• Anonym (Undrar)

    Tjej, hur mycket fixar du dig?

    Vad gäller smink, rakning, hår, kläder, osv.

  • Svar på tråden Tjej, hur mycket fixar du dig?
  • Carambolan

    Rakar mig under armarna, ansar mellan benen, rakar benen på sommaren. Borstar håret och tänderna morgon och kväll. Duschar regelbundet, använder deo, kanske lite parfym ibland. Har kläder på mig när jag går ut.

  • Anonym (bruden)
    Carambolan skrev 2016-08-22 17:02:54 följande:

    Rakar mig under armarna, ansar mellan benen, rakar benen på sommaren. Borstar håret och tänderna morgon och kväll. Duschar regelbundet, använder deo, kanske lite parfym ibland. Har kläder på mig när jag går ut.


    "Har på mig kläder när jag går ut."

    Haha den var bra! :D
  • mammaåten

    Sminkar mig aldrig (i princip), färgar och noppar brynen (på salong), förlänger fransarna & har ibland läppstift.

    Går också och fixar naglarna.

    Rakar mig under armarna, benen och intimt "jämt".

    Håret klipps och färgas, oftast utsläppt. Plattar ibland.

    Deo och parfym dagligen.

    Försöker klä mig hyfsat; kjol/ klänning, blusar, stayups till det. Aldrig mjukiskläder på mig ute. Hemma om kvällarna brukar det bli en lös T-shirt

  • Anonym (bruden)

    Duschar dagligen, tvättar håret varannan. Klipper mig en gång om året och slingar det ibland. Rakar armhålorna en gång i veckan, epilerar benen varannan och vaxar bikinilinjen en gång i månaden. Fixar fransar och naglar en gång i månaden. Sminkar mig när jag ska på dejt eller det är fest men inte annars. Klädbudgeten snittar på 500-1000 kronor i månaden.

  • Anonym (Det blir en del...)

    Rakar mig under armarna och ansar bikinilinjen (året om). Rakar benen på sommaren och kanske två ggr per vinter. Använder rätt dyra hudvårdsprodukter. Duschar varje dag, använder deo och parfym. Har kort hår som jag klipper ca var 6:e vecka, färgar det hemma ungefär lika ofta. Behöver ca 1 min hårstyling efter dusch och fön. Färgar ögonbryn och ögonfransar hemma, noppar ögonbrynen själv hemma. Sminkar mig i princip alltid om jag ska utanför dörren under sept-juni (ok inte om jag ska ut och jogga typ...), under juli och augusti har jag oftast fått lite färg i ansiktet och känner mig bekvämare utan smink. Min vanliga vardagssminkning är foundation, concealer, puder, eyeliner, mascara, fylla i ögonbrynen. Lägger inte särskilt lång tid på att välja kläder, någonsin, men är ändå noga med vad jag sätter på mig. Går utan problem och handlar i mjukisbyxor men har inte på mig det i sociala sammanhang. Hemma har jag ALLTID väldigt mjuka kläder och aldrig "riktig" bh.

  • Meriall

    Duschar varje dag, rakar under armar och underbenen när det behövs, klipper ner könshår kort och fixar bikinilinjen. Smörjer in torra armbågar.

    Använder mascara och läppglans till vardags och till fest så även eyeliner och någon bb-cream men har fin hy annars utan blemmor. Har ibland nagellack, kanske hälften av tiden. Bara på fingernaglarna. Använder dyra balsam till mitt långa lockiga hår och använder hår/lockspray dagligen. Går till frisör och färgar/slingar håret då och då för att fräscha upp.

    Har fina ögonbryn naturligt så behöver ej noppa. Funderar på ögonfransförlängning men har inte bestämt mig än.

    Klär mig någorlunda snyggt, försöker ha färger som passar mig och kläder som passar min figur. Följer dock inte modet utan har lite egen stil.

    Är jag sjuk hemma så förfaller allt och jag ligger oduschad och osminkad i soffan i en för stor tshirt.

  • Anonym (--)

    Duschar varje-varannan dag. Sminkar mig dagligen med lite bb-kräm och puder och nåt på läpparna. Ja, det var väl ungefär det jag gör... går till frisören 1-2 gånger om året. Smörjer in mig om jag känner mig torr. Köper kläder jag tycker är fina och har dem.

  • AnooYoo

    Duschar, rakar mig under armarna och på benen och borstar tänderna. Har rena kläder.

  • Alvina

    Nu råkar jag vara kvinna men jag tar mig friheten att svara ändå. Jag råkar mig ingenstans på kroppen. Duschar gör jag nästan varje dag men kan ibland hoppa över om jag bara är hemma hela dagen. Tvättar håret gör jag ca två gånger per vecka. Sminkar mig gör jag i princip aldrig, kanske två gånger om året bara. Det enda jag gör med håret är att borsta ut det och ibland använder jag lite hårspray i luggen. Använder deodorant kanske ett par gånger i veckan när jag ska göra något särskilt. Är jag bara hemma har jag ingen deo. Använder aldrig parfym. Tvättar ansiktet varje morgon och smörjer in med dagkräm.

Svar på tråden Tjej, hur mycket fixar du dig?