändra sig.. Vi hittar på saker då och då, har tom varit på semester tillsammans! ( som kompisar utåt sett)

    Kämpar ibland för att inte skriva - räknas spel ????????? Men oftast trillar jag ju dit o skriver nåt litet - får oftast svar kanske inte direkt men efter nån timme... Vår relation är som ett förhållande, förutom att det inte är nån som vet att vi ses ....


    Jasså... Vi är fler alltså... Här är vi uppe i snart ett år.... Fattar knappt... Allt är så weird...
  • genuine

    Tidigare ikväll stod jag inte ut... Satte mig i bilen, ringde när jag hade 5 min kvar till dig, sa att jag kommer...

    Fick prata en stund, jag sa att jag inte stod ut med tystnaden... Ville veta... Antingen eller... du sa att det var mycket... Att du ville ha en paus.. Innan jag ens hade frågat..sa du att du inte var kär..att det var inget sånt.. Jag blev ställd....visste inte vad ja skulle säga.. Sen sa du att jag fick göra vad jag ville om jag nu ville vänta eller vad, att du orkade inte just nu, kände dig låg, deprimerad... Du vägrade säga att det var ett definitivt slut... Men en paus behövde du just nu...

    Hur... Har jag hamnat i allt detta, varför fortsätter jag... . Ändå vill jag ha dig över allt annat...

  • genuine
    Anonym (sjukt...) skrev 2017-01-16 00:50:22 följande:

    Verkar var många som "lallar" runt i ett plastförhållande. Få inser att åren går oavsett om man är ung eller gammal. Tidens tand är tydligen att det "kanske" dyker upp något bättre men så länge kan an ju alltdid roa sig på någons annans bekostnad! Eller ?


    Visst är det sjukt. Om inte annat så är det fruktansvärt egoistiskt beteende... Jag kanske skulle "pausa" själv... Dra i handbromsen så det skriker om det... Ta nästa man från kön istället för att sitta och vänta på... Ja, på vad?...
  • genuine
    Anonym (Tom) skrev 2017-01-17 06:58:32 följande:

    Jag vet att du inte är bra för mig!! Ändå är jag så FAST med dig! Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag älskar dig trots allt du har gjort mot mig!! I mitt huvud får jag INTE ihop det. Jag såg en dokumentär om kvinnor som blivit misshandlade av sina män, mycket värre än du slagit mig, och de fortsatte älska mannen ändå, samma skit är jag i nu och jag vet inte hur jag ska ta mig loss.

    Mina känslor för dig är bara ännu starkare nu känns det som. Ingen som har varit i en sån här situation kan nånsin förstå... för det verkar så sjukt ologiskt alltihop och det är det också.

    Är det någon som läser som lyckats ta sig vidare och kommit över killen efter en destruktiv och våldsam relation så skriv...


  • genuine
    Anonym (Tom) skrev 2017-01-17 06:58:32 följande:

    Jag vet att du inte är bra för mig!! Ändå är jag så FAST med dig! Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag älskar dig trots allt du har gjort mot mig!! I mitt huvud får jag INTE ihop det. Jag såg en dokumentär om kvinnor som blivit misshandlade av sina män, mycket värre än du slagit mig, och de fortsatte älska mannen ändå, samma skit är jag i nu och jag vet inte hur jag ska ta mig loss.

    Mina känslor för dig är bara ännu starkare nu känns det som. Ingen som har varit i en sån här situation kan nånsin förstå... för det verkar så sjukt ologiskt alltihop och det är det också.

    Är det någon som läser som lyckats ta sig vidare och kommit över killen efter en destruktiv och våldsam relation så skriv...


    Ursäkta dubbelpost. Vet inte hur jag kan ta bort det förra. Någon admin som kan ta bort det?

    Aldrig varit i den typen av våldsam relation, så jag vet inte...

    Tänker att det kanske faller lite under medberoende problematiken, läs om det... Hoppas du hittar verktyg att ta dig ur relationen och vidare...
  • genuine
    Anonym (Tom) skrev 2017-01-17 06:58:32 följande:

    Jag vet att du inte är bra för mig!! Ändå är jag så FAST med dig! Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag älskar dig trots allt du har gjort mot mig!! I mitt huvud får jag INTE ihop det. Jag såg en dokumentär om kvinnor som blivit misshandlade av sina män, mycket värre än du slagit mig, och de fortsatte älska mannen ändå, samma skit är jag i nu och jag vet inte hur jag ska ta mig loss.

    Mina känslor för dig är bara ännu starkare nu känns det som. Ingen som har varit i en sån här situation kan nånsin förstå... för det verkar så sjukt ologiskt alltihop och det är det också.

    Är det någon som läser som lyckats ta sig vidare och kommit över killen efter en destruktiv och våldsam relation så skriv...


    Ursäkta dubbelpost. Vet inte hur jag kan ta bort det förra. Någon admin som kan ta bort det?

    Aldrig varit i den typen av våldsam relation, så jag vet inte...

    Tänker att det kanske faller lite under medberoende problematiken, läs om det... Hoppas du hittar verktyg att ta dig ur relationen och vidare...
Svar på tråden Vi som INTE ska ringa/smsa någon, oavsett anledning