• sofiapalesjo92

    Syskon sommaren 2017

    Jag är 24 år och har en son född oktober 2013 och nu längtar jag efter ett syskon till sonen.

    någon mer som vill följas åt?

  • Svar på tråden Syskon sommaren 2017
  • Teresiat

    Jag följs gärna åt! Vi ska börja försöka nu. Har en son som är född början av 2015.. Jag har hyfsat oregelbunden mens och jättedålig koll på ÄL men dem bör vara tors - sön under veckan som kommer. När vi gjorde sonen prövade jag monitor för att hitta ÄL men efter 5 månader orkade jag inte hålla på med den mer. Blev bara stress och ännu mer besvikelse när det inte tog sig.. När är det dags för er att köra igång?

  • embollen

    Jag är 23år. Har en född -10 och en född i juni i år. Vi vill ha ett syskon nästa sommar! Har inte börjat försöka än dock då jag har så himla lätt att bli gravid och skulle vilja ha i slutet av sommaren.

  • Santin

    Vi hade precis ett missfall här i slutet på juli. Vi kommer börja försöka igen i september och hoppas på ett sommarbarn. Har en sitter född- 14 sen innan.

  • Melton

    Vi har försökt några månader och hoppades först på en vårbebis 2017 men så verkar det inte bli så kanske till sommaren 2017 istället :)

    Har äl antingen igår-idag eller imorgon (lite dålig koll då den flyttat någon dag fram och tillbaka senaste månaderna) sen är det bara väntan på BIM.

    Vi har en dotter född i mars 2014 sedan tidigare!

  • sofiapalesjo92

    Jag tänkte gå och ta ut min spral i morgon , sen enligt en App jag har så är Äl den 17 . Tänkte inte vara så aktiva första månaden. Så allt åter går till en balans, vill gärna ha en juni/juli bebis.


    Teresiat skrev 2016-08-08 07:51:56 följande:

    Jag följs gärna åt! Vi ska börja försöka nu. Har en son som är född början av 2015.. Jag har hyfsat oregelbunden mens och jättedålig koll på ÄL men dem bör vara tors - sön under veckan som kommer. När vi gjorde sonen prövade jag monitor för att hitta ÄL men efter 5 månader orkade jag inte hålla på med den mer. Blev bara stress och ännu mer besvikelse när det inte tog sig.. När är det dags för er att köra igång?


  • sofiapalesjo92

    Beklagar missfallet och lycka till på nästa försök


    Santin skrev 2016-08-08 10:49:35 följande:

    Vi hade precis ett missfall här i slutet på juli. Vi kommer börja försöka igen i september och hoppas på ett sommarbarn. Har en sitter född- 14 sen innan.


  • Teresiat

    Melton, när har du BIM? Vår ÄL verkar ligga hyfsat nära varandra :)

    Är så glad att börja försöka. Det känns rätt i tiden på alla sätt, äntligen :) har dock 4 kg kvar från förra graviditeten som jag ej hunnit träna bort.. Nästa graviditet ska jag verkligen försöka röra mig mer första och andra trimestern framförallt. Trots foglossningarna som lär komma som ett brev på posten.

  • Melton
    Teresiat skrev 2016-08-08 15:52:04 följande:

    Melton, när har du BIM? Vår ÄL verkar ligga hyfsat nära varandra :)

    Är så glad att börja försöka. Det känns rätt i tiden på alla sätt, äntligen :) har dock 4 kg kvar från förra graviditeten som jag ej hunnit träna bort.. Nästa graviditet ska jag verkligen försöka röra mig mer första och andra trimestern framförallt. Trots foglossningarna som lär komma som ett brev på posten.


    22 augusti tror jag, har 32-33 dagars cykel kch lite osäker på exakt när äl är.

    Känner samma sak. Känns helt rätt men har också något kilo kvar sen förra. Har även jag bestämt mig för att försöka träna så länge de fungerar och känns bra :)
  • Teresiat

    Jag har BIM 24 -25 :) när jag blev gravid igen efter ett MA så njöt jag verkligen av graviditeten och orkade inte alls tänka på vardagsmotion ens. Tog alltid hiss, slutade ta promenader och lät tröttheten ta över helt. Gick upp totalt typ 18kg, eller var det 23?! Minns inte.. Jag inbillar mig nu att jag kommer ha en helt annan motivation att röra på mig, då jag vet hur galet jobbigt det var att gå ner i vikt efter graviditeten. Det här med att tappa vikt i samband med amning funkar inte för mig :)

Svar på tråden Syskon sommaren 2017