• SSL

    Någon mer med ägglossning runt den 5 aug ?! :)

    Hej!

    Hade ägglossning dag 9-11 någon gång. Hade samlag 4 gg 4-5e på kvällarna, stod på händer och låg med benen i luften i 15 min. Kissade efter 12 tim.

    Har haft mycket känningar /smärta i korsryggen och livmoder/äggst men jag har samtidigt varit förstoppad så man vet ju inte om det beror på det. Har känt precis som vid mens. Fast extra smärta i ryggen.

    Jag får till och från sammandragningar i livmodern när jag ammar min 2-åring. Det har jag inte känt sedan hon var några v..

    Har fått lite finnar men det kan ju vara all olja jag tryckt i mig för att kunna gå på toa...

    Jag har menscykel på 22 dagar. Vet inte om jag ska testa på ons-tors om mensen inte kommit. Längsta dagarna någonsin ju!!!

    När skulle ni ha mens?

  • SSL
    Crazy catlady skrev 2016-08-14 11:32:50 följande:

    Jag har bim på torsdag.. :)


    Kul hoppas att du inte får den!
  • SSL

    Jag tog inget äl utan tittade på flytning och kände på tappen.

    När ni testar kollar ni även sekret eller tapp?

  • SSL
    SSL skrev 2016-08-14 11:42:03 följande:

    Jag tog inget äl-test utan tittade på flytning och kände på tappen.

    När ni testar kollar ni även sekret eller tapp?


  • SSL

    Ok! Ja, jag tyckte också att det kändes olustigt att kolla tappen men sedan blev jag så nyfiken och började testa att försiktigt kolla den. Jag hade bara äl sekret i 2 dagar då var även tappen öppen, den stängdes efter några dagar. Man hittar sina sätt men vad gör man inte för att bli gravid


    Crazy catlady skrev 2016-08-14 11:59:53 följande:

    [quote=76881675][quote-nick]SSL skrev 2016-08-14 11:44:01 följande:[/quote-nick]


    Äl-sektet får jag några dagar innan äl och till dagen efter .. tappen känner jag aldrig på.. känns olustigt..

    Så jag går mest efter positiva test och smärtan jag alltid får på ägglossningsdagen ..[/quote]
  • SSL
    Crazy catlady skrev 2016-08-16 08:40:46 följande:

    Äl+10 negativt med cb ... *tumme ner* :( känner bara för att ge upp nu..


    Åh vad synd . Jag förstår verkligen din känsla. Det är jobbigt att hålla på att försöka pricka in, den långa väntan och för att sedan få negativt.

    Ja, man blir trött.

    Samtidigt värt det! Men det kanske kommer när man minst anar.

    Jag tror att jag väntar till fredag med att testa. Har ju bim ons får se om jag kan vänta så länge eller så kanske mensen dyker upp.
  • SSL
    Crazy catlady skrev 2016-08-16 08:40:46 följande:

    Äl+10 negativt med cb ... *tumme ner* :( känner bara för att ge upp nu..


    Kan ju varit för tidigt för test också. Vilket test använde du?
  • SSL

    Åh grattis

    Vad roligt för er.

    Nu har ni flera saker att fira!


    Gröningen skrev 2016-08-17 17:19:51 följande:

    BIM idag och vågade inte testa i morse, för jag ville inte vara deppig en hel dag på jobb om det var negativt... Tänkte testa imorgon bitti, men kunde inte hålla mig! Och JAG PLUSSADE!!!!! Så galet glad nu!!! Stirrar på testet hela tiden!! "Gravid 1-2" är de finaste ord jag läst på länge!!!!!!!


  • SSL

    Jag kunde inte hålla mig utan testade ii eftermiddags negativt med rfsus tidiga test.

    Jag väntar några dagar till innan jag testar igen och med morgonurin denna gång.

    Är ej förstoppad längre, tog frukt och fiber tablett och fick äntligen gå på toa ordentligt 7 dagar innan jag mindes att just dom tabb alltid hjälper mot förstopp.

    Känner fortfarande stark mensvärksliknande smärta i rygg och livmoder.

    Jag måste vara gravid.

    Jag blir väldigt förvånad om jag inte är det.

