Inlägg från: rosycheeks |Visa alla inlägg
  • rosycheeks

    Planerat snitt på SÖS, erfarenheter??

    hej!

    1) snittet gjordes 10 dagar före beräknat datum.

    2) tiden fick vi någon vecka före tror jag, sent i allafall. även tiden på spec mvc fick jag sent även fast det aldrig var tal om vaginal förlossning pga lichen sclerosus

    3) kl 12 var tiden för snittet, det var 4 snitt inbokade den dagen. snittet innan blev komplicerat så det drog ut på tiden, vi var nr 2 el 3 på tur den dagen

    4) mannen fick sova kvar

    5) snittades på en onsdag, hem lördag morgon har jag för mig, så 3 nätter

    6) mycket bra bemötande, kändes tryggt. förlorade mkt blod fick järndropp.

    I övrigt hade jag inte ont en enda sekund efter snittet, kändes dock obehagligt precis efter att inte kunna röra benen. ärret blev minimalt

    positiv upplevelse allt som allt!

    lycka till!

  • rosycheeks

    vi fick tid att vara på plats 8 och var tredjen, eller om det var andren, på tur, vilket de beräknade preliminärt till 12 (blev inte 12 utan 13 snarare). Alla 4 snittkandidater var där samma tid och så lade de upp schemat. Precis som ovan skrev kan det ju bli omkastningar och förskjutningar om komplikationer uppstår eller om de måste prioritera om av ngn medicinsk anledning.Minns ej när fastandet började men det var väl kvällen innan.

    Hade man med i förlossningssalen och båda på uppvaket men hade lite låg puls ett tag så jag var rätt omtöcknad till en början. Japp man blöder som efter en vaginal förlossning.

Svar på tråden Planerat snitt på SÖS, erfarenheter??