  • SSL

    Har du börjat kolla tappen nu ? Min tapp beter sig helt annorlunda än dom flesta beskrivningar om tapp som finns på nätet. När jag har ägglossning så är min tapp långt ner, centrerad, mjuk och öppen medans efter ägglossning högt placerad, bakåtvänd, hård och stängd.


    Crazy catlady skrev 2016-08-17 10:03:55 följande:

    Häromdagen satt min livmodertappen väldigt lågt och va hård som nästippen.. igår på morgonen så låg den högt upp, knappt nåbar.. o mjuk.. på kvällen hade den sjunkit lite igen och blivit lite hårdare men inte mycket.. imorse va hade den försvunnit uppåt igen.. Kunde inte nå den .. inte ens när jag hukade mig ner.. Ska ha mens imorgon och jag har molande värk i både magen och svanken... mensen kommer nog imorgon eftersom jag testade negativt idag..


  • SSL

    Välkommen! . Samma symtom här. Och även några finnar, yrsel, förstopp och så sammandragningar när jag ammar 2åringen. Har varit gravid många många gånger så vid det här laget borde man ju känna igen känslan. Eller så spelar kroppen spratt hihi. Hoppas att du plussar!


    Sally8585 skrev 2016-08-17 22:04:34 följande:

    Hej alla! Äl runt den 3 augusti här! BIM idag! Testade på förmiddagen med CB digital. Då var det negativt. Kraftig molvärk sedan en vecka tillbaka, mår lite tjyfens på kvällarna och har lätt huvudvärk. Hoppas på ett plus! Men den som lever får se! Min mens brukar vara väldigt punktlig. Så den har inatt på sig, annars måste jag vara gravid ;) (detta blir mitt 4:e barn om det tar sig) är 31 är gammal.


  • SSL

    Ja, jag är också på bim+1. Har precis som du haft molvärk mage och rygg i 1 v, vilket jag aldrig haft annat än vid mens.

    Vi som har flera barn borde ju inte ta miste på gravidkänslan...

    Jag har 22 dagars cykel men det kan ju vara så att den förändras under livet. Jag tar inge mer gravtest förrän lör-sön.


    Sally8585 skrev 2016-08-18 06:07:13 följande:

    Helt blankt test och jag är på BIM+1. Det är ju ett skämt! Haft molvärk en vecka, det har jag aaaaaldig annars... Aja. Då kommer mensen i helgen säkerligen :)


  • SSL
    Vad synd! Ni får försöka snart igen då.
    Crazy catlady skrev 2016-08-18 10:27:18 följande:

    Mens kom idag som jag misstänkte :( man blir lika besviken och ledsen varje gång :( ..

    Lycka till alla som väntar på + !! O grattis till er som fått det...


  • SSL

    Jag har fått foglossning REDAN.

    Hade jobbig foglossning med yngsta men att jag får det igen så här tidigt känns då som att det kommer bli ett väldans bekymmer..

    Höfterna knakar och gör ont. Fastnar när jag ska upp efter att ha böjt mig ner. Och känns ordentligt i svank när jag lagt mig för kvällen. Med alla symtom jag har nu så måste jag vara gravid.

  • SSL

    Det var negativt. Som sagt har jag 22 dagarscykel och då skulle jag haft mens i ons. Men om den plötsligt fått för sig att ändras så kan det ju ha varit för tidigt för test. Jag har iallafall inte fått mens och symtomen kvarstår. Just därför jag egentligen hade tänkt vänta med att testa till minst 28-29 dagar... Får se om den dyker upp... Kan man inte ta nå blodprov och få svar?


    Crazy catlady skrev 2016-08-20 14:23:45 följande:

    Hur har det gått ??


  • SSL

    Har du fått mensen?


    Sally8585 skrev 2016-08-18 06:07:13 följande:

    Helt blankt test och jag är på BIM+1. Det är ju ett skämt! Haft molvärk en vecka, det har jag aaaaaldig annars... Aja. Då kommer mensen i helgen säkerligen :)


  • SSL

    Hej på er!

    Lite övergiven tråd.

    Men en uppdatering här!

    Fick en blödning i måndags som höll i sig tills imorse. Men puts veck försvann den. Min mens brukar vara i 5 dagar..

    Gör nytt test i dagarna

Svar på tråden Någon mer med ägglossning runt den 5 aug ?! :)